Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-14, 22:45   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Hvorfor tror du at folk er mindre allergiske mot små hunder enn mot store? Og hvordan vet man at det ikke er allergikere på restauranter eller andre offentlige lokaler?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 09:04   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tre store rottweilere før en sånn liten ekkel en anyday, spør du meg.

Det finnes ellers noen få uteserveringer som legger opp til at man kan ha med hund, og bikkjer er velkomne på Teddys når som helst, og flere hotell har hunderom.

Disse med bikkje de har plass til i vesken pleier dog tydeligvis å dra med kreket inn overalt, har jeg lagt merke til. Yuk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 11:04   #3
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har knapt fått nei fra ett eneste hotell i sør Norge til å ha med hund. Det er vel ett Thon hotell i Oslo som har nei til hunder. Samt pers hotell på Gol. Ellers har vi aldri møtt på noe som helst problem med å ta med hunder på hotell.

Gammel 07-04-14, 11:04   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er glad i småbikkjer, Mave?

Gammel 07-04-14, 11:21   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig stort sett glad i alle dyr, men disse veskehundene og deres egoistiske eiere irriterer meg.

"Pass på den farlige hunden din!", fikk jeg høre da jeg hadde min i lenke, og det kom en sånn i full fart, gneldrende og glefsende.

Gammel 07-04-14, 11:22   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

(Er så klart klar over at det ikke gjelder alle, og gjelder det ikke deg, så ikke bli snurt. Gjelder det deg, derimot... )

Gammel 07-04-14, 14:18   #7
Natali
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2014
Natali har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er selv allergisk mot katt mange ganger jeg har måttet akutt på sykehuset pga katt. Jeg er også litt allergisk mot hund og jeg blir ofte spurt om det går bra at folk eksempel har med hund.

Da bruker jeg og spørre «hvem vil ha med hund da? det går helt fint om Pia vil ha med sin hund»
Det er så stor forskjell det, for noen de tar har en allergivennlig hund tar veldig hensyn og passer på at hundene er et stykke unna meg. Passer på at vinden ikke blåser fra hunden og mot meg. Setter seg slik at det ikke skal blåse noe fra hunden på meg. Siden de vet at jeg reagerer mer når hunden er våt, lar de ikke hunden bade.
Andre de har veldig lang flexi line og hunden bader, springer bort til meg og rister seg rett ved siden av meg liksom.. så sier en ifra også tar det 5 minutter før hunden er borte hos meg igjen..

Rottweiler som glefser var nevnt mer som et eksempel pga mange som er redde for hund har det med og krisemaksimere, de fleste som er redd hund er veldig redd for rottweiler for de ser for seg det styggeste bittet en kan tenke seg, altså det blir snakk om rekonstruksjon av hele ansiktet pga rottweileren biter, kan de se for seg. Flere av de som er veldig redd for rottweiler liker til og med og klappe og kose med små hunder

Arrangørene sier de ofte at det ikke er lov med hunder på arrangementet fordi de kan ikke la noen få lov mens andre ikke. det er også umulig for arrangørene og gå og fotfølge folk som har hund men ikke tar hensyn så derfor sier de bare si nei til hund.

Allergivennlig/ ikke allergivennlig. Hensynsfull eier/ ikke hensynsfull. Skummel hund/ trivelig hund.

Det er ofte samme regler for alle. Derfor kan regelverket noen steder være strengere enn en skulle anta, når det gjelder allergivennlige raser og raser som folk typisk ikke er så redde for.

Natali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 22:26   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men står de rommene tomme når ikke det er noen med hund på hotellet da?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 22:54   #9
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men står de rommene tomme når ikke det er noen med hund på hotellet da?

Sikkert ikke, men jeg går ut i fra at de som er allergiske gir beskjed om at de har behov for et rom som er sånn eller sånn? Sønnen min kan ikke sove på rom med dundyner eller tepper på gulvene, og da sier jeg selvsagt det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 23:07   #10
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vel, jeg tror det er mer vanlig med rom for ekstremt allergiske, enn får rom hvor det kun er lov med hund.

Jeg har liggi på en del hoteller rundtom i landet da i forbindelse med utstilling, da er hotellet FULLT av hunder og deres eiere.

Så jeg vil nok tro at på da spesielt sånne steder, så er det nok med vanlig med allergirom enn motsatt.

Men dere som er så allergisk. Husker dere å gi beskjed om dette når dere er ute å flyr?? Regner med dere vet at dere kan risikere at noen har med valpen inn på flyet. (Ja i kabinen) og da er det den som meldte ifra først som får lov å fly, og de andre som eventuelt må gå av flyet eller infinne seg med det.

Gammel 08-04-14, 19:55   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Men dere som er så allergisk. Husker dere å gi beskjed om dette når dere er ute å flyr?? Regner med dere vet at dere kan risikere at noen har med valpen inn på flyet. (Ja i kabinen) og da er det den som meldte ifra først som får lov å fly, og de andre som eventuelt må gå av flyet eller infinne seg med det.

