|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 2,2 år
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Ja, den godtar jeg.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 15-05-07 kl 22:44. Årsak: Flisespikket esme-quoten |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: 2,2 årFullstendig enig med Monsoon og andre her.
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Sv: 2,2 årJeg opererer med tre desimaler i angivelsen av mitt barns alder, jeg.
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Esme har korrigert seg selv rett over her.
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Åh. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
I could be violet sky
Hvor: Oslo
Det er vanlig å bruke denne skrivemåten i forskningsrapporter når man har barn som forsøkspersoner f.eks.
|
|
|
|
#11 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Ja, det forstår jeg jo, i forskning. Når man skal regne ut snittalder etc, må man jo omregne til tiendedeler først. Og jeg forutsetter at forskere regner tiendedeler og ikke tolvdeler. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
intro
|
I så fall ville jeg reagert mest på at de hadde ynglet som kaniner - med bare 0,9 år mellom barna
|
|
|
|
#14 |
|
villende
|
Sv: 2,2 årJeg har alltid tenkt at man slutter ved to-årsalder å angi alder i måneder, senest når de er tre. Mellom to og tre år ville jeg kanskje brukt "to år og to måneder", men allerede nå bruker jeg ikke månedsangivelser. Jeg sier blant annet at Snupp er halvannet, selv om han strengt tatt er nesten 20 måneder. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 2,2 årSynes det høres og ser veldig rart ut å referere til barnets alder som 2,2 år; uansett om desimalet betyr det ene eller det andre. Jeg har nok selv skrevet 2,5 år, og ment 2 år og 6 mnd, men er et barn 2 år og 2 mnd så hadde jeg skrevet det slik, i stedet for 2,2 mnd (eller 2,1 som i 2 år og 1/6 år) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 2,2 årJeg har skrevet 2,2 når jeg har ment at barnet er sånn et sted mellom 2 år og 2 år og 6 mnd. Det har aldri falt meg inn at det skal bety 2 år og 2 mnd, men ei heller at noen tror han er nøyaktig på dagtallet 2,2 år. Jeg mener, jeg bruker 2,5 ganske omtrentlig også, ikke bare på halvtårsdagen hans.
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
2,5 år er mer omtrentelig enn 2,2 år. Sier du at sønnen din er 2,5 år så antar jeg at han er et sted midt mellom to og tre år. Sier du 2,2 år så ser jeg for meg at du har sittet med kalkulatoren og regnet deg frem til hvor gammel han er. Det blir det samme med penger. Sier du at det kostet en hundrelapp for en pizza, så illustrerer du et prisnivå. Sier du at den kostet 103 kr så antar jeg at det var kronebeløpet du måtte betale. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Fullstendig enig. Så enig at jeg intet har å tillegge. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Det er nettopp det jeg også tenker. Bare at jeg synes "2,5" er en mer nøyaktig angivelse enn "to og et halvt". Akkurat som at jeg synes "17.30" er en mer nøyaktig tidsangivelse enn "halv seks".
|
|
|
#20 |
|
Ustabil
|
Enig. 2,5 er nøyaktig 2,5 år. Dvs at barnet er 2 år og 6 månder, pluss/minus bare noen dager. Men 2 1/2 er de jo fra de er 2 år og 6 måneder til de nesten er 3. |
|
|
|
![]() |
|
|