|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Den kvinnelige anatomi
Jeg går sjelden innom slike tråder, og de plager ikke meg. Men som moderator har jeg også nokså klare oppfatninger (som noen ganger går på tvers av mine personlige) om hva som er bra for forumet.
![]() |
#42 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiJeg vil anslå at for meg er treningstrådene minst en tredjedel av verdien forumet har for meg.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiTreningstrådene står ikke alene. De står i sammenheng med slanketråder, følger årsrytmen og det er ikke sjeldent at antall kalorier som forbrennes er fokuset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiHvilke tråder er det som gjør forumet bedre? Krig, fred og politikk og sånn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
maler
|
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiJeg synes de treningstrådene blir kjedelige hvis det blir for mye av dem, så jeg vet vel egentlig ikke helt hva som står der. Samme med slanketråder. Jeg driver både med slanking og trening, men for min del er det veldig viktig å holde de to fra hverandre. Å få kalorifokuset over på treningen er skummelt, mest fordi det varierer hvor mye jeg greier å fokusere på mat, mens treningen ikke skal falle sammen av den grunn. Jeg trener for å holde kroppen i form og for å kunne ha en frisk kropp som virker (det er også forsåvidt motivasjonen bak vektreduksjon, men det er litt mer komplisert og langvarig). Hvis jeg blander slanking inn i treningsmotivasjonen min forsvinner mye av motivasjonen også og det blir helt feil.
![]() |
#46 |
This is normal!
|
Jeg tenker av og til på FP som "Forumet om loen i vår egen navle." (Jada, det er andre gangen jeg bruker dette uttrykket i dag, men det er ganske godt, synes jeg.) 95 % av trådene handler om klær, kropp, slanking, interiør, matlaging, shopping, oppussing, trening, slanking, meg, barna mine, den nærmeste familien min osv. = ting som går på "meg og mitt". Jeg ser det selv, det er tungt å starte eller engasjere seg i "tyngre" tråder som går på politikk, miljøvern osv. Det krever mer av meg å delta i slike tråder. Da er det enklere med de helt overfladiske. Samtidig synes jeg det er flaut å innrømme at det er sånn. Jeg har ikke lyst til å være så "selvopptatt".
![]() |
![]() |
#47 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg driver også med begge deler, men rapporterer bare om trening her inne og prøver veldig å holde de to fra hverandre. Jeg synes det er velsignet lite kalorifokus i treningstrådene og håper det fortsetter sånn. Jeg blir derimot veldig (spise)forstyrra av slanketrådene og prøver å ikke skrive eller la meg påvirke av dem. det er utrolig viktig for meg å skille på de to tingene også, fordi jeg har oppnådd store fremganger på den ene fronten (treningen) og bare opplevd frustrasjoner på den andre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Halloen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
This is normal!
|
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiSelvfølgelig er FP bare tidsfordriv, men det viser jo hva folk er opptatt av og gidder å diskutere. Jeg mener ikke det skal være 95 % tråder om død, krig, sult og miljøkatastrofer, men jeg skulle ønske det var en litt bedre balanse i forhold til "meg om mitt" og "verden rundt meg".
![]() |
![]() |
#50 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiJeg skjønner hva du mener, noen. Men allikevel FP er tidsfordriv. Det koster meg mye mer å gå inn i de seriøse diskusjonene. Det tar tid, og jeg må formulere meg bedre. Derfor blir det ofte til at jeg heller bare leser. For det gjør jeg. Så jeg setter absolutt pris på de viktigere diskusjonene. Jeg liker at brukere tar stilling og tør å diskutere. Det er det som får forumet til å leve. Det er bare så sjelden jeg kaster meg ut i det selv.
![]() |
#51 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiDet er jo pga trådene om viktige samfunnsspørsmål jeg føler meg trygg på å diskutere trening og andre "overfladiske" ting her også. Dvs, jeg vet at det er et visst nivå av seriøsitet og verdier på noen områder, som også gjør meg tryggere på at jeg kan diskutere andre temaer på måter som er bra for meg. Jeg tror ikke jeg ville hatt den samme gleden av å diskutere på et treningsforum. Eller diskutere shopping i kommentarfeltet på en eller annen moteblogg.
![]() |
#52 |
Halloen!
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiViktig poeng, Kanina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
This is normal!
|
Samme her altså. Så jeg skylder ikke på andre for at det er som det er. Jeg merker at jeg i perioder deltar lite på FP fordi det er mange tråder som ikke interesserer meg, og de som interesserer meg, krever litt mer tid og engasjement hvis jeg skal skrive i tillegg til å lese.
![]() |
![]() |
#54 |
Leser
|
Ja, helt ko-ko.
Men det at man kan konkurrere er jo halve sjarmen med ting, synes jeg. Jeg elsker å konkurere. Ikke alltid selvfølgelig, og spesielt ikke når jeg vet jeg taper (hva er da poenget, lizzom?), men da holder jeg meg unna fora/settinger/situasjoner hvor jeg blir nødt til å konkurere med andre. Jeg har akkurat begynt å "trene" (ikke en gang sikker på om jeg kan definere det jeg gjør som trening, så derav hermetegnene.)
For en formulering, det er jo plent umulig å la være å spørre hvor de resterende 2/3 av verdien ligger?
![]() |
#55 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiViktig å tallfeste ting.
![]() |
#56 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiApropos Katta: Jeg glemmer ikke den gangen jeg veldig tidlig i min FP-karriere kom over en tråd om biffgardiner. Det ble selvsagt litt diskusjon, men skremmende mange mente det var et morsomt og greit ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Den kvinnelige anatomiDere kan søke selv. Det var det verste jeg hadde hørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|