|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
I mål
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)
Øh, hvem skulle stilt på dugnad på sykehus og sykehjem? De som potensielt kan havne der? Det ville iallfall vært en stor målgruppe, så da får man håpe noen hadde kommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
superbruker
|
Beboere på sykehjem har ofte pårørende (barn og barnebarn). Kan man ikke forvente at de skal stille på dugnad på lik linje at man forventer at foreldrene stiller på dugnad i barnehage? Kunne ikke alle som sokner til et sykehus bli pålagt 2 timer dugnad i året?
![]() |
#43 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
navnet sjemmer ingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Oliver går i privat barnehage og vi har dugnad på våren
![]() |
#46 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Dugnadsånd (barnehage)Dugnad er vi med på om vi kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
navnet sjemmer ingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Jeg stiller. Jeg skaffer barnevakt om nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Leser
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Jeg er nok litt sær, skjønner jeg.
![]() |
#50 |
Introvert optimist
|
Jeg har vært på mange dugnader etter hvert og har ikke opplevd at ikke alle som stiller tar i et tak og står på.
![]() |
#51 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Jeg syns det er vanskelig med dugnad i barnehagen pga bekkenløsningen min. Det er ikke mange oppgaver på listene hittils (3 år) som har vært egnet for meg. Derfor drar mannen min istedenfor. Tviler på at de andre foreldrene i barnehagen kan se at jeg ikke deltar pga lathet men pga helsen min. Og jeg ønsker ikke å måtte ta sykedager på jobb pga dugnadsarbeid.
![]() |
#52 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Klart man stiller på dugnad! Ihvertfall én av foreldrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Der jeg har jobbet ser vi iallefall en klar trend på at det å stille opp på dugnad er mindre og mindre aktuelt for folk. For noen år siden var det veldig greit å få med folk på dugnad, nå har det blitt vanskeligere.
![]() |
#55 |
Leser
|
Ja, mye av grunnen til at folk ikke jobbet var dårlig organisering og kaffe/kaker opplegget. For all del - jeg synes det er hyggelig med kaffe og kake, men jeg synes det er bortkastet å stille på dugnad for å drikke kaffe.
![]() |
#56 |
Erfaren nok
|
Vi avslutter med litt mat eller kaker vi. Synes det er en fin måte for oss å takke de som stiller opp.
![]() |
#57 |
--
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Nå går vi i privat barnehage, så vi har jo sagt ja til å stille på dugnad da vi takket ja til plassen. Og her kan man gjøre andre ting hvis man ikke kan den dagen det er felles dugnad. Ta med hjem og vaske gardiner, vaske vinduer kan man jo gjøre når som helst eller andre lignende oppgaver. Selvom man ikke kan den dagen, er jeg sikker på at det finnes nok oppgaver. Sist redigert av Isa : 17-05-07 kl 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
--
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Hos oss var dugnaden delt opp i 4 forskjellige dager, med forskjellige grupper som stillte. Man melder seg på forhånd opp på den dagen som passer best, og så fikk hver gruppe et bestemt oppdrag på "sin" dag. Det skal da godt gjøres å ikke finne en eneste dag som passer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)I vår barnehage er det nå fire dugnadsdager, en hverdag og en lørdag om våren og en hverdag og en lørdag om høsten. For noen er hverdager best og for noen er lørdager, og hvis ingen av de fire dagene passer for noen i familien så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at det er viljen det skorter på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|