Ja, dette fikk vi beskjed om da vi ville bestille flybillett til hunden. At vi maatte vaere ute i god tid for hvis en allergiker hadde bestilt för oss, ville vi ikke faa plass paa det bestemte flyet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:01   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, dette fikk vi beskjed om da vi ville bestille flybillett til hunden. At vi maatte vaere ute i god tid for hvis en allergiker hadde bestilt för oss, ville vi ikke faa plass paa det bestemte flyet.

Men hvorfor i helvete skal man ha med de jævla hundene inne i flyet da? De er jo bare til plage for alle andre. Jeg synes virkelig allergikere skulle gå først uansett. Det er en større menneskerett å få fly uten å bli syk enn at lille illeluktende FiFi skal sitte i fanget.

Fra nå av skal jeg alltid bestille allergibillett. Selv om jeg ikke er allergisk. Så kanskje allergikere får et hundefritt fly selv om de måtte reise på kort varsel.

Gammel 08-04-14, 20:16   #13
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg er så glad for foreldreportalen, for dette visste jeg ikke før jeg leste det her for en stund siden. Etter det har vi alltid bestilt "allergibillett." 2 av oss 4 er allergiske da.

Det med hotell har jeg ikke tenkt på, men jaggu greit å bli gjort obs på det og.

liefje, så bra at du undersøker først, tydelig at det er store forskjeller.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 19:23   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart man må ha like regler for alle hunder, og, ikke minst, for alle hundeeiere på offentlige steder. En ting er at det ikke finnes hunder som er universelt "allergifrie". Det finnes ikke hunderaser som fungerer for alle allergikere, selv om det finnes hunderaser som fungerer for mange allergikere.

En annen, og minst like viktig ting, er at andelen idioter er like stor blant hundeeiere som blant andre folk. Det er ikke grenser for hva dumme eller uvitende hundeeiere tror om hunden sin i forhold til verden rundt: "Ikke vær redd, han er så snill så", "Neida, ingen er allergisk mot hunden min", "Bare la ham snuse på deg, så blir dere snart venner" og favoritten "Jeg sprayer ham med kald te før han skal ut, og da blir ikke allergikere syke"(!).

Poenget mitt er at det finnes masse folk som tror de er flinke til å ta hensyn, men som enten ikke har peiling eller er for dumme/selvopptatte/late/whatever til å skjønne at det de sier og gjør ikke er sant, ikke virker eller er feil fremgangsmåte.

Og siden restaurantbetjeningen eller de ansatte på kjøpesenter ikke kan gå rundt og vite alt om alle hunderaser (eller alle hundeeiere), er selvsagt det eneste fornuftige og enkelt og greit forby hunder på steder der det er viktigere at mennesker kan ferdes fritt enn at hunder kan være med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 19:25   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jack har vært med på hotell og hytter, etter pregodkjenning så klart, han er ganske synlig.

Han ene resepsjonisten så litt månebedotten ut da han så hva slags bikkje jeg kom inn med, da. Jack blir nok gjerne definert som skummel, ikke trivelig, etter hva jeg har lest. Men det er jo bare fordi folk generelt er rare.

Det er da bare å ta én titt på den halen, så skjønner man vel relativt lett hva for en fyr han er.

Sånn ellers så humrer jeg litt av Poly som han opplyse om at det er båndtvang store deler av håret.

Gammel 07-04-14, 20:37   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske vanlig at det finnes egne rom på hoteller der det er lov med hunder. Det er ofte røykerom.

En venninne av meg fikk faktisk med seg to små hunder (dog ikke veskehunder, altså) inn på Beach club, av alle steder, så helt konsekvente er de nok ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 21:07   #17
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er ganske vanlig at det finnes egne rom på hoteller der det er lov med hunder. Det er ofte røykerom.

En venninne av meg fikk faktisk med seg to små hunder (dog ikke veskehunder, altså) inn på Beach club, av alle steder, så helt konsekvente er de nok ikke.

Vi kan ikke ligge på røykerom på grunn av guttungens astma, så de har hunderom som ikke er røykerom også.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 21:24   #18
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Før var hunderomene ofte røykerom, nå som de fleste hoteller er 100% røykerom, så er det vanlige rom som er hunderom også.

Jeg har selv de siste årene blitt overasket over hvor positiv hotellene er til hund. Og hvor velkommen vi har vært stort sett overalt.

Gammel 07-04-14, 21:04   #19
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi var på ferie i Tyskland, Nederland, Sverige og Danmark med hunden vår i fjor. Det var stor forskjell å ha henne med seg i disse landene i forhold til i Norge hvor folk er mye mer avvisende. Vi hadde hunden med på uterestaurant husker jeg. Kelneren kom med vannskål til henne med en gang. Og i fornøyelsesparkene sto det vannskåler og egne bosspann til hundeposer flere plasser.

Gammel 07-04-14, 21:36   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hvis det er vanlig med hunder på hotellrom så er det vel ikke annet å gjøre enn å inderlig håpe vi ikke havner på ett av de rommene. Ville vært utrolig kjedelig å få ferien ødelagt av allergi.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.