|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Neida, ikke morgen før kl 6. Prøv å fortell det til ettåringen, eller den bråkete toåringen på besøk uten innestemme. Nå er det ikke så ille lenger, men ett av barna har hatt en periode der han var våken og klar for dagen i 5-tida. Jeg klarer vanligvis å overtale barna til mye rart, men der måtte jeg gi tapt altså.
![]() |
#43 |
I mål
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?
Og det er ganske tydelig ut fra det du skriver at du aldri har hatt problemer med barn som faktisk våkner tidlig. Prøv å fortelle et barn på under halvannet at det er natt når det vil opp fem. Det er ikke rett fram altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
I mål
|
Her var vi enige, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Guttungen (10) trenger veldig lite søvn. Å legge ham tidligere enn 21.30, på hverdager, er bare tull, for han ligger bare og vrir seg i senga, uten å få sove. Men, uansett, når det er skoledag dagen etter, er han i seng 21.30, med lyset av, og han står opp 7.30.
![]() |
#46 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Samtlige 3 unger har hatt en seig og lang fase hver seg med "morgen klokka fem, taramtamtam!!!".
![]() |
#47 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Her er det forresten morgen for voksne kl. 05.30 og 05.50, og vi begynner å bli vant til det.
![]() |
#48 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pass på hvem du vifter rødt flagg til.
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Knerten ramler raskt over til overtrøtt, og blir både fort sint, utilpass og grinete når dette skjer. Eller, han er meget blid helt til noe går han imot eller til jeg nevner at han må legge seg.
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg kunne godt ha lagt mine seinere jeg, hvis det ikke var for at de faktisk er stuptrøtte halv sju-sju. Ikke sover de noe lenger om vi legger dem seinere heller. Så ja, det hender at jeg klager over at de våkner seks. Og nei, det nytter ikke å fortelle såpass små som mine at det ikke er morgen da.
![]() |
#51 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Da knerten var helt liten hadde en periode da han stod opp fryktelig tidlig. Jeg husker at han vekket meg kl 06.13 en lørdagsmorgen og min første tanke var "Åh, så deilig! Nå fikk jeg sove skikkelig lenge."
![]() |
![]() |
#52 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Hos oss fungerer både jeg og Poden slik at vi våkner mellom 5 og 7 uavhengig av når vi legger oss.
![]() |
#53 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?9-åringen legger seg til å sove halv ni, sovner kjapt og vekkes uten problemer halv sju på hverdager.
![]() |
#54 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg er velsignet med unger som sover det antall timer de trenger. Ganske uavhengig av når de legges. Når vi er på ferie, så er de ikke i seng før 23. Men de sover sine henholdsvis 9-10 og 11 timer uansett. Det er så godt og jeg vet at jeg er heldig.
![]() |
![]() |
#55 |
I mål
|
Jeg vifter rødt flagg til alle som mener det bare går an å fortelle barn at det er natt |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?6 år og sovner cirka 20.45 og opp 7.15. 10,5 t og har sovet de timene i flere år.
![]() |
#57 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Det er spesielt morsomt når man er på hyttetur, og lillebror insisterer på at det er dag 02.00, og vi strever i to-tre timer før han sovner igjen.
![]() |
#58 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Jeg har ikke sagt annet enn at jeg forteller mine det er natt, at de magisk alltid sovner igjen er noe helt annet.
![]() |
#59 |
Klar
|
Joda, det jeg mener er vel at man kan vel ikke regne med å få både i pose og sekk. Altså barn som sover fra halv sju på kvelden, og i tillegg sover lenge på morgenen. Vår første kan sove lenge på morgenen, men til gjengjeld så er hun jo oppe mye av kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Nå sa ikke Acino med et eneste ord hva hun syns andre burde gjøre, bare hva hun gjorde med sine. Maken til hårsårhet.
![]() |
|
|