|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan spise "regnbuen" hver dag?
Det er her det skurrer så inderlig for meg. Spesielt grandis er virkelig næringsfattig. Jeg tenker at maten først og fremst bør ha større energitetthet, nettopp fordi de har så dårlig matlyst og for å sikre at de får i seg tilstrekkelig med kalorier.
![]() |
#42 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2014
![]() |
![]() Sv: Hvordan spise "regnbuen" hver dag?Noen fler |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Pauset
|
Hadde han spedd på med feks litt bær (rødt+blått), så hadde jo han faktisk fått dekket veldig mye. Antagelig mer enn de aller fleste.
I følge ernæringsfyisologen jeg går til, så er det fargen inni som teller. Dermed så passerer nok Auberginer som gul heller... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan spise "regnbuen" hver dag?Jeg spiser omtrent alle fargene hver dag. Ganske greit om man begynner dagen med en smoothie laget på ymse bær, youghurt vann og egg (+ litt sukrin). Så fortsetter jeg med å knaske litt cherrytomat og sukkererter på jobb. Til middag spiser jeg ofte rotgrønnsaker (lager pure). Hender også jeg spiser grønnsaksdipp med blomkål, brokkoli og gulrot på kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig det, som regel så er det jo i skallet mye av næringen sitter da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan spise "regnbuen" hver dag?Nå er det en stund siden jeg jobbet på et relativt stort sykehjemskjøkken, men der var det virkelig fokus på næring, jeg har feks vispet opp 20 liter hjemmelaget hollandaise for hånd da maskinvispen streiket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|