|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Vi stiller på alt som skjer i barnehagen så sant vi kan. Noen ganger er de så trege med å sende ut beskjeder at da kan det være det ikke passer, men det er sjelden. Jeg synes det bare er koselig å delta på sånt.
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Vi stiller på det som skjer i barnehagen. Det er som oftest bare en av oss som kan enten det er ting på dagen, ettermiddagen eller kvelden det skjer, men stiller det gjør vi. I barnehagen vi går (privat) har de gitt beskjed om at dugnad er frivillig, men jo flere som dukker opp jo mindre penger behøver de å bruke på å leie inn folk til å gjøre det. Og dette kommer igjen barna tilgode med utflukter og ting barnehagen kan arrangere for dem. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dugnadsånd (barnehage)I vår barnehage er det dugnad om våren og høsten. 8 timer i året. 4 timer kan en avse for at ungene skal ha det fint rundt seg ja. Vet om noen barnehager som gir bøter til de som ikke møter opp. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Stadig underveis
Sv: Dugnadsånd (barnehage)I storebrors barnehage er det dugnadsplikt 10 timer pr år pr forelder... altså 20 timer pr barn... og det er effektiv jobbing som skal til for å bli ferdige. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Kjør og kjør, jeg lurer jo bare på hva som får folk til å tro at det de holder på med og deres tid er mer verdt enn andres. Om lindamor hadde sagt at hun var alene med en haug unger og hadde prblemer med barnevakt hadde hu hatt min fulle symati, men når noen ikke bidrar til felleskapet fordi de selv ikke prioriterer det blir jeg overrasket. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Stadig underveis
Sv: Dugnadsånd (barnehage)
Ja og du tåler sikkert litt pepper du også da |
|
|
|
|
|
#7 |
|
superbruker
|
Er det noen her som har sagt at de ikke stiller på dugnad? Jeg har som sagt tidligere i tråden jobbet og ungene hadde trening de dagene det var dugnad. For oss er det uaktuelt å dra alene på dugnad med 3 barn. Da ville ikke den av oss som dro, vært til noe nytte, det har vi prøvd.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Jeg syns for så vidt det er greit å kunne betale seg ut av dugnader, men jeg ser et aber med det også. Jeg ser for meg at f. eks. alenemødre med to jobber vil kunne føle seg litt mellom barken og veden.
I tillegg så er det alt ekstraarbeidet med å finne noen som er villige til å gjøre det for noen hundrelapper. Det er tid jeg faktisk helst ser at barnehagepersonalet bruker på mitt barn enn i telefonen.
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Akkurat det er jeg enig i, at man skal gjøre noe for fellesskapet. Jeg synes bare ikke det er riktig at fysisk oppmøte skal veie tyngre enn penger. Så lenge man bidrar, så må det være det viktigste. Og jeg er helt enig med apan i at det selvfølgelig kun gjelder såfremt man har en ordning hvor dette er satt i system. For øvrig innbiller jeg meg at en avtale med en vaktmesterordning to ganger i året ikke kan være vanskelig å organisere. Samtlige bygårder jeg har bodd i har hatt en slik avtale. Dette har vi betalt gjennom husleien, og oppgavene som tilfalt vaktmesteravtalen var av type som i andre gårder gjerne ble løst ved hjelp av dugnad. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Bergljot liker pepper. Da føler hun at hun blir sett ekstra godt. Det er viktig å gi henne mye oppmerksomhet, slik at hun får bedre selvfølelse. Ergo: mye pepper til Bergljot.
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Slike sure er virkelig vanskelige å lære opp. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Vi har ikke hatt dugnad i barnehagen. Hadde vi hatt, hadde en eller begge herfra stilt hvis ikke sykdom hadde kommet i veien. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Jeg er helt på linje med Monsoon. Så lenge noen kan sette en realistisk pris på hva dugnadsarbeidet skal tilsvare i penger, bør det være helt greit å betale den og fravære med god samvittighet. Noen har mer penger enn tid, noen har mer tid enn penger. Jeg er ikke sosialist en gang, så jeg synes det er helt uproblematisk.
|
|
|
#16 |
|
Stadig underveis
Hadde ikke noen gjort betydelig "dugnad" ville vel ikke barna våre hatt noen aktiviteter. Vi kan vel ikke forvente at staten stiller med fotballtrenere og denslags... og skal vi betale timesbetaling blir det dyrt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Live and let live
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Det er veldig bra å gjøre en innsats for fellesskapet, men jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være et problem å få "hjemmelekser", eller kunne betale seg ut av en dugnad. Det må da være mye bedre enn å ikke kunne stille opp?
|
|
|
#19 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Dugnadsånd (barnehage)For andre året på rad la de dugnadsdagen i Storesøsters kommunale barnehage til samme dag som det er generalprøve på Kulturskolens danseforestilling. Vi kunne derfor ikke, og sa fra i god tid. Det var ikke noe problem heldigvis. Hadde det bare vært vanlig øving, hadde vi selvsagt stilt.
|
|
|
#20 |
|
superbruker
|
De to eldste kan trene 4 og 5 ganger per uke, vi går 2 ganger. Minsten kan trene 2 ganger i uke og gjør det. I tilleg kommer ridingen 1 gang i uken. Vi prøver å få til 2 treningsfrie dager i uken hvor vi tar det litt roligere.
|
![]() |
|
|