Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forsvareryrket og stempling som en som forsvarer overgripere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-13, 09:56   #41
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsvareryrket og stempling som en som forsvarer overgripere

Å, sånn. Det ble litt rotete, men ikke noe jeg reagerer veldig på. Men et med hopp i saker skjønner jeg ikke. Erstatningen ble jo ikke økt.

Gammel 26-09-13, 09:57   #42
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det må hun da ha lov til å mene, eller? At hun er uenig i at denne typen saker generelt skal straffes hardere enn tidligere?

Selvsagt får hun mene det. Det var en kommentar i forhold til tema i denne tråden og beskyldninger om personangrep osv. Det er jo kontroversielt av henne å mene sånt når hun tidligere har vært bistandsadvokat for flere overgrepsofre.

I mine øyne er det kontroversielt uansett og jeg Tenker Mitt om MYL.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 09:59   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, sånn. Det ble litt rotete, men ikke noe jeg reagerer veldig på. Men et med hopp i saker skjønner jeg ikke. Erstatningen ble jo ikke økt.

Det hun menr er vel at straffenivået er skjerpet, slik at ting som før ikke ble dømt nå vil bli det? Men det henger ikke helt på greip, all den tid slike forhold allerede er straffbare.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 10:00   #44
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønte heller ikke helt det med hopp i saker. Mente hun at flere kom til å misbruke barn så henger det jo ikke på greip. Mente hun at flere kom til å anmelde så er det jo bra. I den typen saker er det mørketall så store som fjell, så det kan da ikke være negativt med flere saker.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 10:05   #45
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I motsetning til MYL er jeg veldig fornøyd om det blir flere saker. Hvis det er ett område det er gedigne mørketall på så er det overgrep mot mindreårige.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 10:08   #46
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

I motsetning til MYL er jeg veldig fornøyd om det blir flere saker. Hvis det er ett område det er gedigne mørketall på så er det overgrep mot mindreårige.

Ja, nettopp, det var det jeg mente også! Det hun sier kan jo tolkes i den retning at dette er saker som typisk finnes opp for å "ta" noen. Er ikke det veldig ugreit å insinuere for en i hennes posisjon, da?

Gammel 26-09-13, 10:09   #47
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg oppfattet ikke at hun sa det kom til å bli flere saker, men at vi kom til å se høyere straffer i slike saker framover. Mulig jeg hørte feil, men orker ikke å høre intervjuet med henne en gang til.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 16:33   #48
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg oppfatter det som at hun sier at på grunn av skjerpede straffer vil det komme flere slike saker fordi flere ser at det faktisk har noe for seg å anmelde dem og at hun ikke setter pris på dette fordi det sjelden, i følge henne, kan bevises at fornærmede er skadet psykologisk av slike overgrep. Ellerno sånt.

Gammel 26-09-13, 17:46   #49
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfatter dette mer som en konstatering. Når straffeutmålingen blir skjerpet blir det jo flere som blir skyldige? Fordi at grensen forskyves. NB! Dette er jo bare legmanssynsing.

Dette skjer jo helt uavhengig av hva man måtte mene om sakene ellers. Straffeutmålingen i USA er jo kroneksemplet på dette: "3 strikes and then your out", altså at gjentagelse er en skjerpende omstendighet. I Norge er gjentagelse / antall skjerpende, men ikke ... ehe, hva heter det når man har en kurve som har en jevn stigning? Tror jeg tar det med et eksempel i stedet. I USA kan man ved to drap (begått samtidig) få dobbelt straffeutmålig, man kan dømmes til 2 x 1+ år feks, mens man i Norge får et påslag på straffen, men ikke en dobling.

Man kan si at det er "urettferdig" for RØ at han da dømmes strengere enn noen som ble tatt for det samme for feks 5 år siden. Personlig synes jeg det er heldig at denne typer saker får en høyere straffeutmåling.

Gammel 27-09-13, 20:39   #50
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte på tittelen her, "stempling som en som"....
Hun er jo en som forsvarer overgripere. Denne saken fra Trøndelag og Finnmark, f.eks. Nok en kommunetopp involvert, visstnok.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.