|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Røykere får en uke ekstra ferieMen rine, det er vel IKKE-RØYKERE som eventuelt skulle hatt en uke ferie mer? :Peker på overskriften:
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røykere får en uke ekstra ferieStarter bli møkk lei denne sytingen til røykere! Er da for svartens ingen som står med kniven på strupen deres, og tvinger de til å røyke...
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Røykere får en uke ekstra ferie
And may I suggest you put the bottle down?
|
|
|
|
#5 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Røykere får en uke ekstra ferieHvis jeg røykte fast på jobb, og så fikk vite at ikkerøykere fikk en ekstra ferieuke? Da hadde jeg sluttet på dagen. :lat og ferieglad:
|
|
|
|
#6 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieSlik som det kommer frem fra bedriftseier, synes jeg det er helt grei, og en fin løsning. Slik jeg har forstått det har han også tatt avgjørelsen i samråd med de ansatte, og flere ansatte har også sluttet å røyke i ettertid med dette som motivasjon. Win win, sier nå jeg. Det er jo et gode alle de ansatte har mulighet til å få, og de som velger å fortsette røykingen, velger dermed bort en ekstra ferieuke. Men jeg ser at det er vanskelig å få til noe tilsvarende i andre bedrifter.
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieVi har ikke mange røykere på min arbeidsplass, sånn ca. en bare. Men hvis vi andre skulle matche alle hans pauser, så tror jeg vi kunne tatt dobbelt opp med ferie og ikke bare ei ekstra uke. (Og ja, det sier jeg selv om dette er skrevet i arbeidstiden.)
|
|
|
#8 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieHos oss er det ikke forskjell på pauser for røykere og ikke-røykere.
|
|
|
#9 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieJeg røyker, og har virkelig ikke tenkt tanken på at de sigarettene jeg tar i løpet av en arbeidsdag gjør meg til en dårligere arbeidstaker.
|
|
|
#11 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferie
Diskuteres det ikke tidsbruk? Poenget mitt var at folk kan bruke arbeidstida til mye forskjellig. Røyking, surfing, kaffedrikking, lange private samtaler, organisasjonsarbeid... the sky is the limit.
|
|
|
#12 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieDet har vært varianter av dette andre steder også. En leder i min bedrift mener røykere i snitt er mer syke og borte fra jobb, og gir på det grunnlaget en ekstra ferieuke til ikke røykere. Men det er uoffisielt.
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieSjefen min har nettopp sluttet å røyke. Tror jeg skal foreslå dette for ham.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieDa burde vel strengt tatt de som ikke drikker kaffe og te også få denne uka. Hva med innstenpling på pauserommet? Eller kanskje videoovervåking av kontorene? Eller, jeg vet! Hva med en uke mindre ferie på alle de usunne? De som ikke trener, drikker cola og slikt. Ja??
|
|
|
#15 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieJeg tar ikke færre pauser etter at jeg sluttet å røyke. Jeg gjør bare andre ting. Men jeg drikker ikke kaffe, da. De KAFFEDRIKKERNE bruker jo veldig mye tid på kaffedrikking og slarv |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieDer jeg jobber nå er det ikke slik at en styrer dagen selv, pausen er til et bestemt tidspunkt. Om du bruker mobilen, går og henter kaffe eller går og røyker bruker du av arbeidstiden. De fleste som røyker går unna minst to ganger i løpet av dagen utenom pausen, med noen hederlige unntak. Det blir fort en time i uka faktisk. Det har blitt tatt opp, men endte med illsint forsvar, og siden ledelsen her også røyker forblir det vel slik. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieJeg blir litt frustrert når røykerne forsvarer seg med at andre leser VG, henger på RP osv, for det er faktisk ikke slik at røykere kun jobber effektivt i mellom sine røykepauser. Hadde verden vært så svarthvitt burde jo alle ha røyket. Folk er folk, og det er nok en stor andel røykere som i tillegg til røykingen også leser VG og henger på RP. På lik linje med at enkelte ikke-røykere er innmari effektive og aldri surfer bort arbeidstiden.
jepp, jeg mangler stor forbokstav Sist redigert av Einhyrningur : 27-05-14 kl 12:27. Årsak: skrivefeil |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferieJeg tenker at det er forskjell på jobber. Noen jobber er sånn at man egentlig bare må måles på resultat, så om arbeidstakeren er supereffektiv halve dagen og røyker/facebooker/skravler halve tiden eller jobber jevnt hele tiden, så måles det på hva arbeidstaker presterer og da må arbeidsgiver la vær å bry seg om arbeidstaker røyker eller bruker for lang tid på do.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferie
|
![]() |
|
|