Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får barnet/barna til jul i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 14:08   #1
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får barnet/barna til jul i år?

7 åringen får Reima parkas av oss. Danseskøyter og skisko av mine foreldre. Og leker av familien. Hun fylte 7 for ikke lenge siden, og ønsker seg nesten ingenting.
5 1/2 åringen får ullteppe, plafond og gardiner til rommet sitt av oss. Ellers ullsett og leker fra familien.

Barna har seks ganger to onkler og tanter, 4 ganger to besteforeldre. Det blir mye gaver, selv om vi er så heldige å få styre det litt.

Gammel 18-12-13, 14:11   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror straks 7 år får Lego Dino m/ helikopter og Dinosaursengetøy.
Mellomsøster 3,5 år får en sånn mellomstor ponny som kan gå og spise osv. + et brettspill Travelby
Minstemann 1,5 år får Lego Duplo Min første togbane

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:22   #3
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sokker og underbukser.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:23   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Sokker og underbukser.

Har de vært slemme i år?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:30   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Eldste:
Fra oss: Slalomutstyr.
Fra lillebror: Hjelm og goggles.
Fra mine foreldre: Langrennspakke
Fra svigerfar: Penger på fond + lego (tipper jeg).
Fra svigermor: Klær
Fra nissen i julestrømpa: Bayblade (?).

Ninjababyen:
Snakkende/kosende ape fra oss. Det er jo helt unødvendig, men han lo så han nesten sprakk da han så den på lekebutikken i forrige uke, så da kunne vi ikke la det være
Ellers får han klær, tipper jeg. Han trenger jo ingenting, sånn strengt tatt, så noen nye fine plagg er bra. Han kler duse/kalde farger og det har jeg lite av etter Sønnemannen som kler klare, sterke, varme farger, så da har jeg ønsket ham litt av det.

Gammel 18-12-13, 14:32   #6
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Har de vært slemme i år?

Nei, da hadde de ikke fått noe som helst.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:41   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

11-åringen: Kindle, lilla cover til den, Just Dance 2014 og en ting til tror jeg, men det har jeg glemt.

7-åringen: Discokule, Noe bamsegreier, og litt mer bamsegreier. Og tøfler.

Jeg sier ikke hva de får i strømpa. Enkelte har tatt litt av. Igjen. Men jeg har kjøpt større strømpe.

11-åringen får en armbåndlagemaskin fra Panduro fra mini, og mini får bamsegreier (surprise) fra eldste.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:50   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillesøster på 4:
Frøken kanin kosedyr
Barbie bil
Barbie dukke
3 puslespill

Mellombror på 6:
Skylanders 3
Lego marvel super heroes spill
Sånn snøsparkesykkelting

Storesøster:
Doctor who tardis leke
Harry potter filmer
Snap circuits
Happy lights
Tilskudd til å kjøpe laptop

I tillegg får alle en liten gave i julestrømpa. Lillesøster får en dukke fra frost filmen, mellombror får rive rolf til disney infinity og storesøster får sonic screwdriver.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 15:59   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Storesøster (10) får PC i år, det er nok litt uventet, bare håper det ikke setter standarden, for det blir ikke så dyrt hvert år.

I tillegg så kommer jeg til å "regifte" jobbjulegaven til henne. Hun er interessert i matlaging blitt, vi fikk kokebok + skjærebrett med plass til iPad - og legger til "grytevotter". Bare det er jo en kjempefin gave, men jeg tror hun blir glad for å få det, vi kommer nok til å bruke det alle sammen uansett.

Lillebror (5)
Skøyter, Lego og et sånt lekesnowboard-aktig, altså et billig et til bruk i akebakken med vanlige sko.

Av besteforeldrene får de begge nytt langrennsutstyr. Og av resten av slekta tror jeg de får klær, leker (6-åringen) og bøker.

