|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Ja, det gjør man. Vi sender mellom 70 og 80 stykker og får kanskje 50 igjen. En del av dem som ikke svarer gir allikevel tydelig uttrykk for å sette pris på å få kort.
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Ja, selvfølgelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg har aldri sendt julekort, tror jeg.
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg synes ikke man må noe som helst egentlig jeg, men jeg setter pris på å få julekort i posten. Vi sender hvis vi får tid, men stresser ikke med det. Vi henger opp de vi får i gangen og smiler av dem hele desember.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Vi får tre fra mamma. Et til oss voksne og et til hver av ungene.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg liker å få julekort med bilder, særlig fra de vi ikke ser så ofte.
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg sender noen få og får noen få tilbake. Det er ikke en stor greie og som regel lager vi de få kortene som skal i vei og gjør det til en hyggelig førjulssyssel.
![]() |
#8 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg sender mange julekort, og skriver alltid litt om hvordan vi har det og slikt. Vi får vel omtrent like mange kort igjen, ikke nødvendigvis fra akkurat de samme som vi sender til. Å få delt ut ferdigtrykte kort med bilder av barna og "God jul" av folk jeg ser ofte synes jeg er helt tullete, men jeg smiler og takker selvsagt. Jeg innser jo at folk er forskjellige, og at noen kanskje synes det er dødskjipt med et kjøpt julekort med nisse eller noe på og en håndskrevet tekst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?
Mens slekta mi ville blitt svært forundret og delvis fornærmet (mamma villei alle fall skjemtes) om vi IKKE delte ut bilde av ungene våre til jul. Selv om det jo var mer vits i det de årene vi borde i Bergen og ikke så dem så ofte, men likevel, bilder av ungene skal spres.
![]() |
#10 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Ja, som sagt er folk forskjellige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Meget forskjellige. Og godt er vel det
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg blir absolutt ikke skuffet over å få et ferdigkjøpt julekort, men jeg synes det er hyggelig å få kort med bilder, selv om det er av barn jeg ser en del til. Folk jeg ser en del til er jo gjerne folk jeg bryr meg om, og dem synes jeg det er hyggelig med bilder av. Jeg synes det er synd om folk opplever det som "tullete" å få slike kort fra oss, men det er jo først og fremst synd for dem selv, da.
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Vi sender 50-70 julekort og synes det er koselig. Får da også noen tilbake - av venner/familie med barn etc. De eldre er ikke like gode på å sende hilsen i retur, men det forventer jeg i grunnen ikke heller, det har jeg "gitt opp".
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg kjenner at jeg sliter med å ikke irritere meg over at folk syns det er "tullete" eller lignende at noen har tenkt på dem, funnet et kort til dem og sendt det/gitt det til dem. Om det så er "bare" bilde, "bare" tekst, "bare" nisse + god jul, "bare" opptrykt julebrev med glansbildebeskrivelse. Si pent takk og vær glad du får noe!
![]() |
#15 |
|
Hør, hør! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Borte
|
Ja, ikke sant.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg skulle ønske jeg hadde en julekorttradisjon. Det synes jeg høres så fint ut, nemlig. Men jeg vet ikke hvem jeg skal sende til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg synes det er hyggelig med julekort, som sagt (selv om jeg litt usikker på hva jeg egentlig skal gjøre med dem, jeg er ikke typen til å henge opp sånt på dekorative intrikate pyntesnorer).
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
Høylydt enig!
![]() |
#20 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg synes julekort er koselig uansett, men jeg innrømmer at jeg synes det er ekstra koselig med bilde på, rett og slett fordi vi i hovedsak får julekort fra folk vi ikke har kontakt med så ofte, og det er morsomt å se barna deres vokse og utvikle seg. Vi gir kort med barnebilde på, men skriver også litt inni om hva som har hendt siden sist.