|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hamster eller marsvin
Oi, takk for info! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De sager ikke impregnert materiale der vel, for det kan jo ikke være bra for marsvin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Var det mannen min sa, at de sager impregnerte matetialer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hamster eller marsvinHos oss så sager de ikke impregnerte materialer i alle fall, men det er sikkert litt forskjell på sagbrukene. På vårt sagbruk er det bønder som henter i store lass til forskjellige dyr og helt hvit, tørr og litt grov flis sånn at det ikke blir for små biter, og bare rene planker som blir skåret. På vårt sagbruk imprignerer de planken først etter de er skåret fra stokkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hamster eller marsvinDu kan prøve fyringspellets fra Jula eller ByggMax også, men den er litt større og 8mm og den synes jeg blir litt stor. Men om en blander i flis så er det jo ikke sikkert det gjør noe, men kaninen vår godkjenner ikke annet enn Felleskjøpet pellets. Prøver jeg på noe annet så driter den bare utenfor kassa si. Sist redigert av Elisabet : 21-02-14 kl 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Veldig fint med tips, da skal vi teste ut dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Det kommer selvsagt an på hvor ofte man gjør reint i buret. Gjør man ikke det regelmessig og ofte, så blir det jo lukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hamster eller marsvinDe kan jo ikke sammenlignes. To helt forskjellige dyr. Hamster er nattdyr og sover hele dagen og liker vel svært sjeldent å bli "håndtert" egentlig. Hadde mange hamster som liten. Marsvin er jo et sosialt artig dyr som prater og som man kan leke med, ta ut om sommeren, stelle, trene opp, og kose med.
![]() |
#49 |
![]() Sv: Hamster eller marsvinVi har faktisk marsvina på en egen kjøkkendel som er satt inn for at de skal stå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Hamster eller marsvinVi har dem i enden av stuen, og har laget til en liten inngjerdet "hage". Siden jeg knapt har vært marsvineier i to døgn, må jeg spørre dere litt. Lar dere marsvinene løpe løst inne i stuen? Jeg har ikke turt det enda, er så redd de forsvinner under sofaen, og jeg ikke får dem ut (tung sofa ). For de trenger vel litt trim, eller? I "minihagen" i stuen har jeg funnet frem litt kvister og Stein som de kan klatre på. Tar gjerne imot litt tips på aktivisering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Våre løper ikke løs, pga to åpne trapper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hamster eller marsvinVåre har aldri løpt løs i stua. Jeg har gjerdet inn halve loftstua sånn at vi kan lett lukke igjen gjerdet når de skal springe ute. Kompostbinger fra Biltema er en god investering, og ikke er de dyre heller. Kjøp et par pakker med dem, også kan du også bruke dem som løpegård ute på sommeren på gresset. Vi har dobbelt sett da, for jeg gidder ikke å bære de ut og inn. Marsvin liker å gjemme seg og gå rundt ting, så vi har reiseburet stående i innhegningen med et håndkle inni, og dette reiseburet tar vi også å setter i uteburet. Ute i innhegningen bruker jeg bare litt forskjellig av hva ungene har å sette inni, for forskjellige bøtter, trillebår etc. Også har vi kattetunnelen fra Biltema. Den er billig og genial til marsvin også. Den har vi inne, men hender jeg tar den ut også på sommeren. Mye forskjellige ting til katt kan også brukes til andre dyr. Ta en stor pappeske og skjær noe huller i så de kan krype inn i og gjemme seg. Eller kjøp en flytte eske i papp på Biltema. Vi har også sånn kattehule og kattekurv i innhegningen til dyra. Her er link til kattesiden til Biltema, der finnner du det jeg har bilde av her. Også har vi ei lav plastkasse vi har fylt med tomme doruller og andre tørkeruller, så tømmer vi den utover gulvet av og til, det er stor stas. De liker gjerne også å hoppe opp på litt lave ting. Har du f.eks. en gammel dukkeseng så sett frem den med en håndkle oppi, eller så har de fine rimelige ting på Ikea også som kan brukes til forskjellige ting til dyr også selv om det egentlig ikke er beregnet på det. F.eks. forskjellige kurver, og HOL bord fra Ikea er genialt til å sage et lite hull i også bruke som bur istedenfor vanlig bur eller som et ekstra bur i innhegningen. Men en finne også mye forskjellig en gjerne har også en kan bruke. Små stubber og tunnel av en stubbe elsker vår, sånn at en kan føle at den gjemmer seg selv om den egentlig sitter både med rompa og hodet på utsiden. Sist redigert av Elisabet : 23-02-14 kl 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
![]() Sv: Hamster eller marsvinJa, vi har også en del tunneller, de elsker det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hamster eller marsvinSkulle jeg velge mellom marsvin og hamster, så ville det blitt marsvin, helt klart. Mye pga det sosiale, og mye pga levealder. 2 år, som er snittalder for et hamster, er fryktelig kort tid. Kanskje spesielt for et barn.
![]() |
#57 |
Åh, i dag holdt jeg på å bli gal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hamster eller marsvinMitt marsvin pleide å krype bak i nakken på meg bak det lange håret mitt og ligge der og kose. Og så lagde det sånne rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr lyder. Og så hadde jeg en kattesele slik at jeg kunne ha det med meg ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|