|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Nei,vi har aldri gått rundt juletreet i de 23 årene jeg har hatt barn. Husker vi gjorde det èn gang da jeg var barn,med diverse bamser og dokker for å forlenge ringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, vi har ikke plass. Vi er ikke vokst opp med det heller, noen av oss. Vi hadde ganske god plass hjemme da jeg var liten, og vi prøvde det et år eller to, men det var ikke noe særlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, det har aldri min familie gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, det har vi aldri gjort. Treet står i en krok i stua også, så det er fysisk umulig. Som helt liten kan jeg husket å ha gått rundt juletreet hos farmor, men der var det plass til det, og vi var veldig mange.
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, jeg kan ikke fordra det. Mener å huske at jeg ikke likte det som liten heller, det føles utrolig unaturlig. Ungene liker det heller ikke. Det var påmelding til juletrefest her forleden. Guttungen spurte oss på forhånd om han kunne slippe å gå rundt treet.
![]() |
#47 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Det er tradisjon i svigerfamilien, så, annethvert år for oss. Om vi bevarer tradisjonen når vi begynner å feire julekvelden hjemme gjenstår å se.
![]() |
#48 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Klart vi gjør! Første juledag i familieselskapet. Så gjør vi så når vi ruller vårt tøy og jeg hører hjemme i hoppeland, og så avslutter vi med deilig er jorden fordi det var den vakreste sangen pappa visste om, da blir alle litt ekstra blanke i øynene og skjelver i stemmen og så kjenner vi på hvor glade vi er for å ha hverandre. Tror forresten at barna synes det er skikkelig fint og flaut når alle vi voksne holder hverandre i hendene, synger falskt, glemmer teksten og hinker rundt treet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Nei. Har aldri gjort det og kommer ikke noen gang til å innføre det heller.
![]() |
![]() |
#50 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Jo færre vi er jo kleinere er det. Og ja, det er sjikkelig kleint. Men jeg er vokst opp med det, og barna synes det er gøy (dvs trettenårsfjortisen begynner å synes det er kleint nå, men hva gjør man ikke for å få gaver), så det hører med. Vår filippinske Au Pair vår var med i fjor og var sånn
![]() |
![]() |
#51 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Vi gjør det hver første juledag, i selskap hos mine foreldre. Alltid med en god dose ironi. De fleste barna begynner å bli voksne og noen synes helt klart det er skikkelig kleint, men alle må med! Aldri særlig seriøst, men alltid veldig gøy, mye snubling i bein og tekst og masse latter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Vi går rundt juletreet på julaften og hos julebesøket hos svigermor. Barna synes det er en veldig koselig tradisjon.
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere rundt juletreet?Ja, vi går en liten stund etter middagen. Det ender med at nissen banker på døren. Vi synger |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|