Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den kvinnelige anatomi

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-14, 21:02   #41
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kompetitive? Tjah, en del (inkl meg selv) trener mot et mål, et løp f.eks., det er jo i seg selv kompetitivt. Å telle treningsøkter har for meg et element av konkurranse i seg, noe som jeg synes er veldig bra. Jeg er glad for at jeg har noen å inspireres av, og "konkurrere" med. Treningstrådene er jo inne på et eget underforum. Man kan jo la være å ferdes der inne hvis man ikke liker treningstråder.

Jeg går sjelden innom slike tråder, og de plager ikke meg. Men som moderator har jeg også nokså klare oppfatninger (som noen ganger går på tvers av mine personlige) om hva som er bra for forumet.

Jeg mener at alle disse typene tråder gjør forumet dårligere. At andre mener at treningstrådene ikke naturlig kan kategoriseres sammen med shoppingtrådene er en annen sak.

Gammel 21-02-14, 21:03   #42
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil anslå at for meg er treningstrådene minst en tredjedel av verdien forumet har for meg.

Gammel 21-02-14, 21:10   #43
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Treningstrådene står ikke alene. De står i sammenheng med slanketråder, følger årsrytmen og det er ikke sjeldent at antall kalorier som forbrennes er fokuset.

Jeg synes ikke at alt sånt skal bort, men jeg tenker heller ikke at treningstrådene er uten kropps og slankefokus hvis man ser dem i sammenheng.

Jeg synes det er greit at man kan heie hverandre frem til å komme i form, men jeg velger helt bort ganske mye treningsstoff her fordi jeg ikke har godt av å lese det. Jeg har en innstilling til å trene som handler om å holde meg frisk og i form, men merker at en del tråder får meg penset over på kalorimotiver og det har jeg ikke godt av. Ergo holder jeg meg unna. Jeg er kanskje totalt idiot som lar meg påvirke, men at jeg velger å holde meg unna betyr at jeg faktisk har blitt påvirket på en negativ måte.

Jeg tenker at i akkurat det tilfellet må jeg heller backe ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 21:17   #44
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke tråder er det som gjør forumet bedre? Krig, fred og politikk og sånn?
Joda, jeg ser den- det er jo trådene med de små og egentlig uviktige temaene ( i den store sammenheng) som det er flest av.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 21:17   #45
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de treningstrådene blir kjedelige hvis det blir for mye av dem, så jeg vet vel egentlig ikke helt hva som står der. Samme med slanketråder. Jeg driver både med slanking og trening, men for min del er det veldig viktig å holde de to fra hverandre. Å få kalorifokuset over på treningen er skummelt, mest fordi det varierer hvor mye jeg greier å fokusere på mat, mens treningen ikke skal falle sammen av den grunn. Jeg trener for å holde kroppen i form og for å kunne ha en frisk kropp som virker (det er også forsåvidt motivasjonen bak vektreduksjon, men det er litt mer komplisert og langvarig). Hvis jeg blander slanking inn i treningsmotivasjonen min forsvinner mye av motivasjonen også og det blir helt feil.

Gammel 21-02-14, 21:18   #46
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg mener at alle disse typene tråder gjør forumet dårligere. At andre mener at treningstrådene ikke naturlig kan kategoriseres sammen med shoppingtrådene er en annen sak.

Jeg tenker av og til på FP som "Forumet om loen i vår egen navle." (Jada, det er andre gangen jeg bruker dette uttrykket i dag, men det er ganske godt, synes jeg.) 95 % av trådene handler om klær, kropp, slanking, interiør, matlaging, shopping, oppussing, trening, slanking, meg, barna mine, den nærmeste familien min osv. = ting som går på "meg og mitt". Jeg ser det selv, det er tungt å starte eller engasjere seg i "tyngre" tråder som går på politikk, miljøvern osv. Det krever mer av meg å delta i slike tråder. Da er det enklere med de helt overfladiske. Samtidig synes jeg det er flaut å innrømme at det er sånn. Jeg har ikke lyst til å være så "selvopptatt".

