Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er klassiske smykker safe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du likt og brukt øreringene?
Ja, fin gave! 52 46,02%
Ja, ok gave 9 7,96%
Nja ... ville brukt dem for høflighets skyld 7 6,19%
Nei, ville byttet 45 39,82%
Deltakere: 113. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-13, 14:59   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er klassiske smykker safe?

Jeg kunne ha brukt slike, om de var i sølv, men jeg hadde foretrukket at de var glatte.

Uansett, jeg er enig med de som sier det er lurt å gå for noe klassisk, framfor noe mer kunstferdig, om du ikke helt kjenner stilen til vedkommende som skal få smykket.

Gammel 06-12-13, 15:00   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Noen jeg kjenner er redd for å gjøre feil med smykker/ringer/øredobber i gave. Mens jeg tenker at noe enkelt, pent og klassisk ikke kan være feil.

Så for å teste teorien min, så lurer jeg på; Hadde du blitt glad for et par små øreringer som disse her, feks? (Eller noen enklere uten stener.)

I gult gull så, men hadde de vært i hvitt gull så ville jeg ha byttet. Så ja, det kan være en fin, klassisk gave, men det kan også bli feil.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 15:28   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så veldig klassisk - bruker enten ingenting - eller store smykker. Jeg har nok brukt de lite - men for de som liker "enkle smykker" så er det nok en god deal.

Gammel 06-12-13, 15:29   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg hadde blitt veldig glad for desse og hadde brukt dei daglig. Dei kræsje på ingen måte med "stilen" min hverken på jobb eller privat.

Gammel 06-12-13, 15:30   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt for damete for meg.
Jeg ser ut som transvestitt i slikt, rett og slett.
Uten at jeg med det mener å si noe galt om transvestitter :forsøker å holde min sti ren:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 16:03   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De i gult gull er for voksne for meg også, og jeg nærmer meg 50.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 16:19   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du kan konkludere med at det noen ser på som klassisk ser andre på som masseprodusert, og det andre ser på som klassisk ser noen på som vintage.

Om man skal bruke litt penger tror jeg det lønner seg å undersøke hva vedkommende faktisk liker.

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Vil ikke ha diamanter? Man sier da ikke nei takk til diamanter!

Jeg syns ikke mitt behov for bling overgår andres behov for å vokse opp uten krig, eller med en jobb hvor man ikke står i fare for å dø hver dag. Eller syns du det er uvesentlig?

Når det er sagt, gullindustrien er ikke veldig mye bedre, og det brukes massevis av kjipe kjemikalier som ødelegger lokalsamfunnene og menneskene i gruvene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 15:31   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke noen som kjenner meg hadde kjøpt slike øredobber til meg. Jeg synes ikke de var så klassiske, og litt for "voksne" selv om jeg har passert 30 med grei margin...

Gammel 06-12-13, 16:19   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... mens eg føretrekk gult gull, og er 30.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 16:29   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... mens eg føretrekk gult gull, og er 30.

Det var i og for seg ikke det at de var i gult gull, men kombinasjonen med hvordan de så ut. Uansett så kan en vel konkludere med at det neppe fins smykker som alle syns er enkle, pene og klassiske.

Gammel 06-12-13, 16:30   #11
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes de i sølv/hvitt gull er fine og hadde blitt glad for de. Jeg har ikke en spesielt voksen stil.

Gammel 06-12-13, 16:49   #12
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Røverdatter her. Har feks et hjerte-anheng med en liten sten i, som kanskje ikke er helt min vanlige stil, men som min svigrinne kjøpte i gave til meg for noen år tilbake. En gave hun sikkert strakk seg for å kjøpe i en periode med dårlig råd, og som jeg vet hun har tenkt på nettopp meg når hun handlet. Det er et av mine kjæreste smykker. Jeg har få smykker, men det er en fin betydning bak de alle for meg.

Sist redigert av emm : 06-12-13 kl 17:32.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 17:24   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Affeksjonsverdien, situasjonen og tanken bak teller selvfølgelig for meg også. Men hvis noen ønsket å gi meg et dyrt smykke med en intensjon om at jeg skulle bruke det masse, så hadde det vært fint om vedkommende ihvertfall forsøkte å finne ut hva som var min stil og hva som absolutt ikke var det.

Gammel 06-12-13, 17:43   #14
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jeg er sær hva gjelder smykker og ville ikke ha brukt noe sånt, hadde blitt å bytte med en gang.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 19:48   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt mest glad for hvitt gull, uten diamanter. Eller med fairtrade diamanter.

Eller et trøffeltre!

Gammel 06-12-13, 19:51   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøp for all del noe annet enn smykker til meg dersom jeg skal få noe dyrt.

Gammel 06-12-13, 20:29   #17
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ønsker meg heller aldri smykker. Likte ikke øredobbene.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 20:32   #18
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For øvrig så kan klassisk fungere bra hvis vedkommende liker klassisk stil. Det fins klassisk stil uten diamanter - heldigvis.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 21:41   #19
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde brukt dem dersom de hadde vært i hvitt gull. Jeg bruker ikke gult gull.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 22:14   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde likt dem, enkle og pene.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.