Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-13, 16:45   #41
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når noen legger ut bilde av deg uten å spørre …

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Nyx: Jeg hadde blitt møkk forbannet!

Jeg var det. Men så vet jeg jo at det ikke var arroganse eller "jeg har rett til å gjøre hva jeg vil" som lå bak, det er bare tankeløshet. Hun koste seg med å legge ut feriebilder på Face, og glemte å ta høyde for at ikke alle de avbildede ville sette pris på det. Så jeg prøvde å tøyle det verste sinnet litt, iallefall overfor henne, så ble Samboeren pent nødt til å høre meg rase fra meg, med store ord og bokstaver her hjemme isteden.

Jeg har også vært "utsatt for" bruk av jobb-bilder jeg ikke satt pris på, men da var det for sent å gjøre noe med det: Vi hadde vært ute og spiste med jobben, en liten arbeidsplass med to i ledelsen og fire ansatte. På vei tilbake til bilene, så trekker den ene lederen frem et kamera og prøver innstendig å overtale oss til å stille opp for et bilde. Vi er to som ikke er spesielt lystne på det, og jeg sier ganske rett ut at jeg overhodet ikke liker å bli tatt bilder av, og ikke vil "stille opp på rekke" for å bli fotografert. Han svarer at, Joa, kom igjen, det er jo bare for oss på kontoret, det er jo ingen andre enn oss som skal se det, kom igjen, kom igjen, kom igjen...!? Det ender med at han maser så lenge at vi går med på det, for det virker som om vi ikke kommer oss hjem hvis ikke det j***la bildet blir tatt. (Vi var i nabobyen, kjørte felles biler, og både jeg og hun andre som ikke ønsket å bli tatt bilde av satt på med "fotografen") Tiden går, og ingen av oss ansatte tenker noe mer på det bildet, før en av oss får beskjed av en kunde om at det var et flott "julekort" de hadde fått på e-post i år. Hæ? Julekort? Vi hadde ikke sendt ut julekort det året så vidt noen av oss visste. Om kunden kunne sende det til oss, så vi fikk sett det? (Dette var en kunde som kjente oss godt, og visste om at det var litt kommunikasjonssvikt, for å si det pent, mellom ledelse og ansatte, det hadde selvsagt ikke blitt sagt på den måten til en hvilken som helst kunde.) Fikk mailen oversendt, og joda, der var det et stort bilde av oss alle, bildet fra vi var ute og spiste. Som har blitt sendt ut til en stor kundegruppe og ca. 350 frilansere som jobbet for oss. Helt uten å si fra til noen av oss om at de kom til å sende avgårde bildet av oss. Det bildet som de kun hadde klart å få to av oss til stille opp på ved å love at det ikke skulle være til annet enn et koselig minne for oss på kontoret.

Den gangen var jeg heller ikke særlig fornøyd, men da mer på grunn av løgnene og at de unnlot å gi beskjed.

Gammel 05-11-13, 17:37   #42
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

I mitt hode er det er normal folkeskikk å spørre før man legger ut bilde av andre. Hade noen publisert bikini- eller uflatterende bilder av meg på fb, hadde det virkelig blitt månelyst.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 20:46   #43
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Det er greit at det legges ut bilder av meg, men jeg foretrekker at de tagges, så jeg er klar over det og kan gjøre noe med det dersom jeg ikke vil at de skal ligge på nett. Når det gjelder bilder av barna, så er det klokkeklart at jeg ønsker å bli spurt først.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.