|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Trøtt
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: Perfekte havreflarn
Da ville jeg stekt de bittelitt lengre. Hos meg blir de knasesprø etter at de har avkjølt seg på rist, men blir også litt seige i kakeboksen. Som om de får ligge der spesielt lenge.
![]() |
#43 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger oppskrift: Perfekte havreflarnTusen takk! Disse lagde jeg for fire år siden, men husket ikke hvor jeg hadde oppskriften fra (altså FP), så de ble aldri laget igjen. I år blir det andre boller
![]() |
#46 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: Perfekte havreflarnTakk, Palmen! Det tok noen år, men i år tror jeg jammen at jeg skal prøve meg på denne oppskriften. :late adopter:
![]() |
#50 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: Perfekte havreflarnJeg har laget røren til disse nå, mendet ble jo knekk innen sukkeret smeltet. For liten kasserolle?
![]() |
#51 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: Perfekte havreflarnJeg lager dobbel oppskrift og får 30 flarn.
![]() |
#52 |
Trøtt
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: Perfekte havreflarnIkke lag knekk. De smaker best om du smelter smøret, drar kjelen av plata or rører inn sukkeret. Det skal bli en tykk grøt, ikke smelte sukkeret. Så rører du inn havregryn og lar det avkjøle, kanskje ti min. Når du da har i egg, mel, bakepulver og vaniljesukker får du en forholdsvis tynn røre. Jeg får 65 stk av dobbel oppskrift. 12 på hvert brett.
![]() |
#53 |
Trøtt
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: Perfekte havreflarn(Lagde knekk i første batch denne uka og da ble det klumpete kjeks, ikke flortynne flarn. Også gode på smak men ikke det samme)
![]() |
#54 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: Perfekte havreflarnFlarnene ble gode, men kanskje ikke helt tynne nei. Den grøten du snakker om, da er det fremdeles sukkerkorn som kan kjennes?
![]() |
#58 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Trenger oppskrift: Perfekte havreflarnHaha, Karamell, akkurat det samme jeg gjorde første gang jeg skulle prøve.
![]() |
|
|