Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Invitasjon til bursdag. Ha med pc!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-13, 08:43   #1
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er jo ganske vitig at du sitter på et diskusjonsforum på nett og mener at data er passiviserende, usosialt og stusselig.

Ja, hehe. Du kan så si. Jeg får unnskylde meg med at jeg knapt nok diskuterer noe som helst på nett og hadde hatt en fin ettermiddag med barna mine før jeg la ut dette.

Jeg leser med stor interesse det dere skriver, så takk igjen for innlegg.

Gammel 23-10-13, 08:20   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spilt en del MMORPG-spill (av typen WoW, men ikke det) da jeg bodde i kollektiv, sammen med de jeg bodde med. Det var jo kjempesosialt og morsomt, og jeg tenker at dagens ungdom lærer å samarbeide av det. Så jeg ser ikke helt problemet. Verden går fremover, og det er alltid sånn at vi foreldre akker og uffer oss, det gjorde mormoren min også over hvor mye tid ungene hennes brukt på å høre på musikk på 60-tallet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 08:21   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde fem gutter på besøk med hver sin iPad i forrige uke. De satt oppå hverandre i sofaen og spilte Clash og Minecraft, og det var en utrolig sosial greie. Jeg er jo en gammel "gamer", så jeg har nok mer forståelse for at dataspill kan være utrolig sosialt. Men jeg ser også at det utfordrer oss voksne mer, fordi vi må sørge for at de får nok fysisk aktivitet i tillegg og at det må settes grenser for spilling før sengetid/på natten. (Vi slang for øvrig hele gjengen ut etter en time, og da dro de på røverjakt med lommelykt på det nærmeste friområdet resten av ettermiddagen.)

For øvrig drev både jeg og faren min med lommelyktlesing under dyna, så det at barn sniker seg til å være oppe om natten, er jo ikke et nytt fenomen.

Så rent bortsett fra argumentet om at ikke alle nødvendigvis har sin egen PC, og at det kan virke ekskluderende, så hadde jeg neppe reagert.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 08:58   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser jo problemet med at ikke alle har PC, så hadde jeg vært den forelderen som inviterte til noe sånt, så hadde jeg sørget for å ha tilgjengelig for de som trenger å låne, og skrevet det i invitasjonen.

Hvis mine gutter fremdeles er interesserte i å invitere til bursdag når de er 13 (det er det jo slett ikke alle som er), så synes jeg ikke LAN-bursdag er noe verre enn filmbursdag, som jo faktisk er ganske vanlig.

Gammel 23-10-13, 09:31   #5
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det er noe med å la barn være barn av sin tid.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 09:59   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje de heller skulle kledd seg i Emil-kostymer og drevet med hyss.

Gammel 23-10-13, 10:07   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Kanskje de heller skulle kledd seg i Emil-kostymer og drevet med hyss.

Min eldste har vært på epleslangbursdag. Uten kostyme, da. Usikker på om det var avklart med naboene på forhånd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 10:10   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der har du en retrobursdag, Neket!

Gammel 23-10-13, 12:00   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte også umiddelbart på LAN bursdag, og synes det hørtes artig ut, men det er jo dette med om alle har pc da. Synes det burde stått at man kan ta kontakt om man ikke har, så må det jo ordnes noe. Jeg liker ikke tilstelninger som kan ekskludere noen.

Gammel 23-10-13, 13:03   #10
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Dette med ekskludering synes jeg er en viktig sak. Dersom man inviterer alle i klassen er det sannsynlig at ikke alle inviterte har egen pc. Jeg synes det blir noe annet dersom man inviterer de man vanligvis bedriver slike aktiviteter med og som man vet har utstyret som skal til.

