|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Pleier dere å ha fastelavnsris? | |||
Ja, kjøper |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 12,96% |
Ja, hjemmelaget/bhg eller skoleprodusert |
25 | 23,15% |
Nei |
69 | 63,89% |
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Vi hadde det alltid da ungene laget i barnehagen, men nå er de så vanskelige å få tak i.
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Nei, har ikke vært tradisjon å lage i de barnehagene jeg har jobbet/hatt unger i. Og jeg treffer sjelden noen som selger. Men om jeg treffer noen fra saniteten som selger, så hadde jeg kjøpt.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Nei. Eldstejenten kom hjem med et fra barnehagen nå, det resulterte i ganske kraftige allergiske reaksjoner hos flere av oss, så det måtte vi kaste. Så nei, med mindre de kan lage av trollhassel e.l. i stedet neste år.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Både og. Dersom ungene lager har vi. Dersom vi kommer over noen som selger, kjøper vi.
![]() |
#5 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Vi har hatt de siste årene, Ville har laget i barnehagen. Vi pleier å la det stå uten vann, for å slippe pollenplagene. Jeg lurer på om ikke Sanitetskvinnene lager av noe annet enn bjørk, mener de sa det et år jeg spurte.
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Her står de på kjøpesentrene og enkelte matbutikker.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?3. klassingen kom hjem med ris fra SFO i dag. Så da har vi to flotte krukker her.
![]() |
#10 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Med opptil flere bjørkepollenallergikere i familien (deriblant meg), utgår det. Det er synd, for det er så fint når det spirer.
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Ja, minsten lager det i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Vi har bhg-produserte, som vennligsinnet nok er dyppet i lim før de ble pyntet, så de spretter ikke ut. Derved plager de heller ikke pollenallergikeren (som har produsert dem)
![]() |
#13 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Hadde som regel da jeg vokste opp, men de var som oftest egenprodusert. Har ikke sett snurten av et fastelavensris på mange år. Tror heller ikke de har sånt her i England.
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Nei. Og jeg synes nesten det er litt rart at folk gjør det, med så mange bjørkeallergikere man har i Norge - man vil nesten tro at de fleste får innom en i løpet av tiden de står? Jeg velger også bort allergiverstingene blant juleblomster.
![]() |
#15 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Jeg har lyst til å kjøpe av sanitetskvinnene, men hvor får man kjøpt det i Trondheim?
![]() |
#16 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2014
![]() |
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?De eldste barna mine har pleid å lage bjørkeris på skolen, men ikke i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Her står rogna på utsiden full av knopper allerede, så det kommer ikke noe ris innendørs her hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Vi har laget ris i dag. Her er allergikeren strålende for nøyd med riset, men det kastes nok ut før det spirer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pleier dere å ha fastelavnsris?Vi kjøper fra saniteten 😊 |
![]() |
![]() |
![]() |
|