Sv: Erfaringer med robotstøvsuger
Godt fornøyd med vaskeroboten. Børstene gjør at fugene på badet skrubbes og holder seg finere. Vaskeren har en litt større dødsone inntil vegg/hjørner enn støvsugeren, men skrubbefunksjonen gjør den absolutt verd det. Fyller bare på lunkent vann på tanken dens og trykker på start. Trenger ikke spre noe som helst utover. Som regel bruker jeg bare vann. Kanskje hver 10. vask bruker jeg spesialsåpe for Scooba'n for å hindre bakterievekst i maskineriet / vaske et gulv ekstra grundig.
Den etterlater seg litt fukt, så en bør ikke bruke det for ofte på laminatgulv (men vi gjør det av og til uten at det har vært noe problem).
Siden det er en tank for rent vann og en for skittent, blir ikke skittent vann dratt utover gulvet igjen - sånn en gjerne får med en vaskebøtte. Det har jeg sansen for.
Vaskeroboten går ikke over dørterskler. Dermed vasker man bare ett rom av gangen med denne. Den er også mer var for høydeforskjeller og setter seg lettere fast. Det fikses imidlertid enkelt ved å sette opp såkalte "fyrtårn" der Scooba ikke skal/bør gå.
Vi kjører gjerne roomba'n først om det er på badet den skal gå - siden scooba sin børste er mer klønete å få hår-fri.
Og vi har generelt fått løse ledninger opp fra gulvet - ledninger blir fort vanskelig for begge to.