|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
godt brukt
|
Sv: Betyr 17.mai mye for deg?Jeg vil aller helst spise smørbrød/snitter til lunsj på 17.mai og spise hestesko iskake til dessert. Det fikk jeg alltid hos farmor som liten. I morgen skal jeg ha gjester. Gjett hva jeg serverer!? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Betyr 17.mai mye for deg?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Betyr 17.mai mye for deg? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Eller så er det bare du som er så empatiløs at du ikke kan forestille deg årsaker til at enkelte ikke liker denne dagen.
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En kollega sa at jeg var lite empatisk forrige uke. Det var hyggelig sagt, syntes jeg |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Da er jeg en av dem.
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Jeg misliker ikke 17. mai og har ikke noe mot måten dagen feires på (eller mot folk som setter pris på dagen), men jeg føler meg ikke personlig engasjert, har aldri sett et potetløp i mitt liv og er i det hele tatt lite interessert i flagget og bjørka og korps og taler. Jeg gir poden penklær og is og ballong og flagg og slikt, fordi jeg tross alt synes tradisjoner og symboler er viktige, og fordi alt dette er ting han liker, og jeg kommer til å stille opp som smilende og vinkende publikum til alle 17. mai-tog han går i, men før vi fikk barn kunne jeg like godt sitte hjemme og lese en bok eller spille dataspill den dagen.
|
|
|
#12 |
|
har tatt seg sammen
|
Melder meg inn i klubben for de glade 17. mai-feirerne.
|
|
|
#13 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betyr 17.mai mye for deg?Misunner dem som er bortreist (dvs. til utlandet) på dagen ...
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: Betyr 17.mai mye for deg?Nei, jeg har et temmelig avslappet forhold til 17. mai, gitt. Jeg "må" ingenting den dagen, men vi sørger nå for at ungene får litt is og får vifte litt med flagg om de vil det.
|
|
|
#20 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Jeg er veldig glad i 17. mai! Jeg synes det er herlig med masse folk som samles og feirer sammen... også det er koselig å ta på bunad, høre korpset spille og se barna gå i tog. |
|
|
|
![]() |
|
|