|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg synes Sverigedrakten var fin og så er jo det noe spesielt da.
|
|
|
#2 |
|
fri
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg synes også at den svenske var pen, i tillegg til jubileumsdrakta som også er veldig fin. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeDen svenskedrakten er jo kjemefin. jeg vet om et par av dem som går rundt her i byen. jeg hadde valgt den før jubileumsdrakten. Den er ikke særlig fin, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeAltså, det bildet av Oslodrakten på en eldre, bumsete dame synes jeg ikke fikk den til sin rett. Derimot, hadde jeg hatt bilde av meg, mamma og min søster i den, så er jeg sikker på at du ville synes den var kjempefin!
|
|
|
#7 |
|
Ute på tur
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg likte best den svenske bunaden og jubileumsdrakten. Tror kanskje jeg hadde valgt den svenske, hvis jeg var deg, da den er mer spesiell her i Norge
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velge
Du får markedsføre den med et bilde?! |
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeSiden du er svensk, ville jeg absolutt hatt en sånn sverigedrakt. Enig i at fargene er noe, eh, svenske, kanskje, men det er jo en svensk drakt og fasongen var fin. Hvis den også finnes i mørkeblått, ville jeg vurdert det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Originala
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg er for at bunad velges ut fra det stedet man har mest tilhørighet til, ikke ut fra hvilken som er penest. Da går man istedet for en festdrakt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Takk for kompliment. Men jeg liker egentlig ikke den drakten, jeg har ikke noe forhold til den og jeg har kommet frem til at jeg faktisk ikke vil ha den. Jeg har ikke lyst å gå rundt i den uansett hvor svensk jeg er. Og så er jeg så sær at en festdrakt har jeg ikke heller lyst på, da kan det liksom være (uten at jeg har noen gode argumenter for hvorfor jeg tenker slik). |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeOslo 3-bunad brukes litt sarkastisk om en flott bunad som mange i Oslo vest bruker, til tross for at de kanskje ikke har rett til det.
|
|
|
#13 |
|
|
OK, da skjønner jeg |
|
|
|
|
|
#14 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeLov og lov. Det er vel fritt fram å velge den bunaden man selv synes passer best, er penest eller er den beste til å markere din identitet. Dersom man skal argumentere med hva som er lov og ikke lov synes jeg at man bør holde seg til en bunad fra et sted man føler tilknytning til. Derom en velger den som er finest må det være lov å innrømme det.
|
|
|
#15 |
|
|
For meg er det noe fint å ha på meg ved bunad-anledninger. I tillegg vil jeg gjerne ha en tilknytning til den, i vært fall vil jeg ikke velge en bunad som hører til et område som jeg ikke har tilknytning til. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg syntes ikke sverigedrakten var så ille jeg da. Den mørke varianten er nydelig, de andre fargene er litt uvant sterke for min del.
|
|
|
#17 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
|
|
|
#18 |
|
|
Det var jeg ikke klar over! Takk for info! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Dette er en avsporing, men jeg må bare fnise litt av dette - ikke av deg, Pamina, men av så mange pussige ideer det finnes om bunader.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 22-05-07 kl 11:54. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg hadde valgt hundreårsdrakten eller Sverigedrakten. Forøvrig var beltestakken veldig fin.
|
![]() |
|
|