Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking når man er pasient på sykehuset

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 16:51   #41
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røyking når man er pasient på sykehuset

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Når røykingen i seg selv er en faktor som har forårsaket eller forverrer tilstanden som er årsak til sykehusoppholdet burde det være en SELVFØLGE at man holder seg røykfri.

Når man har fått en diagnose eller dødsdom av legene, kan jeg ikke si at en preken om at du må slutte og røyke er på sin plass.
Nå gjelder selvfølgelig ikke dette alle pasienter som er innlagt og som er røykere da.

Gammel 18-05-07, 22:47   #42
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Beklager, men ingen medlidenhet fra meg heller. Som sykepleier vet jeg alt om å ha dårlig tid til pasientene, og å hjelpe folk ut for å røyke gjør jeg ikke.
Når det er sakt er det ikke min oppgave å rakke ned på folk selv om de har tatt et valgt om å gjøre noe jeg personlig synes er helt idiotisk.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 23:12   #43
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om noen trodde at jeg mener sykepleierne skal gjøre dette, så tok de altså feil. Det var mer et hjertesukk over hvordan røykelov slår uheldig ut i enkelte tilfeller. Her er det snakk om en pasient med en ganske komplisert sykehistorie (uten at jeg vil gå nærmere inn på det), og at hun ikke får mulighet til å røyke gjør ikke saken bedre.

Og selvfølgelig er det dumt å røyke, men noen er altså avhengig av dritten og å skulle slutte med det når resten av livet ser ut til å gå til helvete kan jeg se at er veldig vanskelig.

Gammel 19-05-07, 01:33   #44
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man skal jo ideelt sett ikke røyke i forbindelse med operasjoner uansett.
Alle som skal ha store planlagte operasjoner anbefales å slutte røyke eks antall dager før hvis jeg ikke tar helt feil???
Det blir vel veldig tidkrevende å skulle ha denne "sørvisen". Tid man kan bruke på langt nyttigere ting..
Ingen sympati her.. dette er noe man bør tenke på når man røyker.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 01:45   #45
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Nå var egentlig poenget bare at det er akkurat like vanskelig for alle andre sengeliggende å komme seg dit de evt. måtte ønske (kiosk, frisk luft, o.l) som det er for sengeliggende røykere. Så det er i det minste likt for alle og dermed rettferdig.

Men det er jo ikke det at de ikke får tak i sigaretter som er problemet for røykerne, det er at de ikke får mulighet til å røyke dem, så jeg synes ikke det er noen god sammenligning. De som er avhengige av cola og potetgull kan fint spise/drikke dette mens de er på sykehuset - de kan riktignok ikke nødvendigvis løpe på kiosken selv, men gitt at de får tak i det (enten det er fra kioskvogn, fra besøkende venner eller de hadde det med seg i bagasjen), så kan de få fikset sitt så ofte de vil. Det kan ikke røykerne.

Gammel 19-05-07, 01:46   #46
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bulemikere kan også fint ha spisekick på rommet og spy etterpå, antar jeg.

Gammel 19-05-07, 21:05   #47
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men det er jo ikke det at de ikke får tak i sigaretter som er problemet for røykerne, det er at de ikke får mulighet til å røyke dem, så jeg synes ikke det er noen god sammenligning. De som er avhengige av cola og potetgull kan fint spise/drikke dette mens de er på sykehuset - de kan riktignok ikke nødvendigvis løpe på kiosken selv, men gitt at de får tak i det (enten det er fra kioskvogn, fra besøkende venner eller de hadde det med seg i bagasjen), så kan de få fikset sitt så ofte de vil. Det kan ikke røykerne.

Faktisk, så er det å få tak i røyk også vanskelig når du er innlagt på sykehus, iallefall på UNN. Da mamma var innlagt, ble UNN totalt røykfritt, og dermed ble all tobakk fjernet fra kiosken på sykehuset. Nærmeste kiosk er et stykke unna, og ikke lett tilgjengelig for (gående) pasienter.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 18:19   #48
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at det ikke er prioritert å trille henne ut, men jeg forstår også at dette ikke er anledningen til å slutte. Synes Kie skisserer noe ok her, finnes det ikke noe Nicorette eller røykeplaster der hun er?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.