|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Din drømmeferie
Jo, det er jo da man har mulighet til å reise lenge, så må man, så må man. Det blir varmt, klissete og fullt av mygg, men det er garantert verdt det. Bare google alle offentlige svømmebasseng før man drar.
![]() |
#42 |
Javel
|
For å si det sånn, så tror jeg vi får med oss en meget tynn og sulten 02 modell hjem om vi drar på safari. Tror det er dårlig med kjøttdeig, spagetthi og taco på savannen gitt. Mindre kresenhet har jeg gitt opp og vente på, så han får i tilfelle bare klare seg om vi kommer oss avgårde noengang. (Ikke akkurat mønsterforeldretenking det heller hehe).
![]() |
#43 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Din drømmeferieThailand og Cambodja, da Angkor Wat, en tur på øyene, Bangkok og Chiang Mai. I år blir det England for oss, mannen kan ikke dra på lange flyturer på en stund.
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din drømmeferieJeg likte godt Chiang Mai.
![]() |
#45 |
ej ikke møjkets heije
|
Hm ... det er jo et alternativ. Fly til Bangkok og avslutte i Ho Chi Minh. Jeg har vært så opphengt i ett land, men det trenger vi jo ikke.
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Sv: Din drømmeferieJeg kunne veldig gjerne tenke meg Australia og New Zealand, og ikke minst vil jeg veldig gjerne ha med ungene til Latin-Amerika etterhvert. Mexico er kjempefint hvis en reiser trygt og til litt rolige steder, Nicaragua ville jeg nok ikke dratt med såpass små barn og uten å kunne spansk (men så reiste jeg på enkle transportmidler og bodde på billige hoteller da jeg var der, så en kan sikkert gjøre det mer ekslusivt.
![]() |
#47 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
I Kambodsja var det ikke noe problem å finne både pasta og pizza da vi var der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Din drømmeferieBrasil? Kanskje litt uaktuelt i år mht fotball-VM, men jeg syntes Rio var en fantastisk by med mange kontraster.
![]() |
#49 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Din drømmeferieVi hadde en mnd i USA i sommer. New York, route 66 og California. Jeg tror jeg glatt hadde reist til California igjen, samt alberqurque.
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Din drømmeferieHadde det ikke vært for det idiotiske fotballstyret hadde jeg også sagt Brasil ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din drømmeferieCosta Rica. Jeg kjenner ingen som har vært der som ikke har stjerner i øynene når de forteller om landet etterpå. Har visstnok alt, klima, flott natur, strender, både Stillehavs og Atlanterhavs, god mat, vennlig folkeslag, opplevelser, ja i det hele tatt.
![]() |
#53 |
|
![]() Sv: Din drømmeferieMellom-Amerika er nydelig, men akkurat midt på sommeren kan det være plagsomt varmt og fuktig. Jeg var i Guatemala og El Salvador en sommer og det var fantastisk, men man må tåle temperaturer på 35+ og ekstrem luftfuktighet. Litt avhengig av hvor man skal kan akkurat sommeren være risikabelt for tropisk regn. Helt fantastisk om man liker varme slik som meg, men det kan være heftig om man sliter med sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Din drømmeferieBrasil utgår akkurat denne sommeren pga fotball-vm. Riktignok er vi en forballfamilie, men vi orker ikke alt styret.
![]() |
![]() |
#55 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Din drømmeferieVi hadde en fantastisk rundtur i California sommeren 2012. Perfekt familieferie med fjell, kyst, ørken, storbyer, fornøyelsesparker og bading!
![]() |
#56 |
|
![]() Sv: Din drømmeferieJeg reiser jo en måned itil nicaragua i februar/mars og kan komme med rapport etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Klar
|
Med et snev av spanskkunnskaper i familien, så tror jeg Argentina og Chile kan være veldig fint! Foss de Iguazu er utrolig flott, og Buenos Aires er en opplevelse. Skulle gjerne reist mer i Sør-Amerika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Din drømmeferieJeg drømmer om å kjøre kystveien San Francisco og Los Angeles og området rundt der.
![]() |
#60 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Din drømmeferieFotballvm er over 13. juli, så Brasil må da fortsatt være strålende? Foreslår nord i Brasil -fly til Fortaleza, og finn deg en egen, tom drømmestrand med bungalower og lavt tempo. Kombineres med dager i millionbyen Fortaleza med mer tempo. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|