Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du å pynte til jul?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Liker du å pynte til jul?
Ja 102 73,91%
Nei 31 22,46%
Noe annet som jeg spesifiserer i tråden 5 3,62%
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 19:26   #41
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å pynte til jul?

Gammel 18-12-13, 20:37   #42
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var et grusomt bilde.

Jeg liker å pynte huset litt og gjøre det koselig til jul, men ikke sånn at jeg planlegger det noe særlig eller dokumenterer med bilder, så du er nok helt klart mer hard core pynter enn meg. Hos meg så er det nok mer at jeg plutselig setter i gang, og finner på evt. nye elementer der og da. Ellers så er julepynten vår en god blanding av "gammelt" og nytt. Gammelt i denne sammenhengen vil si rundt 27 år, altså siden jeg fikk barn og begynte å lage jul hjemme hos meg selv. Jeg er ikke beinhard på at all pynt fra hvert år skal fram lenger. Det blir veldig mye etterhvert, og noe blir vel rett og slett utslitt. Men vi har nå et utvalg trofaste gamle dorullnisser og vattengler som henger med og står i en vinduskarm.

Jeg liker det egentlig ganske enkelt, fram til lille julaften eller deromkring holder det med krans på døra, lys og blomster og stjerne i vinduet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 20:47   #43
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det var et grusomt bilde.

Ja, pent er det ikke. Og muligens ikke egnet i en julepyntetråd.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 21:02   #44
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

ALtså, jeg liker et julepyntet hus, men jeg liker ikke å gjøre det selv.

Gammel 18-12-13, 21:33   #45
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

ALtså, jeg liker et julepyntet hus, men jeg liker ikke å gjøre det selv.

Nemlig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 22:42   #46
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg liker det, hadde det bare ikke vært for all den ryddingen som må til først!

Sant nok. Jeg stemte nei, fordi ryddig først er så pes. Det er liksom ikke plass til julenipset noe sted.

Jeg liker godt å pynte juletreet. Og jeg liker veldig godt å bake til jul.

Åh, en dag skal jeg ha et ryddig hjem. Det blir når kidsa har flyttet ut og mannen er blitt giktisk.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 00:06   #47
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, men vi har en sånn liten greie med at vi pynter til advent frem til tvillingenes bursdag 16. desember er overstått, og først da pynter vi til jul. I år har vi jo flyttet, og hatt ganske travle tider, så jeg har ikke fått pyntet noe særlig til jul enda. Bare litt. Men tenkte å finne frem litt pynt i kveld. Skulle bare ha dusjet og pakket inn noen julegaver, og brodert ferdig juletreduken først

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 00:38   #48
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg elsker det!

Gammel 19-12-13, 06:59   #49
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, koselig det Pynter ikke så enormt, men litt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 07:18   #50
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Er generelt glad i interiør og pynting hjemme.
Så ja, jeg elsker å pynte til jul! (og bursdag, påske, fest ++)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 09:56   #51
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker å pynte, men ikke på en sånn måte at jeg er uvanlig sirlig og nøye. Dvs. vi har det rent og rydding, det er julegardiner i stua, juleduker og diverse lys. Men selve dekoreringen (dvs. ørtogfjørti nisser bl.a) de danderer ungene rundt, og det er på den måten en salig blanding av gjennomtenkt og hvordan de ønsker å ha det. Og det er helt greit. Veldig greit.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 20:51   #52
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg liker det, hadde det bare ikke vært for all den ryddingen som må til først!

Nemlig akkurat just precis.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 21:06   #53
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Lys i hekken kan muntre den mest gretne, men vær varsom så du ikke blir seende slik ut.

Hjelp. Er det Hank etter en hissig romperakett?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 08:36   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja! Men ikke for tidlig! :julepurist:

Julepyntingen vår blir mer og større for hvert år, siden det er stadig flere skatter som skalfrem. For min del er en viktig del av julepyntingen å rydde og vaske skikkelig. (i år outsourcet til noen som var veldig flinke og vår jobb er bare å vedlikeholde). En annen ting er blomster. Det må amaryllis, azalea og svibler til. Lys i vinduene, lyslenker, stringlights og stjerner. Når man feirer jul på vestlandet trenger man så mye lys som mulig, siden det er svart og vått fra 15 - 10. Nå har vi to digre kasser med pynt, det er røde filtduker på alle bord, nisser og engler overalt. En herlig blanding av min litt nedstrippede smak og resten av familiens kitchy more is more-smak. På treet har vi etterhvert fått masse minner, siden vi kjøper julepynt når vi er ute og reiser. Å dekke pene bord med linduker og stoffservietter er et must i julen, synes jeg. Jeg dokumenterer gjerne, men ikke systematisk.

Gammel 22-12-13, 13:36   #55
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skulle vært ett "tja" som alternativ. Det er ikke det jeg misliker å pynte men jeg er ikke sånn "interiørdame" generelt. Joda, det er koselig når det er ferdig pynta men det er av enkle sorten med det jeg har dandert rundt forbi; litt på plasser av tradisjon og ellers hvor det måtte passe der og da. Det kjekkeste er kanskje juletreet, tenker vi skal være hjemme i jula nesta år og da får ungene være med å pynte det, det gleder jeg meg til.

Gammel 22-12-13, 19:31   #56
Mammatiltre
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2013
Mammatiltre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Likte det før, men nå har jeg et anstrengt forhold til jula, dessverre..

Mammatiltre er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.