Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pakkekalendertips - la oss hjelpe hverandre!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-13, 09:46   #41
energibombe
Aktiv

Medlem siden: Oct 2012
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pakkekalendertips - la oss hjelpe hverandre!

I fjor hadde de Lego og Barbie. Storesøster var misunnelig på Legokalenderen og lillebror greide ikke å bygge selv så heldigvis fikk hun lov til å hjelpe.

I år har jeg lyst til å bruke den broderte gavekalenderen jeg fikk som barn. Tenker å ta ca annenhver dag og legge inn baking, teater/kino, julepynt laging og gavelaging som fellesaktiviteter.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 09:24   #42
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år tenkte jeg kanskje å prøve meg på pakkekalender jeg også. Føler et snev av overskudd nemlig!

Kom gjerne med tips - er jo 4X24 som skal i hus, og særlig gutta er vanskelige. Jeg har hittil tenkte på

jojo (blir storgaven til Skatten)
neglelakk
blyanter
viskelær
lypsyl
ring
......

tja. Føler jeg har en vei å gå-

Gammel 28-10-13, 09:25   #43
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som vet hva vaskeklut er på engelsk? Tenkte å prøve å finne sånne kluter som blir større i vann.

Gammel 28-10-13, 09:29   #44
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Der fant jeg utrolig billige dinosauregg.

Gammel 28-10-13, 09:45   #45
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

LilleRosin:
- tannbørster/tannkrem
- sokker, truser, skjerf, votter o.l
- hårstrikk, hårbørste, annen hårpynt
- småbiler
- dele opp pakke med Lego eller Duplo, puslespill e.l.
- blyanter, penner, viskelær, linjal, tegneblokker
- klistremerker
- reflekser
- billetter til kino, teater eller lignende (kanskje litt dyrt, men hvis dere vanligvis pleier å ta en slik tur i desember kan den like godt bli en del av kalenderen)
- badeskum
- julefilm (på deling da)
- mobildeksel (billig på ebay)
- julehefter

Hvis du søker på party favour eller stocking filler på ebay får du opp mye forskjellig. (Vaskeklut er wash cloth på engelsk.)

Gammel 28-10-13, 10:40   #46
energibombe
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Der fant jeg utrolig billige dinosauregg.

Hva er det?

Gammel 28-10-13, 10:46   #47
energibombe
Aktiv

Standard

Noen som vet hva vaskeklut er på engelsk? Tenkte å prøve å finne sånne kluter som blir større i vann.

Magic towel

ETA: fant ingen med gratis eller billig shipping

Gammel 28-10-13, 10:53   #48
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.

Hva er det?

Sånne egg som "klekker" i vann og så er det en dinosaur inni som skal vokse.

Gammel 28-10-13, 10:58   #49
energibombe
Aktiv

Standard

Sånne egg som "klekker" i vann og så er det en dinosaur inni som skal vokse.

Blir det en badeleke etter hvert?

Åh, nå kom jeg på de der "badepillene" som ble til svamper og bomber som farget vannet. :iler tilbake til ebay en tur:

Gammel 28-10-13, 12:32   #50
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Nei, det blir en gummiaktig dinosaur egnet til fint lite.

Badepiller? Lenk gjerne!

Gammel 28-10-13, 12:52   #51
energibombe
Aktiv

Standard

Nei, det blir en gummiaktig dinosaur egnet til fint lite.

Badepiller? Lenk gjerne!

Disse var det jeg tenkte på. Fant de ikke på ebay. Jeg har brukt å kjøpe de i en såpebutikk.

Gammel 29-10-13, 18:04   #52
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det haster for de som skal bestille fra ebay, i hvert fall for ting fra hong kong. Det har vært veldig lang leveringstid og noe av det jeg har bestilt har tatt opp mot 50 dager å få.

Gammel 29-10-13, 18:22   #53
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten har gitt beskjed: Han vil ha en liten brannbil den første dagen. Og deretter lego.

Det samsvarer ikke med min plan, og han fikk spm om kanskje mange forskjellige småting, noen leker og sånn? Ja, det ville han. Men en liten brannbil. Og lego.

Vi får se.

Gammel 29-10-13, 19:34   #54
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg gleder meg like mye til pakkekalenderen som ungene gjør. Venter på to pakker i posten, ellers er alle kalendergavene klare. De må bare pakkes inn. Tenker det blir brunpapir med rød snor rundt og røde tallklistremerker på, og de skal henge fra gelenderet i trappa.

Gammel 29-10-13, 20:33   #55
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er nesten ferdig med min.
Snuppa, 8 år, får viskelær, Lyrablyanter, Top Model notatblokk, Moshimonster, kalkulator, lag selv-sommerfuglgirlander, kam med store tagger, hårpynt.
Lillebror, 4 år, får små Eliasbåter (kjøpt på salg og delt opp),noen enkle Playmofigurer, Geomag, viskelær, tommestokk.
Begge får truser, magiske kluter, badeskum, tannbørste, stempeltusjer, klistremerker, julekjøleskapmagnet, Lucialys, vekkerklokke (kjøpt på salg), julepynt.
Jeg har kjøpt nesten alt i lekebutikker, Nille, Tigr og Søstrene Grene. Noe er kjøpt på salg gjennom året, men det meste er kjøpt nå i oktober.

Gammel 31-10-13, 09:19   #56
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Etter et raid på ebay i går så tror jeg pakkekalender er fullendt. Jeg har jo faktisk ikke satt meg ned for å sjekke hvor mange gaver jeg egentlig trenger, men siden det ble bestilt en haug med kort så har jeg vel nok.

Gammel 31-10-13, 09:28   #57
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk også mange tips nå fra eBay og har bestilt til minsten sin pakkekalender.
Det ble sånn dinosauregg, skilpadde.. skjønte ikke helt hva det var men.. sikkert kuult. Han liker sånt.
Armbånd i noe trestæsj med dingledangle på som er litt gutteaktig. HAn liker sånt.
Jeg tenkte å bruke en stor hvit kurv jeg uansett har, og legge pakkene oppi der. Den får stå i stua, foran peisen.

Gammel 31-10-13, 10:05   #58
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Lista mi til nå:

Tannkrem ( )

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 10:26   #59
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt perler, perlebrett og ymse hobbystæsj som uansett er forbruksvarer her.

Gammel 31-10-13, 16:29   #60
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Da har jeg pakket inn 113 pakker, mangler 7. Når jeg ser det sånn så innrømmer jeg at det er galskap, men det er koselig så da får jeg bare være litt gal.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.