Gammel 18-12-13, 18:15   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper fra de fleste familiemedlemmer, så har oversikt over det meste.
8- åringen får: Skylanders Swap force m/ diverse figurer, ulltøfler, guinness rekordbok, En pingles dagbok, fjernstyrt helikopter med kamera, fjernstyrt fly med noe utskytingsgreier, to Wii- spill, Monopol brettspill, skøyter og sannsynligvis fotballsko eller hockey- kølle. Og noe fra andre slektnnger.

Lillebror på 3 får fjernstyrt bil, en god del Playmo (hus, indianerleir, bil, julemarked), Furby, tøfler, Camelback, skøyter, Skøytehjelm og seng. Og sikkert enda mer Playmo fra onklene.

Gammel 18-12-13, 18:40   #11
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Lillebror på 3 får fjernstyrt bil, en god del Playmo (hus, indianerleir, bil, julemarked), Furby, tøfler, Camelback, skøyter, Skøytehjelm og seng. Og sikkert enda mer Playmo fra onklene.

Når i 2010 er han født? Jeg har en treåring som sier han ønsker seg skøyter, men jeg er veldig usikker på om han faktisk hadde brukt dem eller om han er for liten.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 21:34   #12
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når i 2010 er han født? Jeg har en treåring som sier han ønsker seg skøyter, men jeg er veldig usikker på om han faktisk hadde brukt dem eller om han er for liten.

Han er født i slutten av november. Han ble så skuffet i fjor da jeg snørte på storebror skøytene. Øynene ble store og våte da han stakk benet forventningsfullt frem for å få på skøyter og jeg sa at han ikke hadde.

Spurte på sportsbutikken og der sa de at de hadde skøyter fra str 27/28. Det er det han bruker. De mente han kunne gå, men måtte ha støtte (hockeyskøyte), gå med bruskasse etc og ha hjelm som tok av for ev fall bakover.

Gammel 18-12-13, 21:39   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det er flere 3-åringer i hockeyhallen vi er i, de mestrer det utmerket.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 15:53   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ene får mobiltelefon. Den andre et PS3-spill.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 16:17   #15
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Eldste får Samsung Tab, og Woody-figur. Minsten får Duplo-tog.

Gammel 18-12-13, 16:20   #16
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste: Lego friends
Yngste: Meccano.

I tillegg får de en stor bunke med nye klær.

Jeg er ikke helt fornøyd. Ønsker særlig å gi yngste en skikkelig gave. Eldste har fått datamaskin og telefon tidligere år, mens yngste alltid har fått småting. Syns liksom det er yngstes tur til å få noe skikkelig, men hun ønsker seg ikke noe. Hun er alltid blid og fornøyd, og blir veldig glad for alt. Krever veldig lite, særlig sammenlignet med søstra. Det hun hadde likt aller best er en iPad, men det har hun ikke godt av.

Gammel 18-12-13, 16:22   #17
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det hun hadde likt aller best er en iPad, men det har hun ikke godt av.

Hvorfor ikke? Om man begrenser bruken, har alle godt av en iPad, mener jeg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 16:25   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta får for øvrig Skylanders swap-force + figurer fra oss og storebror får lego fra lillebror og lillebror for play doh fra storebror (som han ønsker seg)

Gammel 18-12-13, 16:26   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Storebror får lego chima, tror det løvenes chitempel eller noe sånt fra meg. I tillegg får han en ninja turtles figur fra broren. Han skal få en liten ting til, men den har jeg ikke kjøpt enda.

Lillebror får android nettbrett og lego fra meg. Han får også ninja turtles figur fra broren.

Fra besteforeldrene får de vinterjakker og et ninja turtles spill sammen.

Gammel 18-12-13, 16:29   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stesnuppa får billetter til Miley Cyrus til seg og venninne(r), mens Poden får klippekort i svømmehallen + noe jeg ikke er helt sikker på hva skal være enda.
Jeg forsøker å komme på noe supersmart som ikke innbefatter mer skjermtid.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.