|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehuset
![]() |
#42 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetBeklager, men ingen medlidenhet fra meg heller. Som sykepleier vet jeg alt om å ha dårlig tid til pasientene, og å hjelpe folk ut for å røyke gjør jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetOm noen trodde at jeg mener sykepleierne skal gjøre dette, så tok de altså feil. Det var mer et hjertesukk over hvordan røykelov slår uheldig ut i enkelte tilfeller. Her er det snakk om en pasient med en ganske komplisert sykehistorie (uten at jeg vil gå nærmere inn på det), og at hun ikke får mulighet til å røyke gjør ikke saken bedre.
![]() |
#44 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetMan skal jo ideelt sett ikke røyke i forbindelse med operasjoner uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
flisespikker
|
Men det er jo ikke det at de ikke får tak i sigaretter som er problemet for røykerne, det er at de ikke får mulighet til å røyke dem, så jeg synes ikke det er noen god sammenligning. De som er avhengige av cola og potetgull kan fint spise/drikke dette mens de er på sykehuset - de kan riktignok ikke nødvendigvis løpe på kiosken selv, men gitt at de får tak i det (enten det er fra kioskvogn, fra besøkende venner eller de hadde det med seg i bagasjen), så kan de få fikset sitt så ofte de vil. Det kan ikke røykerne.
![]() |
#46 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetSå bulemikere kan også fint ha spisekick på rommet og spy etterpå, antar jeg.
![]() |
#47 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Faktisk, så er det å få tak i røyk også vanskelig når du er innlagt på sykehus, iallefall på UNN. Da mamma var innlagt, ble UNN totalt røykfritt, og dermed ble all tobakk fjernet fra kiosken på sykehuset. Nærmeste kiosk er et stykke unna, og ikke lett tilgjengelig for (gående) pasienter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
I mål
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetJeg skjønner at det ikke er prioritert å trille henne ut, men jeg forstår også at dette ikke er anledningen til å slutte. Synes Kie skisserer noe ok her, finnes det ikke noe Nicorette eller røykeplaster der hun er? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|