|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Hver gang jeg skal opp i et fly, så trøster jeg meg med at det er farligere å kjøre til flyplassen. Men vi kjørte på en 6 timers biltur i går (estimert til 4 t ) og vi kjørte forbi to bilulykker på bare noen mil.
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Det er to episoder som har fått meg til å kjenne meg urolig uten at de var veldig dramatiske.. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Peppy!
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg har aldri opplevd noe farlig. Men ekkelt! En gang en avbrutt landing på Fornebu. Ikke gøy å vente på lyden av hjulene som treffer bakken og så plutselig være full fart på vei oppover igjen. En annen gang var med en Airbus 380 hvor vi hadde turbulens i mange timer. Det ristet noe så innmari, og flyet var så digert. Da kjente jeg at det var på grensen av hva jeg kunne håndtere uten å svime av. (Jeg har flyskrekk.) Det hjalp at flyvertinnene sa det ikke var noe feil, at det kun var været. Men urk. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Døden nær av fyllesyke fra Paris til Oslo :urk: |
|
|
|
#46 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Har ikke hatt noen ekle flyopplevelser bortsett fra hun som kastet opp rett etter landing. Har fremdeles et anstrengt forhold til lukten av salami.
|
|
|
#47 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Nei, ikke noe mer ubehagelig enn bittelitt turbulens.
|
|
|
#48 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Dette er en sånn tråd jeg absolutt ikke bør lese, men som jeg allikevel bare må åpne. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg har aldri vært redd.
|
|
|
#50 |
|
trøtt
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg har vel aldri opplevd noe ubehagelig relatert til vær eller flytekniske ting, men på vei hjem fra London sommeren 1990 ble vi sittende lenge ombord i flyet fordi noen hadde sjekket inn bagasjen sin og ikke gått ombord selv. To personer på seteradene foran oss ble bortvist fra flyet og all bagasje ble gjennomgått for å få vekk det som var sjekket inn av han som ikek møtte, samt de to som ble bortvist.
|
|
|
#51 |
|
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Den verste flyturen i mitt liv var forresten fra Auckland til Oslo med kyssesyken. Jeg var såpass dårlig form at jeg besvimte på flyplassen i Auckland. Da er det lang vei hjem........ Min bror hentet meg på gardermoen og det første han sa var "hvordan er det du ser ut!?!" |
|
|
|
|
|
#52 |
|
bits and pieces
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg har flydd titt og ofte på klappsete både helt i front og hos flyvertene/vertinnene. Da det var lovlig. Har bare en flytur som sitter i og det var en tur som skulle ta 45 minutter. Mener den tok 1,5 time og jeg mener også å huske at vi ikke fikk noe særlig informasjon. Kanskje ikke så rart siden vi etter en time eller så hørte "1 2 3, 1 2 3, kan dere høre meg?" fra kapteinen.
Sist redigert av star : 29-01-14 kl 20:49. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg har flydd masse, masse i tyve år, aldri opplevd drama. :bank i bordet:
|
|
|
#54 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Under innflyving til en meget lokal flyplass her i landet på lillejulaften i fjor lå vi til slutt så langt over på siden at alle rett og slett hang etter beltene. Kjente tydelig at jeg skled over til en side. Landet omsider på ett hjul men litt kengurulanding er vanlig der. Får alltid ekstra sjokolade av flyvertinnen etterpå. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Mest skremmende var å "bli tatt av vinden" ved landing på Charles de Gaulle. Svært nært rullebannen og veldig mye over på siden. Jeg satt ved midtgang og kunne se rullebanen ut av vinduet. Var ganske sikker på at dette skulle gå galt. Folk hyler og skriker og vi "lander tre ganger" og flyet får skrens, men holder seg på rullebanen. Merkelig reaksjon når folk begynner å se på hverandre og så bare smile og le når flyet stopper.....
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Det har vært noen harde landinger og litt sånn knask, men aldri noe som jeg oppfattet som alvorlig eller farlig. Greit med alt jeg ikke vet om. Jeg har ikke flyskrekk av noe slag. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Twin otter i stiv kuling fra Flesland til Førde var en interessant opplevelse. Ikke veldig dramatisk, men det var veldig mye bevegelse og en følelse av å være tatt av vinden. Ikke en flytur egnet for å drikke kaffe. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Nei, aldri noe drama. En mann døde en gang, det var trist, men det var jo ikke farlig for oss andre (hjerteinfarkt tror jeg). |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg opplever alle flyturer som svært ubehagelige. Men jeg flyr svært sjelden da. Nå har mannen overtalt meg til å fly på ferie til sommeren, og jeg gruer meg. Det er flere år siden sist gang jeg var i luften.
|
|
|
#60 |
|
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Nå kom jeg også på ei ekkel landing i Longyearbyen i ungdomstiden. Kapteinen kalte det ei fin landing, mens jeg satt og gråt fordi den føltes veldig traumatisk for meg.
|
![]() |
|
|