|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps
Hos oss også. I tillegg foregår undervisningen i skole- og SFO-tiden. Det gjør det mye lettere å få musikklærere, og mye lettere å få barn til å få lov til å være med.
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
Jepp, det glemte jeg å si - vi har også SFO-grupper for de yngste barna - og det funker veldig bra for rekruttering av de yngste.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, dette er kjempeviktig i rekrutteringen! Hos oss har et nesten dødt korps fått massevis av vind i seilene igjen, og dette er en av de viktigste faktorene, spesielt for aspirantene, tror jeg. Korpset rekrutterer fra to barneskoler, og fellesøvelsene for aspirantene foregår i SFO-tida på egen skole, altså på to steder. (Men ikke samtidig, for de har selvsagt samme dirigent.) Også spiller alle sammen én ettermiddag i måneden utenom skoletid (hyppigere samspill i forkant av seminarer og arrangementer, så klart). Og samarbeid med kulturskolen for enetimer på instrument, også i SFO-tida. Gull kombo!
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det gjorde det i vårt forrige korps, praktisk.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsVi har loppemarked en gang i året, en basar og en loddbok til jul.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsI vårt forrige korps var det instruktører fra Kulturskolen. I vårt nåværende bruker de tidligere musikere og musikkstudenter fra universitetet. De lønnes selvsagt.
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsJeg vil IKKE ha samarbeid med andre skoler, det var det som drepte korpset, at man sa: men kan de ikke bare ta bussen, øve med de andre. blablabla. Og så forsvant idlene, de få som spilte og instrumentene. De få som har ønsket å begynne å spille har ikke holdt ut lenge, fordi det er litt langt å dra, litt langt fra bussen, ingen andre osv. Jeg ønsker at dette skal være en nærmiljøaktivitet.
![]() |
#8 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsSå kult at du prøver å dra igang korpset igjen! Jeg har ingen gode råd å komme med. Det eneste jeg klarer å tenke på, er at du nå har muligheten til å revolusjonere uniformene. Ingen østeuropeiskinspirerte tradisjonsbundne barnemilitæruniformer fra 60-70-tallet inkludert plisseskjørt. Du kan gjøre hva du vil!
![]() |
![]() |
#9 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Nettopp dette har de unngått hos oss ved å kjøre øvinger og samlinger på begge skolene.
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsJeg tenker at du bør benytte anledningen til å gjenbruke uniformene fra bryllupsinvitasjonen.
![]() |
#11 |
This is normal!
|
Ja, de tenkte jeg på også. Tenk det fine korpset da!
![]() |
![]() |
#12 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsDet med foreldreengasjement/dugnad er viktig, tror jeg. Hvis man klarer å gjøre dette enkelt og overkommelig å delta på for mange familier, har man rekruttert mange, tror jeg. Og da må man kanskje gjøre noen valg rundt utenlandsturer osv (som jeg har intrykk av at "alle" korps er på for tiden).
![]() |
![]() |
#13 |
Leser
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsPersonlig ville jeg ha startet med økonomien, og spesifikt på kulturskolen. I vår by får man individuell opplæring via kulturskolen, dette gjør det også mulig for korps å "flytte rundt på folk", feks ved flytting. Hos oss eies instrumentene av korpset, men jeg tror at noen plasser eies de av kulturskolen (instumenter er det viktigste i forhold til økonomine). Kulturskolen er en fin plass å få inn noen som kan noe. Det som er med det musikalske er jo at det er en fordel med noen som kan spille mer avanserte stemmer.
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsSå ikke tråden før nå. Jeg er korpsmor. Hvordan går det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsHvordan går det med korpset, Harriet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsTakk som spør!
![]() |
#19 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsUtrolig bra jobba!
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsKorps!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|