Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Din drømmeferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-13, 22:45   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din drømmeferie

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Sukk, det hørtes deilig ut! Men ikke sørstatsrundtur i skolens sommerferie, altså?

Jo, det er jo da man har mulighet til å reise lenge, så må man, så må man. Det blir varmt, klissete og fullt av mygg, men det er garantert verdt det. Bare google alle offentlige svømmebasseng før man drar. Og ta en tur til kysten der man kan.

Jeg har badet masse i Mississippielva som tenåring og fikk heltestatus blant gutta da jeg ikke besvimte av blodiglene, men bare dro dem av. På meg selv og de pysete guttene.

(Da jeg var i sørstatene som utvekslingstudent ble jeg faktisk en gang tatt med til et svømmebasseng, eller egentlig mer et hull i bakken, hvor bare hvite hadde adgang Ikke dra dit. Dette var på redneckbøgda i Arkansas, ikke et sted man ønsker å besøke.)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 23:07   #42
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi skal til Afrika, men knerten må bli mer allsidig i matveien først. Jeg er redd han overhodet ikke får spist. Vi ga ham beskjed da han var 5 år: "Nå er vi klare for å dra til Afrika. Men først må du lære deg å spise vanlig mat. Hvis du vil se løver og elefanter midt på savannen, så må du vise oss at du kan spise." Vi er nok ingen mønsterforeldre som gir det ansvaret til en 5-åring. Men det hjalp ikke. Et år etterpå er han like kresen. Så det ser ut til å ta tid.

For å si det sånn, så tror jeg vi får med oss en meget tynn og sulten 02 modell hjem om vi drar på safari. Tror det er dårlig med kjøttdeig, spagetthi og taco på savannen gitt. Mindre kresenhet har jeg gitt opp og vente på, så han får i tilfelle bare klare seg om vi kommer oss avgårde noengang. (Ikke akkurat mønsterforeldretenking det heller hehe).

Gammel 26-12-13, 23:22   #43
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Thailand og Cambodja, da Angkor Wat, en tur på øyene, Bangkok og Chiang Mai. I år blir det England for oss, mannen kan ikke dra på lange flyturer på en stund.

Gammel 26-12-13, 23:29   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg likte godt Chiang Mai.

Gammel 26-12-13, 23:30   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Thailand og Cambodja, da Angkor Wat, en tur på øyene, Bangkok og Chiang Mai. I år blir det England for oss, mannen kan ikke dra på lange flyturer på en stund.

Hm ... det er jo et alternativ. Fly til Bangkok og avslutte i Ho Chi Minh. Jeg har vært så opphengt i ett land, men det trenger vi jo ikke.

Litt spent på om Knerten klarer maten i Kambodsja, men det blir i så fall ikke så mange dagene. Man overlever på bare ris i en uke, ikke sant?

Mannen og jeg var i Chang Mai, og jeg har aldri blitt tilbudt så mye dop som der. Jeg ser så uskyldig ut at jeg aldri fikk tilbud om dop verken i Vietnam (umulig; i følge de fleste) og nedre grünerløkka. Så det frister lite å ta med ungene dit. Men det er 10 år siden, så det kan jo ha endret seg.

Gammel 26-12-13, 23:44   #46
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne veldig gjerne tenke meg Australia og New Zealand, og ikke minst vil jeg veldig gjerne ha med ungene til Latin-Amerika etterhvert. Mexico er kjempefint hvis en reiser trygt og til litt rolige steder, Nicaragua ville jeg nok ikke dratt med såpass små barn og uten å kunne spansk (men så reiste jeg på enkle transportmidler og bodde på billige hoteller da jeg var der, så en kan sikkert gjøre det mer ekslusivt. ) Guatemala er jo "mitt" land, dessverre er det mye kriminalitet der, men ikke mer enn i Nicaragua og Mexico i hvert fall. En fordel å kunne spansk der også, og jeg ville nok hatt litt større unger, men jeg har blitt litt pysete. Chile og Argentina står også høyt på listen min.

Sånn ellers mener jeg å huske at en fikk tak i ganske mye forskjellig mat i Tanzania for 12 år siden, så da vil jeg tro det er greit utvalg nå, i hvert fall i de store byene. Akkurat de dagene en er på safari er det kanskje ikke krise å leve litt på brødmat og sånt, vi fikk med matpakker fra hotellet. Bor en på litt ok lodger på sin vei er det alskens mat å få. Jeg ville ikke latt meg stoppe av maten hvis dere vil på safari, og det er en helt fantastisk opplevelse!

Rykker litt i reisefoten her også, ja...

Gammel 27-12-13, 00:11   #47
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Hm ... det er jo et alternativ. Fly til Bangkok og avslutte i Ho Chi Minh. Jeg har vært så opphengt i ett land, men det trenger vi jo ikke.

