Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17. mai. Hva skal dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-07, 13:29   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai. Hva skal dere?

Det blir ingen 17.maifeiring på oss - for da er vi i Legoland.
Krysser alt av fingre og tær for at Lillemann holder seg frisk nok til å reise.)

Vi fant ut at vi hadde lyst til å gi Storebror en fin opplevelse, og han er veldig glad i Lego. Dessuten har jeg ei veldig god venninne i Odense, så da kombinerer vi Legoland og Odense noen dager.

Regner med det er siste året vi kan skippe 17.mai uten protester fra Storebror.

Gammel 03-05-07, 18:35   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi synes ikke 17. mai er så koselig lenger, ikke Christian heller. I år er vi bedt i 40 års lag til en kamerat av mannen 19. mai og det er utenfor Ålesund så vi skal dit. Vi skal kjøre oppover så da drar vi likeså godt allerede på selve 17. mai. Både mannen og jeg har tatt oss fri fredag 18. mai og mandagen etter. Så regner med det blir kjempe koselig.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 19:14   #3
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal til Ålesund, på besøk til kjæresten.
17.mai er desverre blitt en sår dag for meg.
Det blir litt trist og rart å ikke være sammen med S, men hun kommer til å storkose seg sammen med pappa`n og barnehagebarna.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 19:28   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

:fniser litt av skilsmissetruslene til Iset:

Planen for 17. mai er ikke helt klar her i huset, siden jeg først måtte grine meg til fri den dagen - skulle egentlig jobbet senvakt. Regner med at ungene skal gå i tog med bhg om formiddagen før vi finner på et eller annet sammen med noen av foreldrene våre. Om det er fint vær tar vi kanskje en tur til byen, og det blir vel noe grilling utpå ettermiddagen om været er bra.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 19:38   #5
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Tja det blir vel som i fjor opp tidlig og prøve å få poden til å gå i tog,noe han ikke ville i fjor.
Så går vi vel i hallen og spiser kake,is og pølser tenker jeg.
Mannen kommer akkurat to dager før 17 mai, hjem fra Svalbard fra gruva så da har har han fri fjorten dager.
Har kjøpt meg festdrakt så jeg gleder meg til å bruke den så håper jeg på pent vær for det har vi ikke så mye av her oppe i det forblååste Bodø! Neste år er jeg på sørlandet og feirer. Så dette er siste året jeg feirer her i nord!

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 19:40   #6
devon
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Siw, tilater meg og spørre om du har festdrakt fra Svalbard siden mannen din jobber der?

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 22:04   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Her starter dagen med en god frokost (vi kan det nå som toget går kl 12 i stedenfor kl 10). Etterpå reiser vi ned på skolen hvor alle ungene går i tog.
Barnehagene går i toget også.
Etterp er det skravling på oss foreldre mens ungene er med på leker.
(etter at vi har spist pølser, is og drukket brus)

Når aktiviteten på skolen er ferdig eller vi er lei av å være der reiser vi hjem og koser oss med god mat.

Sist redigert av Mams : 03-05-07 kl 22:13.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 15:03   #8
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av devon, her.

Siw, tilater meg og spørre om du har festdrakt fra Svalbard siden mannen din jobber der?

Nei det er ikke festdrakt fra svalbard men fra sparkjøp

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 01:07   #9
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Her blir det ett av to senario i heimen 17. mai. Begge to innebærer en helstresset mann som skal kle på to små kranglefanter 17. mai stasen (bunad) i tillegg til å få ordnet seg selv og kommet seg til byen for å rekke barnetoget

Jeg skal enten:

1. Ligge nyoperert på Riksen å sippe over at jeg ikke får sett ungene mine på 17. mai

2. Ligge nyoperert hjemme og kommandere sambo rundt som ett piska skinn

Litt uvant for meg for vi bruker å gå i tre 17. mai-tog og i år blir det ingen på meg Skal komme sterkere tilbake neste år

Gammel 04-05-07, 14:21   #10
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiller jo i korps, så for meg begynner dagen tidlig

Spilling og marsjrute fra ca. 07.15 - deretter felles frokost - så paradeoppvisning klokken 09.10 - deretter spilling i barnetoget klokken 10.00. Så har vi pause midt på dagen, og da pleier familien å samles med liten og stor. Korpset har oppdrag for en skole kl. 15.00, men den pleier vi med barn å hoppe over. Klokken 18.00 har vi showdrill-oppvisning på torget, samt spilling utenfor teateret etterpå. Vi er ferdig i 19-tiden, og jeg gleder meg som vanlig sinnsykt. Siden vi har fri 18. mai, samles vi sikkert hos noen venner på kvelden - grilling kanskje?

Gubbelure tar med seg vesla + foreldrene mine og ser på barnetoget + oppvisningen om kvelden.

Deilig å "slippe" å tenke på nytt antrekk hver 17. mai, for jeg går jo stort sett i uniform på dagtid. Alt utstyr til vesla (bunad, strømpebukse, tut etc.) er allerede anskaffet, og bunadsskjorta stryker jeg noen dager i forveien.

Alltid beredt til 17. mai!! .

Gammel 05-05-07, 01:11   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Vi hadde planer, men nå gikk de i vasken pga sykdom.
Synes det er så trist å feire en slik dag alene. Trasig å ha foreldre langt unna kjenner jeg.
Må finne på noe annet.

Dere da? Har dere noen hyggelige planer?

Ingen planer. Jeg prøver å la vær å tenke på det. Kjedelig dag.

Gammel 05-05-07, 01:27   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Spiller i korps, så her er dagen spikret
Begynner kl. 7 og siden går det slag i slag. Er vel noe fri midt på dagen, så da er det å treffe Sambo for en matbit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.