Ja, og veldig bra innlegg det var lenket til i HI! Jeg leser aldri "dameblader", men hos frisøren bladde jeg i Henne fashion (eller noe sånt). Hele bladet var fullt av artikler og reklamer for hvordan man med eller uten sprøyter og operasjoner kunne bli kvitt problemer jeg ikke visste var problemer. Sinnerynken var et av dem.

Gammel 21-02-14, 21:21   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes de treningstrådene blir kjedelige hvis det blir for mye av dem, så jeg vet vel egentlig ikke helt hva som står der. Samme med slanketråder. Jeg driver både med slanking og trening, men for min del er det veldig viktig å holde de to fra hverandre. Å få kalorifokuset over på treningen er skummelt, mest fordi det varierer hvor mye jeg greier å fokusere på mat, mens treningen ikke skal falle sammen av den grunn. Jeg trener for å holde kroppen i form og for å kunne ha en frisk kropp som virker (det er også forsåvidt motivasjonen bak vektreduksjon, men det er litt mer komplisert og langvarig). Hvis jeg blander slanking inn i treningsmotivasjonen min forsvinner mye av motivasjonen også og det blir helt feil.

Jeg driver også med begge deler, men rapporterer bare om trening her inne og prøver veldig å holde de to fra hverandre. Jeg synes det er velsignet lite kalorifokus i treningstrådene og håper det fortsetter sånn. Jeg blir derimot veldig (spise)forstyrra av slanketrådene og prøver å ikke skrive eller la meg påvirke av dem. det er utrolig viktig for meg å skille på de to tingene også, fordi jeg har oppnådd store fremganger på den ene fronten (treningen) og bare opplevd frustrasjoner på den andre.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 21:36   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg tenker av og til på FP som "Forumet om loen i vår egen navle." (Jada, det er andre gangen jeg bruker dette uttrykket i dag, men det er ganske godt, synes jeg.) 95 % av trådene handler om klær, kropp, slanking, interiør, matlaging, shopping, oppussing, trening, slanking, meg, barna mine, den nærmeste familien min osv. = ting som går på "meg og mitt". Jeg ser det selv, det er tungt å starte eller engasjere seg i "tyngre" tråder som går på politikk, miljøvern osv. Det krever mer av meg å delta i slike tråder. Da er det enklere med de helt overfladiske. Samtidig synes jeg det er flaut å innrømme at det er sånn. Jeg har ikke lyst til å være så "selvopptatt".

.

Men i alle dager, FP er først og fremst tidsfordriv, er det ikke? Jeg skriver ett innlegg mens jeg sitter på bussen, ett mens jeg venter på inspirasjon på jobben, de siste her har jeg skrevet i reklamepausene på TV osv. Jeg føler at jeg må ha bedre tid for å delta i de litt tyngre trådene, men det betyr ikke alt jeg aldri diskuterer større ting enn slanking og trusekanter, for det gjøre jeg. Jeg føler likevel ikke at det er på internett jeg skal redde verden. Jeg reiser kollektivt, shopper lite, stemmer på riktig parti, har flere fadderbarn og gir jakker til Syria. Ganske ofte leser jeg litt tunge bøker, og jeg ser aldri på Paradise Hotel.
Hadde jeg vært på et forum med tenåringer, ville jeg følt et visst ansvar for hva mine bidrag besto av- kanskje- men her tenker jeg at folk kan velge selv hva de vil lese og skrive, og at det blir dumt hvis man blir uglesett for å skrive i treningstråden.
Shoppingtrådene derimot, de er bare harry.

Gammel 21-02-14, 21:43   #49
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er FP bare tidsfordriv, men det viser jo hva folk er opptatt av og gidder å diskutere. Jeg mener ikke det skal være 95 % tråder om død, krig, sult og miljøkatastrofer, men jeg skulle ønske det var en litt bedre balanse i forhold til "meg om mitt" og "verden rundt meg".