Litt spent på om Knerten klarer maten i Kambodsja, men det blir i så fall ikke så mange dagene. Man overlever på bare ris i en uke, ikke sant?

Mannen og jeg var i Chang Mai, og jeg har aldri blitt tilbudt så mye dop som der. Jeg ser så uskyldig ut at jeg aldri fikk tilbud om dop verken i Vietnam (umulig; i følge de fleste) og nedre grünerløkka. Så det frister lite å ta med ungene dit. Men det er 10 år siden, så det kan jo ha endret seg.

I Kambodsja var det ikke noe problem å finne både pasta og pizza da vi var der.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 00:13   #48
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Brasil? Kanskje litt uaktuelt i år mht fotball-VM, men jeg syntes Rio var en fantastisk by med mange kontraster.

Florida ligger mitt hjerte nært og Orlando er veldig mye mer enn Disney og Universal.

Gammel 27-12-13, 00:58   #49
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde en mnd i USA i sommer. New York, route 66 og California. Jeg tror jeg glatt hadde reist til California igjen, samt alberqurque.

Gammel 27-12-13, 01:00   #50
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det ikke vært for det idiotiske fotballstyret hadde jeg også sagt Brasil ja!
Brasil har så utrolig mye å by på. Iguassu er såpass langt sør at det ikke er veldig varmt om sommeren, men det er som en litt varm norsk sommer. Det finnes ikke vakrere sted på jord. Å kombinere Rio, Iguacu, Amazonas og Natal for eksempel må jo være rene drømmeferien.
Men altså uansett hva man gjør i Brasil så må man ikke gå glipp av Iguacu. Ingen over, ingen ved siden.
Matmessig er Brasil enkelt og det er et land hvor det er lett å ta seg fram selv om ikke absolutt alle snakker godt engelsk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 08:32   #51
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Florida ligger mitt hjerte nært og Orlando er veldig mye mer enn Disney og Universal.

Gammel 27-12-13, 09:39   #52
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Costa Rica. Jeg kjenner ingen som har vært der som ikke har stjerner i øynene når de forteller om landet etterpå. Har visstnok alt, klima, flott natur, strender, både Stillehavs og Atlanterhavs, god mat, vennlig folkeslag, opplevelser, ja i det hele tatt.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 09:43   #53
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellom-Amerika er nydelig, men akkurat midt på sommeren kan det være plagsomt varmt og fuktig. Jeg var i Guatemala og El Salvador en sommer og det var fantastisk, men man må tåle temperaturer på 35+ og ekstrem luftfuktighet. Litt avhengig av hvor man skal kan akkurat sommeren være risikabelt for tropisk regn. Helt fantastisk om man liker varme slik som meg, men det kan være heftig om man sliter med sånt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 11:47   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brasil utgår akkurat denne sommeren pga fotball-vm. Riktignok er vi en forballfamilie, men vi orker ikke alt styret.

Vi takler varme relativt bra alle mann, så vi skal se litt mer på Mellom-Amerika.

Kanskje jeg burde sende mannen min på spanskkurs? Han tar språk utrolig fort, så hadde vi hatt bittelitt å støtte oss på.

Gammel 27-12-13, 13:07   #55
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde en fantastisk rundtur i California sommeren 2012. Perfekt familieferie med fjell, kyst, ørken, storbyer, fornøyelsesparker og bading!

Gammel 28-12-13, 15:37   #56
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reiser jo en måned itil nicaragua i februar/mars og kan komme med rapport etterpå.

Ellers skulle jeg gjerne tatt med ungene til Thailand, flott land.
USA står også på lista, roadtrip.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 15:47   #57
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bali! Perfekt om sommeren! Gjerne i kombinasjon med Malaysia/Singapore!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 15:51   #58
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Brasil utgår akkurat denne sommeren pga fotball-vm. Riktignok er vi en forballfamilie, men vi orker ikke alt styret.

Vi takler varme relativt bra alle mann, så vi skal se litt mer på Mellom-Amerika.

Kanskje jeg burde sende mannen min på spanskkurs? Han tar språk utrolig fort, så hadde vi hatt bittelitt å støtte oss på.

Med et snev av spanskkunnskaper i familien, så tror jeg Argentina og Chile kan være veldig fint! Foss de Iguazu er utrolig flott, og Buenos Aires er en opplevelse. Skulle gjerne reist mer i Sør-Amerika.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 18:22   #59
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg drømmer om å kjøre kystveien San Francisco og Los Angeles og området rundt der.

Gammel 28-12-13, 19:00   #60
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Fotballvm er over 13. juli, så Brasil må da fortsatt være strålende? Foreslår nord i Brasil -fly til Fortaleza, og finn deg en egen, tom drømmestrand med bungalower og lavt tempo. Kombineres med dager i millionbyen Fortaleza med mer tempo.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.