|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!
Ja, hehe. Du kan så si. Jeg får unnskylde meg med at jeg knapt nok diskuterer noe som helst på nett og hadde hatt en fin ettermiddag med barna mine før jeg la ut dette.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Jeg har spilt en del MMORPG-spill (av typen WoW, men ikke det) da jeg bodde i kollektiv, sammen med de jeg bodde med. Det var jo kjempesosialt og morsomt, og jeg tenker at dagens ungdom lærer å samarbeide av det. Så jeg ser ikke helt problemet. Verden går fremover, og det er alltid sånn at vi foreldre akker og uffer oss, det gjorde mormoren min også over hvor mye tid ungene hennes brukt på å høre på musikk på 60-tallet.
![]() |
![]() |
#3 |
villende
|
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Vi hadde fem gutter på besøk med hver sin iPad i forrige uke. De satt oppå hverandre i sofaen og spilte Clash og Minecraft, og det var en utrolig sosial greie. Jeg er jo en gammel "gamer", så jeg har nok mer forståelse for at dataspill kan være utrolig sosialt. Men jeg ser også at det utfordrer oss voksne mer, fordi vi må sørge for at de får nok fysisk aktivitet i tillegg og at det må settes grenser for spilling før sengetid/på natten. (Vi slang for øvrig hele gjengen ut etter en time, og da dro de på røverjakt med lommelykt på det nærmeste friområdet resten av ettermiddagen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Jeg ser jo problemet med at ikke alle har PC, så hadde jeg vært den forelderen som inviterte til noe sånt, så hadde jeg sørget for å ha tilgjengelig for de som trenger å låne, og skrevet det i invitasjonen.
![]() |
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Kanskje de heller skulle kledd seg i Emil-kostymer og drevet med hyss.
![]() |
#7 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Min eldste har vært på epleslangbursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Der har du en retrobursdag, Neket!
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Jeg tenkte også umiddelbart på LAN bursdag, og synes det hørtes artig ut, men det er jo dette med om alle har pc da. Synes det burde stått at man kan ta kontakt om man ikke har, så må det jo ordnes noe. Jeg liker ikke tilstelninger som kan ekskludere noen.
![]() |
![]() |
#10 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Dette med ekskludering synes jeg er en viktig sak. Dersom man inviterer alle i klassen er det sannsynlig at ikke alle inviterte har egen pc. Jeg synes det blir noe annet dersom man inviterer de man vanligvis bedriver slike aktiviteter med og som man vet har utstyret som skal til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Hm, dette er nytt for meg. LAN bursdag altså? Førsteinntrykket var nei nei nei, men så tenker jeg... ja ja?? Tenåringen hadde overnattingsbesøk forrige helg, to gutter, og de satt vel å så på film og spilte hele natta. Da vet jeg hvor de er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Hehe, nei, langt i fra, Stjerneskuddet. Vår skole har noen skrotete gamle PCer som de har arvet fra en eller annen arbeidsplass som oppgraderte PC-parken sin. Og de deles på mange elever.
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Hm...kommunen vår er lutfattige, men de har kanskje fått noe tilskudd da. Da er de jo heldige |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Jeg er så himla lei maset om å få ta med pcer hit og dit at jeg blir gretten bare av tanken på lan-bursdag.
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Bare å ha et standardsvar: ' okei, men husk refleks'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Med egne "gamere" i hus, og med deres "gamer" venner på besøk har det vært rimelig kaotisk i perioder, for bærbare pc'er funker da virkelig ikke. Og det er ikke få ganger jeg har kjørt håpefulle rundt omkring med kabinett, skjerm, tastatur, headset og alskens annet utstyr. De har hatt det utrolig artig, mens jeg har vært mer tvilende til hele greia. Nå er de voksne hele gjengen...fra alderen nesten atten til tjuefem...og spillkvelder er fortsatt greia, både på bursdager og ellers. Heimens utgamle Nintendo med det første super Mario spillet er nå populært, og gamle brettspill som Ludo, Monopol, Risk og hva det nå heter. Det vil være en tid for alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
... og likevel gikk det bra med dem?
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Mine bruker ikke pc til annet enn lekser, ellers er det litt iPad-bruk, men så godt som ingenting i ukedagene og begrenset i helgene. Min eldste er 11. Ellers leker han med Lego fortsatt, leser fotballblader, spiller fotball, leker i skogen og bare virrer rundt. Det er vi som har satt begrensningene på "skjermtid". Den brukes mest til å se tv-programmer, egentlig.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Men amor, det var jo du som lærte meg å stoppe og tenke "ja, men det er det jo ikke barna som bestemmer!".
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!Jeg skjønner godt at man kan ha et ønske om at de for det første er barn lenger og leker mer og for det andre er mer fysisk aktive, men jeg vet ikke om bursdager er tidspunktet for moralisering, det er vel stort sett sånn at man prøver å finne på noe som ungene synes er genuint gøy akkurat den dagen. (og aksepterer man filmbursdag skjønner jeg virkelig ikke hva man har imot spill, men det blir en annen sak).
![]() |
|
|