Gammel 21-02-14, 21:50   #50
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner hva du mener, noen. Men allikevel FP er tidsfordriv. Det koster meg mye mer å gå inn i de seriøse diskusjonene. Det tar tid, og jeg må formulere meg bedre. Derfor blir det ofte til at jeg heller bare leser. For det gjør jeg. Så jeg setter absolutt pris på de viktigere diskusjonene. Jeg liker at brukere tar stilling og tør å diskutere. Det er det som får forumet til å leve. Det er bare så sjelden jeg kaster meg ut i det selv.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 21:54   #51
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo pga trådene om viktige samfunnsspørsmål jeg føler meg trygg på å diskutere trening og andre "overfladiske" ting her også. Dvs, jeg vet at det er et visst nivå av seriøsitet og verdier på noen områder, som også gjør meg tryggere på at jeg kan diskutere andre temaer på måter som er bra for meg. Jeg tror ikke jeg ville hatt den samme gleden av å diskutere på et treningsforum. Eller diskutere shopping i kommentarfeltet på en eller annen moteblogg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 21:58   #52
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Viktig poeng, Kanina.

Gammel 21-02-14, 21:59   #53
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg skjønner hva du mener, noen. Men allikevel FP er tidsfordriv. Det koster meg mye mer å gå inn i de seriøse diskusjonene. Det tar tid, og jeg må formulere meg bedre. Derfor blir det ofte til at jeg heller bare leser. For det gjør jeg. Så jeg setter absolutt pris på de viktigere diskusjonene. Jeg liker at brukere tar stilling og tør å diskutere. Det er det som får forumet til å leve. Det er bare så sjelden jeg kaster meg ut i det selv.

Samme her altså. Så jeg skylder ikke på andre for at det er som det er. Jeg merker at jeg i perioder deltar lite på FP fordi det er mange tråder som ikke interesserer meg, og de som interesserer meg, krever litt mer tid og engasjement hvis jeg skal skrive i tillegg til å lese.

Gammel 21-02-14, 22:13   #54
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Sydame blitt?

Ja, helt ko-ko.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes de er nokså kompetitive. Og selv om det er sunt å trene så mener jeg at forumet hadde vært bedre uten dem.

Men det at man kan konkurrere er jo halve sjarmen med ting, synes jeg. Jeg elsker å konkurere. Ikke alltid selvfølgelig, og spesielt ikke når jeg vet jeg taper (hva er da poenget, lizzom?), men da holder jeg meg unna fora/settinger/situasjoner hvor jeg blir nødt til å konkurere med andre. Jeg har akkurat begynt å "trene" (ikke en gang sikker på om jeg kan definere det jeg gjør som trening, så derav hermetegnene.)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vil anslå at for meg er treningstrådene minst en tredjedel av verdien forumet har for meg.

For en formulering, det er jo plent umulig å la være å spørre hvor de resterende 2/3 av verdien ligger?

Gammel 21-02-14, 23:07   #55
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viktig å tallfeste ting.

Resten? Tja, mye folka, en god del Hakkespettboka-fenomenet og så totalmiksen.

Gammel 21-02-14, 23:12   #56
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Apropos Katta: Jeg glemmer ikke den gangen jeg veldig tidlig i min FP-karriere kom over en tråd om biffgardiner. Det ble selvsagt litt diskusjon, men skremmende mange mente det var et morsomt og greit ord.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 23:15   #57
Katta
maler

Katta sin avatar

Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ER biffgardiner?

Gammel 21-02-14, 23:17   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Måtte du si det ordet? Jeg hadde glemt det!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 23:22   #59
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere kan søke selv. Det var det verste jeg hadde hørt.

Gammel 21-02-14, 23:23   #60
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Måtte du si det ordet? Jeg hadde glemt det!

Ynnsjyll.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.