|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?
NPM står for New public management som er forsøk på effektivisere offentlig sektor med privat sektor som mal/inspirasjonskilde. Ekstremt grovt sagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg er truende til å stemme ethvert parti som ikke diskriminerer enkeltgrupper i samfunnet - frp og krf utgår av den grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg stemmer ideologisk stort sett. Ved forrige kommunevalg lot jeg en enkeltsak styre valget mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
Høres ut som meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Leser
|
Jeg synes i og for seg at idologien til de fleste partiene er temmelig klar? Jeg gjør et grundig unntak for krf, som jeg aldri vet hvor jeg har idologisk sett. (men som Aftenposten mente jeg burde stemme på.
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg lar meg verken lokke eller skremme av enkeltsaker. Jeg stemmer ideologisk.
![]() |
#10 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg syns det er vanskelig. Jeg er egentlig en høyrevelger, men liker svært lite at de vil fjerne pappapermisjonen. Dermed så lar jeg jo enkeltsaker påvirke meg i større grad enn jeg tror. Jeg er for større frihet jeg også, men jeg tror ikke vi er modne nok til å fjerne denne enda.
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Landbruk og miljø.
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Skole og miljø er de to største "sakene" for meg. Dette er så store områder at de egentlig ikke kan kalles "saker", men det er mange saker som kommer inn under dem (som satsing på kollektivtrafikk). Andre ting som spiller rolle er økonomisk politikk, sosialomsorg (inkludert barnevern, psykisk helsevern og rusomsorg), kultur og personvern. Jeg er også for å beholde fedrekvoten og fjerne kontantstøtten, som Pøblis, men dette er ikke like viktige saker for meg personlig.
![]() |
#13 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg tenker på mye mindre saker enn miljø når jeg tenker på hva som er enkeltsaker. Bomringer feks, men det er kanskje i bunn og grunn et ideologisk spørsmål.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Ja, og så er det selvsagt utenkelig å stemme på et parti som f.eks. er homofiendtlig eller vil fjerne retten til selvbestemt abort, men partier dette gjelder er uansett så langt unna det jeg mener at jeg ikke trenger å sette opp disse som signalsaker som er med på å avgjøre hva jeg skal bruke stemmen min på.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Miljø er blitt veldig viktig for meg. Ellers blir det saker som står meg nærme, som skole og kultur, men også næringspolitikk. Det er en liten gruppe partier jeg kunne tenke meg å stemme på, og noen som er totalt uaktuelle.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?De viktigste områdene for meg i dette valget, er skole og helse. Vi har noen enorme utfordringer foran oss, og jeg har klare meninger om hva som skal til for å snu skuta. Det er ingen bombe at jeg og Stoltenberg er nokså uenige om saken.
![]() |
#19 |
villende
|
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Utdanning, kultur, justis og helse er områder som engasjerer meg. Men jeg er blitt såpass kynisk at jeg stemmer vel så mye på partikultur som på sak. Jeg ønsker politikere som er "hel ved" og som ikke driver med kameraderi, som står for det de står for, samtidig som de lytter til råd og tar gjennomtenkte beslutninger fremfor å snu kappen etter vinden og dagens meningsmåling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Alt innenfor miljø.
![]() |
|
|