Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sender man julekort lenger, sånn egentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-13, 23:42   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?

Ja, det gjør man. Vi sender mellom 70 og 80 stykker og får kanskje 50 igjen. En del av dem som ikke svarer gir allikevel tydelig uttrykk for å sette pris på å få kort.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 06:15   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ja, selvfølgelig!
Har laget det (ligger på pc'en) allerede.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 06:50   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sendt julekort, tror jeg.
Det er hyggelig å få kort/brev/post, men det med julekort er ikke en tradisjon som føles viktig for meg.
Jeg får to julekort hvert år, tror jeg.
Så erfaringen herfra tilsier at man ikke sender julekort lengre.

Gammel 09-10-13, 07:56   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke man må noe som helst egentlig jeg, men jeg setter pris på å få julekort i posten. Vi sender hvis vi får tid, men stresser ikke med det. Vi henger opp de vi får i gangen og smiler av dem hele desember.

Gammel 09-10-13, 08:05   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi får tre fra mamma. Et til oss voksne og et til hver av ungene.

(Ja, fra mamma og pappa da altså. Men det er jo mamma som lager dem.)

Gammel 09-10-13, 08:18   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å få julekort med bilder, særlig fra de vi ikke ser så ofte.

Vi sendte ikke kort i fjor, men har lovet oss selv at vi skal gjøre det i år. Det er mannens ansvar, så dette skjer dager før julaften. Et år tok han bildene den 19. desember, og jaggu ble det sendt ut kort det året også. Men det var nok ingen som fikk dem før i romjula.

Gammel 09-10-13, 09:01   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender noen få og får noen få tilbake. Det er ikke en stor greie og som regel lager vi de få kortene som skal i vei og gjør det til en hyggelig førjulssyssel.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 09:35   #8
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sender mange julekort, og skriver alltid litt om hvordan vi har det og slikt. Vi får vel omtrent like mange kort igjen, ikke nødvendigvis fra akkurat de samme som vi sender til. Å få delt ut ferdigtrykte kort med bilder av barna og "God jul" av folk jeg ser ofte synes jeg er helt tullete, men jeg smiler og takker selvsagt. Jeg innser jo at folk er forskjellige, og at noen kanskje synes det er dødskjipt med et kjøpt julekort med nisse eller noe på og en håndskrevet tekst.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 09:44   #9
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg sender mange julekort, og skriver alltid litt om hvordan vi har det og slikt. Vi får vel omtrent like mange kort igjen, ikke nødvendigvis fra akkurat de samme som vi sender til. Å få delt ut ferdigtrykte kort med bilder av barna og "God jul" av folk jeg ser ofte synes jeg er helt tullete, men jeg smiler og takker selvsagt. Jeg innser jo at folk er forskjellige, og at noen kanskje synes det er dødskjipt med et kjøpt julekort med nisse eller noe på og en håndskrevet tekst.

Mens slekta mi ville blitt svært forundret og delvis fornærmet (mamma villei alle fall skjemtes) om vi IKKE delte ut bilde av ungene våre til jul. Selv om det jo var mer vits i det de årene vi borde i Bergen og ikke så dem så ofte, men likevel, bilder av ungene skal spres.

Gammel 09-10-13, 09:54   #10
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mens slekta mi ville blitt svært forundret og delvis fornærmet (mamma villei alle fall skjemtes) om vi IKKE delte ut bilde av ungene våre til jul. Selv om det jo var mer vits i det de årene vi borde i Bergen og ikke så dem så ofte, men likevel, bilder av ungene skal spres.

Ja, som sagt er folk forskjellige.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 09:55   #11
Malama

Malama sin avatar

Standard

Meget forskjellige. Og godt er vel det

Gammel 09-10-13, 09:58   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir absolutt ikke skuffet over å få et ferdigkjøpt julekort, men jeg synes det er hyggelig å få kort med bilder, selv om det er av barn jeg ser en del til. Folk jeg ser en del til er jo gjerne folk jeg bryr meg om, og dem synes jeg det er hyggelig med bilder av. Jeg synes det er synd om folk opplever det som "tullete" å få slike kort fra oss, men det er jo først og fremst synd for dem selv, da.

Gammel 09-10-13, 10:05   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi sender 50-70 julekort og synes det er koselig. Får da også noen tilbake - av venner/familie med barn etc. De eldre er ikke like gode på å sende hilsen i retur, men det forventer jeg i grunnen ikke heller, det har jeg "gitt opp".

Gammel 09-10-13, 11:08   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg sliter med å ikke irritere meg over at folk syns det er "tullete" eller lignende at noen har tenkt på dem, funnet et kort til dem og sendt det/gitt det til dem. Om det så er "bare" bilde, "bare" tekst, "bare" nisse + god jul, "bare" opptrykt julebrev med glansbildebeskrivelse. Si pent takk og vær glad du får noe!

Gammel 09-10-13, 11:09   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at jeg sliter med å ikke irritere meg over at folk syns det er "tullete" eller lignende at noen har tenkt på dem, funnet et kort til dem og sendt det/gitt det til dem. Om det så er "bare" bilde, "bare" tekst, "bare" nisse + god jul, "bare" opptrykt julebrev med glansbildebeskrivelse. Si pent takk og vær glad du får noe!

Hør, hør!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 11:16   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ikke sant.

Husker ei som klaget på bilder av barna til folk hun ikke hadde så mye kontakt med. Hun dreit vel i hvordan barna deres så ut, hun ville mye heller hatt bilde av foreldrene for å se om de hadde forandret seg mye siden sist. Særlig jeg sender rundt bilde av meg selv og mannen i nisselue liksom. Litt småslitne etter julestri og småbarnsnattevåk og hverdag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 11:11   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske jeg hadde en julekorttradisjon. Det synes jeg høres så fint ut, nemlig. Men jeg vet ikke hvem jeg skal sende til.

Kanskje det er noen FP-ere som vil ha?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 11:22   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er hyggelig med julekort, som sagt (selv om jeg litt usikker på hva jeg egentlig skal gjøre med dem, jeg er ikke typen til å henge opp sånt på dekorative intrikate pyntesnorer).

Det jeg synes er tullete, er det kravet noen føler på at de MÅ, at noen skjemmes ( ) over at noen ikke oppfyller disse kravene, blir snurt hvis de ikke får nytt i retur, blir flau hvis de får av noen de ikke har sendt til (som de så sender til neste år, men ikke får tilbake fordi de andre snur jo bare bunken på dem de fikk i fjor, også har man det gående).

At folk med fri glede og uten strings attatched sender et bilde og hilsen av seg selv til noen, er selvsagt bare fint og flott og sånt. Det blir litt som at jeg sender en SMS med et fint bilde der barna hilser til mormor eller tante, liksom.

(Det skal jo sies at jeg nok er uvanlig allergisk mot ikke-driftskritiske ting man MÅ, fordi det har blitt gjort før. Tradisjoner er ikke min sterke side.)

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 11:24   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høylydt enig!

Gammel 09-10-13, 12:12   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes julekort er koselig uansett, men jeg innrømmer at jeg synes det er ekstra koselig med bilde på, rett og slett fordi vi i hovedsak får julekort fra folk vi ikke har kontakt med så ofte, og det er morsomt å se barna deres vokse og utvikle seg. Vi gir kort med barnebilde på, men skriver også litt inni om hva som har hendt siden sist.

Svar

Emneord
julebrev, julekort

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.