Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-13, 12:45   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne ...

Flinka!

Gammel 09-11-13, 02:25   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Her går det sakte men sikkert fremover. Eller, sakte går det vel ikke, men ferdigstillingene lar vente på seg. Stopper seg litt pga småting.

Gangen i kjelleren skulle bli 100% ferdig før mannen reiste ut nå. Var bare listverk som gjesto. Vel, vi fikk opp gulv- og taklister, pluss en dør. Dør to stoppet det hele da vi plutselig innså at den ene listen måtte kappes på langs, og det hadde vi ikke utstyr til der og da, og siden mannen skulle reise, så ble det skrinlagt i denne omgang. Blir når han kommer hjem igjen.

Gangen oppe skulle også langt på vei ferdigstilles. Vi bestemte oss for en kontrastvegg der også, og fant tapeten vi ville ha. Skulle være jobb sist helg det, før han dro. Men selvfølgelig...den tapeten var bestillingsvare, og den rakk vi ikke få før han dro. Så nå koser jeg meg med maling av 4 dører der oppe, så blir det tapet når han kommer hjem.

I morgen skal jeg ferdigstille ett rom, og det skal bli deilig!! Krysse av på lista som FERDIG!! Det er badet oppe på loftet. Et rom som egentlig hele veien har vært ferdig sånn sett, men siden vi nå er ute etter å bli kvitt all panel, så sto tak og dør for tur. Er ferdig med grunning og første strøk maling nå i kveld, så blir det strøk to i morgen. Skal bli en sann fornøyelse å rive vekk maskeringstape, fjerne papp fra gulv og plast fra innredning, dusj og do. Og ikke minst det å hoppe i dusjen en tur...

Dere skal vel ikke se bort fra et par før og etterbilder fra badet i løpet av helga

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 02:36   #3
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne ...

Gleder meg til å se bilder Carrera Kjempeflink er du.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 02:41   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne ...

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Gleder meg til å se bilder Carrera Kjempeflink er du.

Nja, kjempeflink er vel å ta i, men fy søren så godt det er!! Jeg gjør noe som ER noe, og det er godt det. Har gått her og drevet dank lenge nå, og nå produserer jeg noe. Godt for selvfølelsen!!

Og ikke minst for føle-seg-vel-hjemme-følelsen. Det er 13 år siden vi flyttet inn her, og nå er det jaggu på tide å ferdigstille denne rønna

Gammel 09-11-13, 02:48   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flinke dere er! Gleder meg til bilder.

Gammel 09-11-13, 11:01   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Wow! Godt jobba. Blir nesten inspirert til å ta i et tak her også.

Så innmari fint det blir. Skjønner godt at du er klar for å få bort panelen ja. Men altså. Dere har ikke hatt plast på trappa i 13 år?

Gammel 09-11-13, 13:44   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Men altså. Dere har ikke hatt plast på trappa i 13 år?

Nei, så ille er det ikke. Vi la da vi skulle begynne å jobbe og ville få det fortest mulig vekk igjen. Derfor valgte jeg å ta taket i trappa før jeg fortsatte oppe på gangen.

Gammel 09-11-13, 22:11   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Da er badet ferdig!!

Først noen bilder av hvordan det var før. Beklager dårlige bilder, men jeg hadde sola rett inn vinduet da jeg tok disse, i tillegg til at rommet ikke er av de største, så det er vanskelig å få gode bilder.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bad1.jpg (291,3 KB, 57 visninger)
Filtype: jpg bad3.jpg (280,9 KB, 40 visninger)
Filtype: jpg bad2.jpg (307,6 KB, 43 visninger)
Gammel 09-11-13, 22:12   #9
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Og nå, etter å ha malt tak og dør. Ble et helt nytt rom! Mye lysere og triveligere.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bad6.jpg (314,0 KB, 48 visninger)
Filtype: jpg bad5.jpg (302,8 KB, 44 visninger)
Filtype: jpg bad4.jpg (302,4 KB, 54 visninger)
Gammel 09-11-13, 22:26   #10
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Oi, for en jobb du har gjort! Tipper du merker stor forskjell når det blir stadig mer av de lyse fargene. Nyydelig trapp du har! Akkurat slik jeg ville hatt, men vi har helt lys parkett så den passet ikke (i denne omgang). Kos deg med malingen!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 00:48   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Oi, for en jobb du har gjort! Tipper du merker stor forskjell når det blir stadig mer av de lyse fargene. Nyydelig trapp du har! Akkurat slik jeg ville hatt, men vi har helt lys parkett så den passet ikke (i denne omgang). Kos deg med malingen!

Trappa vår er noe av det fineste i huset. Ser bare rekkverket på den på bildene her, men trinnene er da også mørke. Ser den kom enda bedre frem når jeg malte taket i trappeløpet.

Trappa trenger en runde den også etterhvert, for det har blitt noen hakk og merker gjennom årene, og lakken på den er nedslitt. Men det er ikke noe jeg begir meg ut på uten kyndig hjelp. Skal ikke ødelegge denne med uproff oppussing.

Gammel 11-11-13, 10:04   #12
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Så lyst og fint, deilig med ferdigstilling av prosjekter!