Det ville være helt uaktuelt hos oss å ta med min eller mannens bærbare pc (som er jobb-pc'er), eller å ta med vår stasjonære. Ergo hadde han ikke hatt pc å ta med.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 13:44   #11
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Hm, dette er nytt for meg. LAN bursdag altså? Førsteinntrykket var nei nei nei, men så tenker jeg... ja ja?? Tenåringen hadde overnattingsbesøk forrige helg, to gutter, og de satt vel å så på film og spilte hele natta. Da vet jeg hvor de er.
Det jeg er aller mest overrasket over er at ikke alle har PC. Her ble det nemlig delt ut første året på ungdomsskolen. Den er til odel og eie gjennom tre år og kan brukes som en vanlig PC. Så her har alle kameratene hver sin PC. Trodde det var slik over hele landet.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 13:50   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, nei, langt i fra, Stjerneskuddet. Vår skole har noen skrotete gamle PCer som de har arvet fra en eller annen arbeidsplass som oppgraderte PC-parken sin. Og de deles på mange elever.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 13:52   #13
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hehe, nei, langt i fra, Stjerneskuddet. Vår skole har noen skrotete gamle PCer som de har arvet fra en eller annen arbeidsplass som oppgraderte PC-parken sin. Og de deles på mange elever.

Hm...kommunen vår er lutfattige, men de har kanskje fått noe tilskudd da. Da er de jo heldige Og så skal jeg la være å gå inn på dette med likhetsskole eller hva de kaller det....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 14:01   #14
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så himla lei maset om å få ta med pcer hit og dit at jeg blir gretten bare av tanken på lan-bursdag.

Gammel 23-10-13, 21:45   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg er så himla lei maset om å få ta med pcer hit og dit at jeg blir gretten bare av tanken på lan-bursdag.

Bare å ha et standardsvar: ' okei, men husk refleks'.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 22:24   #16
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Med egne "gamere" i hus, og med deres "gamer" venner på besøk har det vært rimelig kaotisk i perioder, for bærbare pc'er funker da virkelig ikke. Og det er ikke få ganger jeg har kjørt håpefulle rundt omkring med kabinett, skjerm, tastatur, headset og alskens annet utstyr. De har hatt det utrolig artig, mens jeg har vært mer tvilende til hele greia. Nå er de voksne hele gjengen...fra alderen nesten atten til tjuefem...og spillkvelder er fortsatt greia, både på bursdager og ellers. Heimens utgamle Nintendo med det første super Mario spillet er nå populært, og gamle brettspill som Ludo, Monopol, Risk og hva det nå heter. Det vil være en tid for alt.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 22:28   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Med egne "gamere" i hus, og med deres "gamer" venner på besøk har det vært rimelig kaotisk i perioder, for bærbare pc'er funker da virkelig ikke. Og det er ikke få ganger jeg har kjørt håpefulle rundt omkring med kabinett, skjerm, tastatur, headset og alskens annet utstyr. De har hatt det utrolig artig, mens jeg har vært mer tvilende til hele greia. Nå er de voksne hele gjengen...fra alderen nesten atten til tjuefem...

... og likevel gikk det bra med dem?

Gammel 23-10-13, 23:02   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine bruker ikke pc til annet enn lekser, ellers er det litt iPad-bruk, men så godt som ingenting i ukedagene og begrenset i helgene. Min eldste er 11. Ellers leker han med Lego fortsatt, leser fotballblader, spiller fotball, leker i skogen og bare virrer rundt. Det er vi som har satt begrensningene på "skjermtid". Den brukes mest til å se tv-programmer, egentlig.

Derfor hadde jeg ikke bekymret meg et sekund om det ble invitert til LAN-bursdag eller lignende, kanskje heller tenkt at det kunne være han lærte noe.

Men om jeg hadde en generell frustrasjon rundt dette så hadde jeg nok også følt at en pc-bursdag var "dråpen".

Gammel 23-10-13, 23:11   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men amor, det var jo du som lærte meg å stoppe og tenke "ja, men det er det jo ikke barna som bestemmer!".

Litt vanskeligere når de er 13 enn når det gjelder smokk, kanskje.

Gammel 30-10-13, 07:29   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt at man kan ha et ønske om at de for det første er barn lenger og leker mer og for det andre er mer fysisk aktive, men jeg vet ikke om bursdager er tidspunktet for moralisering, det er vel stort sett sånn at man prøver å finne på noe som ungene synes er genuint gøy akkurat den dagen. (og aksepterer man filmbursdag skjønner jeg virkelig ikke hva man har imot spill, men det blir en annen sak).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.