|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Ditt daglige brødEg spiser bare brød når eg skal ha eit litt ekstra kose-måltid, som lang helgelunsj med godt pålegg. Elles går det stort sett i havregrøt, knekkebrød eller frokostblanding for min del. Mannen og Ungen spiser eit brød over to dagar. Eg har inntrykk av at smak og sunnheit går over pris.
|
|
|
|
#2 |
|
er her
|
Sv: Ditt daglige brødVi spiser ett brød om dagen (hverdager, i helgen blir det mest rundstykker eller andre ting), er 2+3. Vi baker brødene selv, har brødbakemaskin, kjøper noen ganger, da trumfer smak pris, men de må også være grove.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødJeg spiser veldig mye brød. Jeg elsker smaken av brød og kan gjerne knaske brød uten pålegg. Likevel går det mest i kjøpbrød i disse travle tider. I tillegg baker jeg knekkebrød til meg selv. Vi er 7 stykker i familien og spiser ca. 2 brød om dagen.
|
|
|
#4 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødJeg er ikke noe glad i kjøpebrød, og i de periodene jeg ikke baker selv (jeg er periodebaker), spiser jeg nesten ikke brød. Sønn og mann spiser brød til frokost og kvelds. Av kjøpebrød kjøper vi brød som er grovt, smaker godt og har minimalt med tilsettningsstoffer. Pris er ikke viktig og det går vel ca 2-3 brød i uka.
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ditt daglige brødOmtrent 1,5 brød om dagen. Ungene spiser et som er 4/4 grovt p skalaen og jeg og mannen ett som er 4/4 grovt.
|
|
|
#6 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Ditt daglige brødHer er vi to voksne og to barn. Mannen og barna er veldig glade i brød, men siden barna er små, holder forbruket seg foreløpig på et nivå brødbakeren (jeg) kan leve med. Det går nok i overkant av fire brød pr. uke, og jeg baker litt oftere enn ukentlig, så fremt jeg har tid.
|
|
|
#7 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ditt daglige brødNår vi er 2+2 går det ca ett brød per dag. Bare meg og mannen er noe helt annet. Jeg baker av og til, eller vi kjøper ymse på butikken. Grovbrød ja, og så får ungene grine seg til kneip innimellom. De eter hva det måtte være av brød da.
|
|
|
#8 |
|
lettere utlada
|
Sv: Ditt daglige brødDet går ca et halvt brød til dagen her. Noen ganger litt mer andre ganger litt mindre.
|
|
|
#9 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødKjøper de brødrene med mest grovhet i skalaen, koster ca 25-27 kr. Sist redigert av Guttemammis : 31-10-13 kl 07:42. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ditt daglige brødJeg kjøper to brød hver mandag og de holder hele uken, ungene som spiser. (3 stk) Mannen spiser på jobb i uka og jeg må ha egen mat. Jeg fryser ned brødene og varmer opp skivene de skal ha. Sunnhet er det viktigste når jeg kjøper.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 31-10-13 kl 09:44. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Ditt daglige brødFør bakte jeg brød selv, men barna vil kun ha kjøpebrød (fatter ikke hvorfor de liker det bedre!) Vi kjøper derfor det meste av brødmaten for tiden, det går i allefall ett skikkelig grovt brød pr. dag. (Vi er 5 i familien, 4 som spiser brød til frokost, lunsj og evt. kveldsmat.)
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Sv: Ditt daglige brød
Hos oss er det omvendt, ungene vil kun ha farens hjemmebakte, og spiser merkbart mindre de gangene vi har kjøpebrød. Spesielt lillesøster, som kunne levd på brødskiver med kjøttpålegg.
|
|
|
#13 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Ditt daglige brødJeg har gitt opp å bake selv, både mann og barn foretrekker kjøpebrød. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødDet går i snitt 1,5 brød per dag (2+3). Spesielt eldste på 13 år spiser mye brød. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødJeg spiser aldri brødmat hjemme, spiser grovt rundtsykke ute 3-4 i uka ca... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ditt daglige brødVi kjøper gjerne slike 3 for 39-brød på OBS, og gjør vi ikke det, er det havrebrødet på Rema (som skal være rimelig grovt.) Aldri loff eller kneipp i alle fall. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ditt daglige brødHer går det ca. 1 brød om dagen. Vi kjøper enten Josefine-brød, Kaluza-brød, Monster-brød eller grovbrød. Minst 3 av 4 ruter på grovhetsskalaen. Aner ikke hva de koster.
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ditt daglige brødVi er 3 (4), kjøper vel et par brød i uka. Noen ganger halvstekte rundstykker i helgen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødVi kjøper brød på bakeriet. De har et brød jeg ser de skriver har 78% grovhet, koster 35 kroner. Vi er fire stykker og det går 2,5 brød i uka (skjærer brødet i to og fryser den ene halvparten). Ungene får med seg et par skiver hver i barnehagen, jeg spiser en skive på kvelden og det er det. Både mannen og jeg spiser frokost på jobb og ungene spiser som regel havregrøt eller yoghurt til kvelds. Dermed går det ikke så mye brød her i huset.
-08 & -11 Sist redigert av Mirmell : 31-10-13 kl 11:24. |
|
|
|
![]() |
|
|