Gammel 10-11-13, 19:52   #13
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Kjempefint. Utrolig hva litt maling gjør!

Gammel 10-11-13, 22:10   #14
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så fint!
Jeg burde egentlig ikke se på bildene, for det får meg til å gjenoppdage alt det uferdige her hjemme, og det har jeg jo bestemt meg for at jeg ikke orker å gjøre noe med.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 00:39   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekkert! Hvite tak gjør underverker.

Gammel 16-11-13, 02:45   #16
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Gangen oppe er nesten ferdig. Jeg venter bare på å få hjem mannen så vi kan legge tapet. Jeg kan legge den selv, det har jeg jo vist nede i kjelleren, men det er en stopp for meg på denne veggen, og det er noen stikk-kontakter/brytere. Jeg må bare innse at jeg er en superkløne når det kommer til det å legge tapeten over, for så å tilpasse hullet for å få det til å komme der det skal. Så her må vi være to.

I mellomtiden har jeg gått løs på loftstuen. Her får dere dessverre ikke noe før-bilde, da mannen har gitt meg forbud mot å offentliggjøre det

Dette rommet har egentlig aldri vært ferdig, og det er brukt som lagerrom, i tillegg til at vi har lerret og prrosjektor der, til spill og film.

Rommet er stort, og da vi bygde så valgte vi en farge som ble så totalt feil. Det var på slutten av da at det skulle være farger i rommene, og valget her endte på terrakotta. En brun-oransje farge.

Ble bare med ett strøk, for vi så fort at det ble fullstendig kræsj mot det trehvite taket. Et tak det er mye av...skråtak, i full høyde.

Jeg begynte å male om for noen år siden. Kom vel halvveis før alt stoppet i opplagret rot, og med en mann som ikke gadd rydde i sakene sine, så ble det stående slik. Så se for dere et rom med:

-Mye tak, da i trehvitt.
-Vindueskarmer i trehvitt. (ett ordinært vindu med et skrå-/mønevindu over, ett større vindu med tilsvarende skrå over, pluss verandadør)
-Gulvlister i trehvitt
-Halve rommet malt i latte
-Halve rommet malt i Terrakotta
-En grå murpipe.

Legg så til en hel masse rot, og du har rommet

Så her har jeg litt å henge fingrene i.

Har begynt med taket. Har grunnet og malt første strøk på halve nå. Måtte dele opp siden det var møbler og diverse som måtte flyttes, så jeg tar ferdig en halvdel av gangen. Har også grunnet vinduskarmene på det vinduet som er på denne halvdelen.

Mannen kommer hjem over helgen, håper jeg, så han skal piskes i gang med litt rydding, slik at jeg kommer til for å få tatt vegger og gulvlister.

Dette rommet skal være ferdig til jul!!

Ja, jeg kommer til å ha mareritt om oppussing og ikke minst skråtak i evigheter etter dette

Gammel 16-11-13, 15:47   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Imponerende!

Gammel 16-11-13, 17:39   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

bra å ha fått krysset av rom som ferdig på listen!
Jeg har også noe som har stått på vent, nemlig badet mitt som jeg begynte på for over ett år siden... Nå har jeg endelig fått opp hyllene og har bare dorullholderen igjen. Deilig følelse.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 19:48   #19
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Stå på.

Gammel 02-09-15, 01:33   #20
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Oi, er det virkelig snart to år siden jeg hadde denne rassiaen med å male ja. Trodde det var ett år jeg...

Loftstua ble etterhvert ferdig, men ser ennå like rotete ut. Der har vi mye å ta tak i.

Men nå er jeg i gang med nye prosjekter. Jeg malte jo det meste av tak lister og karmer oppe, men soverommet vårt og guttungens ble ikke tatt. Jeg bestemte meg i sommer for at jeg skulle ta dette i høst, og nå fikk jeg en finfin anledning til å ta vårt.

Mannen jobber jo i Nordsjøen, og jeg har hele tiden tenkt at dette er noe jeg av praktiske årsaker tar når han er på jobb, og nå fikk han plutselig spørsmål om å reise ut en uke før tiden, noe som gir meg tre uker alene her.

Så i dag, bare timer etter at han dro, så gikk jeg løs på rommet. Det må først ryddes, da det flyter der inne. Men jeg har kommet langt, og lasset med ting som skal på fyllingen på torsdag vokser stadig. Helt utrolig hva man samler på...

Når rommet er rimelig tømt, og jeg har fått kjøpt inn plast til å dekke sengen, så skal det males. Tak, lister både oppe og nede, vindu og dør inn til kryploft.

Videre får seg se om jeg skal male veggene. Er kafe latte eller latte på veggene nå, og det ser forsåvidt greit ut. Leker med tanken på å male veggen bak senga i en annen farge, men får se når resten har blitt hvitt.

Så må jeg pushe guttungen til å rydde rommet sitt så jeg får tatt det også. Da vil jeg omsider kunne si at jeg er ferdig oppe.

Bilder av vårt rom slik det er nå kommer når det er ferdig ryddet.

Jeg er i gang igjen, og det føles godt!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.