Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har barna deres mye klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Har barna deres mye klær?
Ja 90 52,94%
Nei 18 10,59%
Akkurat passe 62 36,47%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 12:22   #41
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Jentene våre har nok mye klær. Minstemor har arvet en del etter storesøsknene, og jeg er en ivrig nettshopper. Storesøster har i tillegg begynt å kjøpe litt klær selv nå.
Gutten vår har ikke så mye klær for tiden. Han har slitt ut og vokst fra mye, så jeg må nok ta en handlerunde med han.

Gammel 20-05-07, 12:23   #42
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nok litt mer enn nødvendig, men mye er arvet eller fra loppemarked.

Gammel 20-05-07, 12:30   #43
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster har veldig mye klær men 95% av det er arvet. Jeg har omtrent ikke brukt en krone på klær til henne i den størrelsen hun bruker nå. Storebror har akkurat så han klarer seg, dersom jeg er sløv med klasvasken en liten uke så har han ikke nok rene bukser. Jeg har blitt flinkere og flinkere til ikke å kjøpe så mye klær til han, etter å ha lagt bort eske på eske med nesten ubrukte klær.

Gammel 20-05-07, 15:36   #44
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Både ja og nei.

Knirkaren har hatt ei eldre kusine ho har arva masse av i tillegg til det me har fått og kjøpt.

Gryntaren er første gut i familien, så det er kun det som er kjønsnøytralt me har tatt vare på etter kusiner og storesøster. Han har me faktisk hatt litt lite klær til no i starten, for alle gaver me får er 68+

Me har kjøpt veldig lite klær til Knirkaren for ho har hatt så mykje etter kusina + at me har fått mykje. Det me har kjøpt er stort sett litt kjedelige ting som undertøy, ullklær/undertøy, sko og utedressar.

Gammel 20-05-07, 18:01   #45
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Mye" er relativt... Har kjøpt et par esker/sekker med brukt tøy, så vi har for tiden ganske godt med klær. Men vi shopper lite - mest undertøy, strømpebukser osv osv - og det har vi ikke overflod av.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 19:18   #46
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjah ...
Akkurat passe. Han har en enorm evne til å bli møkkete ...

Når han var mindre hadde han nok for mye, men nå har han ikke fått noe nytt på lenge.

Gammel 20-05-07, 19:24   #47
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillebror har akkurat passe med tøy, han trenger det han har, og rotasjonen er jevn i klesskuffene. Faktisk så opplever jeg av og til at han "mangler" noe (pysjer, brillebukser osv), det er litt nytt for meg...

Storesøster har egentlig mer enn hun trenger, men vi (jeg) har skjerpet meg veldig på klesfronten, og er nå mye mer bevisst på hva som kjøpes inn, og hva hun egentlig trenger. Akkurat nå har vi plenty av sommerklær fra i fjor liggende, samtidig som hun har strukket seg endel, og måtte ha noe nytt. Hun kan bruke det som er "litt snaut" i barnehagen, og har litt sånne gensere som er korte på armen, et par litt korte olabukse (brettet opp til capri sånn at det ikke ser så noldus ut) og fjorårets (for korte) ytterjakker liggende der.

Det jeg er mest fornøyd med akkurat nå er ei olabukse som mormor har reparert. En stor rød hjemmelaget baklomme viser liksom veldig tydelig for alle at jeg er skikkelig fornuftig når det kommer til klær

Vi har 4 små som arver etter Storesøster, og jeg synes det er skikkelig kos å se arveplaggene i bruk!

Gammel 20-05-07, 19:46   #48
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Junior har vokst så mye nå at han har lite klær.

Så vi må ut på shopping, enten vi får tak i noe pent brukt eller om vi må kjøpe nytt, klær må han ha.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 19:46   #49
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Alt er relativt Hva er egentlig for mye? Jeg stemte passe fordi alt er i bruk og klærne slites ut før han vokser ut av de og er jeg har jeg ikke jevnlige stevnemøter med vaskemaskina i løpet av uka så vil vi oppleve at det går tomt .

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 19:51   #50
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Ja, de har mye, især minstemann. Han arver i bøtter og spann etter storebror og naboen. Noen plagg er han vokst fra før jeg finner dem frem i pappkasserne, så da går de direkte til naboen.

Storebror får masse tøy fra moren min, og så vokser han ikke så stærkt, ergo det hele håber seg opp.

Gammel 20-05-07, 20:48   #51
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte ja.. men det er også litt individuelt hva som er mye og ikke vil jeg tro?
Akkurat nå synes jeg ikke hun har mye, men hun hadde sikkert klart seg med mindre også.
Vi har en del arveklær, men vi kjøper også en del.

Men fra str 62-80 var det nok en del hun ikke rakk å bruke ja

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:58   #52
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Jeg stemte akkurat passe, når det kommer til hvorvidt klærne er dyre eller billige varierer det litt. Kjøper gjerne dyre sko og uteklær, men gjerne på salg. ellers er det litt hips om happ, men kjøper ikke klær til ungene fordi det gir meg noe kikk, (det synes jeg nesten blir litt umoralsk, og er ikke en verdi jeg vil lære barna mine) Jeg kjøper ofte klær som passer sammen med det de har fra før slik kan de lære seg tidlig å finne frem klær selv til neste dag uten at det blir altfor kræsj, men matcher det ikke får de lov til å gå med det allikevel. Jeg ønsker å lære barna mine å ha et avslappet forhold til kjøpepress både fordi forbrukermentaliteten byr meg mot,og fordi det er lite miljøvennlig.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 00:29   #53
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har så vi klarer oss, ja! Dersom barna skal bruke alle klærne de til enhver tid har i skapet, uten å bruke det samme plagget to ganger, kunne de nok ha klart seg noen uker før det gikk tomt. Vi har arvet en del til lillesøster, i tillegg til at hun har overtatt noe av storesøsters klær, men hovedproblemet er at det er så gøy å kjøpe barneklær! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har dratt for å kjøpe klær til meg selv, og kommer hjem med klær til barna.

Gammel 21-05-07, 00:49   #54
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Passe, tror jeg.
Mye arvet, og en del nytt.

Gammel 21-05-07, 00:50   #55
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Passe vil jeg si. Har nok, men ikke overflod.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 00:55   #56
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det i mine øyne overflod.
Når det er tre tanter, og fire onkler, og to sett besteforeldre som skal begave deres eneste tante/onkel/barnebarn, så blir det mer enn nok.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:54   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes vi har blitt flinke til Sneipen. Nå har han det han trenger (men aldri nok sokker ) uten at det flommer over.

Babyklær er det litt for mye av, og jeg tar mål av meg å bruke "gutteklær" til Knøtteliten så jeg slipper å kaste det. Men jeg har allerede fått en del rååsa, og mer blir det nok, tenker jeg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:50   #58
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Nå har hun ikke så mye.. men det var en stund hun arvet MASSE tøy av venninna mi, som både arver mye og kjøper mye. Hun har vokst så mye i høyden på kort tid nå, at jeg MÅ ut å kjøpe litt nå..

Gammel 21-05-07, 12:25   #59
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nja... Hva er mye egentlig? Hvor mange bukser har en fireåring i gjennomsnitt, tro?

Mine unger har en del tøy, men ikke altfor mye. Tror jeg. Det meste blir godt brukt iallfall

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:38   #60
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja uten tvil, jeg handler masse klær til lillen. Hatt en opprydning der nå og sendt unna en del, så det minka en del. Men elsker å handle til ho....

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.