|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag i hverdagen?Lager du middag i hverdagen?
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?
Ja.
Ikke så mye avansert, men aldri ren ferdigmat (med unntak av pizza en sjelden gang). Det blir mye pasta, og mye laks eller kylling. Det er vanskelig å variere, synes jeg, og jeg/vi prøver innimellom å bli flinkere til å planlegge, for da er det lettere å komme på noe annet enn de samme tingene. Lettvint middag er gjerne karbonader eller ferdiggrillet kylling eller omelett, rask, men ikke fullt så lettvint er noe med pannestekt kylling eller laks, og har jeg litt mer tid, blir det kanskje noe ovnsbakt kjøtt (koteletter eller kyllinglår) eller tomatsuppe med kjøttboller eller fiskegrateng eller taco.
Hver dag. Det hender Poden spiser karbonader eller ostesmørbrød, og vi voksne sushi eller en ferdigpizza til kvelds, men jeg kan ikke huske sist vi ikke hadde middag av noe slag.
Stort sett. Noen ganger spiser Poden tidlig (f.eks. før speidermøte, eller om han har venner med hjem fra skolen) og vi voksne spiser senere, og noen ganger jobber jeg eller mannen sent og de to andre spiser sammen.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
En jeg bodde i kollektiv med da jeg var ganske mye yngre enn nå fortalte at de stort sett ikke spiste middag hjemme hos ham i oppveksten, det var en helgegreie. Jeg kunne omtrent ikke tenke meg noe verre og synes sååå synd på ham, for noen forferdelige foreldre han måtte ha.
![]() |
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() |
![]() |
#5 |
One of These Days
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi har også noen retter som går på rundgang, ja. Kylling i forskjellige varianter, pasta med enten fløtesaus eller kjøttsaus, salater, fiskeburgere, seibiff, kokt torsk, kjøttboller og potetmos, makaroniform, lasagne, pannekaker, taco, pizza bl.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag i hverdagen?Lager du middag i hverdagen? Ja
T august 04, T februar 08 og T august 10. Sist redigert av Jinx : 29-08-13 kl 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Jeg har som regel kjøtt"basen" i frysen også blir det tilbehør etter hva jeg har i kjøleskapet.
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() |
#9 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag i hverdagen?Ja, vi lager middag hver dag og vi spiser stort sett sammen. Unntaket er tirsdager. Da har 11-åringen trening fra 15.30 til 17.30 så da spiser vi som vanlig ca 16.30 og hun spiser rester når hun kommer hjem.
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Middag i hverdagen?Det er mitt mareritt nå som hverdagen er i gang igjen. Vi er så utrolig sjelden samlet på ettermiddagen, så middag blir ikke spist av alle samtidig. Det går heller ikke an å fremskynde eller forskyve tidspunkt, uansett er den ene eller den andre på jobb. Vi spiser mye det samme, men ikke hurtigmiddager. Ofte ikke halvfabrikata heller, med noen få unntak. Målet er hver uke å finne noe nytt, men å tilfredstille fem stk med forskjellige smaker er nesten håpløst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi lager middag hver dag. En sjelden gang blir det til at vi bestiller pizza, og så spiser vi hos mine foreldre eller hos venner gjennomsnittlig en gang i uka, kanskje bittelitt sjeldnere.
![]() |
#12 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi lager middag omtrent hver dag. Det hender at det blir speilegg eller ostesmørbrød, men det er ikke ofte. For å variere maten litt, lager vi ukesmeny og handler for hele uken i en sleng. Hadde det ikke vært for det hadde det blitt vel mye tullmat, tror jeg. Vi spiser en salig blanding av halv-, helfabrikata og mat laget fra grunnen, selv om idealet er det siste. Eldste lager middag en dag i uken, mannen en dag i uken og jeg resten. Prøver å lage dobbel middag hver søndag, sånn at vi har en middag klar. Laks en gang i uka, annen fiskemat en gang.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag i hverdagen?Lager stort sett fra bunnen av hver dag.... Prøver å variere, men også ha kjente retter som minsten liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Me lager middag kvar dag, og med få unntak i frå grunnen av. Det hender at me skyver middagen til kvelds om det er travelt, for me likar å sitja saman.
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Så mange fine middager dere lager!
![]() |
#16 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi spiser middag hver dag, og så godt som alltid sammen. Det hender at en av de voksne er opptatt på annet hold og spiser etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
Ja, vi lager middag hver dag. En dag er det tenåringen som står for det, resten deler jeg og mannen min på. Men definitivt varm mat hver dag. Yngestemann ville helst hatt middag fire ganger om dagen og aldri sett ei brødskive mer i sitt liv om han fikk velge, så ett varmt måltid må vi ha.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Jeg er litt misunnelig på ungene deres. Her er det jammer og tenners gnidsel hvis maten inneholder én av følgende ingredienser:
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?I hear ya, Candy.
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Morsomt å lese lister! Siden lørdag har vi hatt følgende:
![]() |
|
|