|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danskebåten og vannkopperDu får høre med en voksen. (min løsning hver gang jeg ikke vet hva jeg skal gjøre) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Danskebåten og vannkopperJeg hadde absolutt ikke dratt, kan ikke engang forestille meg å skulle "ofre" et barn for ferien til resten av familien. Jeg kjenner barn som har vært nærmest "dødssyke" av vannkopper, selv om søsknene hadde det lett. Å ligge på ferie med frostrier, høy feber og skikkelig vond kløe synes jeg ikke man skal risikere på vegne av ungene om man kan unngå det. Dessuten er vel poenget med ferie å være sammen hele familien og med et barn med vannkopper, kan dere jo ikke gjøre noe annet enn å være låst til feriestedet.
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Danskebåten og vannkopperJeg tror det kan være lurt. Husk å få legeattest på vannkoppene slik at dere får tilbake på reiseforsikringen hvis det er ting som må endres og koster penger.
|
|
|
|
#4 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Danskebåten og vannkopperHer var også lillesøster først ute, med kanskje tjue prikker totalt. Storebror fulgte to uker etter, med tusenvis av prikker, i ørene, under føttene, i munnen ... Da var det fint å være hjemme.
|
|
|
#5 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Danskebåten og vannkopperJeg har vært på vannkoppeferie med sønnen min, og hadde definitivt ikke reist på noen tur om jeg hadde valget. Han ble skikkelig syk, vi fikk ikke fly hjem igjen og han gråt hele døgnet, unntatt mellom 04 og 08 på morgenkvisten. Hele familien var utslitt når vi endelig kom hjem igjen.
|
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopperAjajaj, sånn vil vi ikke ha det, meisje. Nei, vi blir nok hjemme denne uken.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Danskebåten og vannkopperKjipt at han ble syk, kokos. Jeg hadde definitivt utsatt reisten til neste uke. Som barn var jeg ofte syk på ferier (ble alltid syk underveis) og har vært hos lege i mange europeiske land som f.eks Danmark, Spania, Østerrike osv. Det er ikke gøy.
|
|
|
#8 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danskebåten og vannkopperUansett om dere reiser eller ikke, få tak i Vallergan. Funker som fy på kløe (og søvn). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Danskebåten og vannkopperÅ nei, så kjipt :/ Her brøt søskensmitten også ut like før vi skulle ut på en reise vi absolutt ikke ville avlyse (dvs besøke søstern min da hun hadde fått den første babyen sin) så jeg skjønner godt følelsen. Min første fikk forholdsvis store plager, men begge søskna fikk det enda verre og var sterkt plaget. Det fantes ikke en eneste koppefri kvadratcentimeter på hele kroppene deres så vi måtte bruke antihistaminer, diverse remedier og en stor dose tålmodighet før det gikk over. Håper det går bedre med din(e) sjukling(er). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopperNå skjønner jeg IKKENOE! Eldste våknet med én vannkopp bak øret i går morges. Han fikk feber ila dagen i går og var småvarm hele dagen. I natt har han våknet flere ganger med feberfantasier. Men, han har ikke fått en eneste prikk til, enda. Hvor lenge må vi vente på de? Får vi trøbbel med å få legeerklæring nå mon tro? Den ene prikken han hadde har det gått hull på så den er "ødelagt".
|
|
|
#11 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Danskebåten og vannkopperDet er utrolig ulike forløp på vannkopper, jeg fikk som voksen og hadde hodepine og feber som største symptomer, i tillegg hadde jeg ni vannkopper.
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopper
Han har hodepine ja. Nå skal han til legen 10:45 så får vi se. Vi må reise hjemmefra kl14 hvis vi drar så får jo kjempegod tid til å pakke.
|
|
|
#13 |
|
I mål
|
Sv: Danskebåten og vannkopper
Dere må jo uansett kunne få en legeattest, tenker jeg. Feber igår, vondt i hodet og 1 vannkopp; og lillesøster har hatt vannkopper nettopp og storebror har ikke hatt før; det er ikke akkurat noen tvil om hva det er. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopperNå har det dukket opp flere prikker.
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Danskebåten og vannkopperTror det er ganske vanlig å bli lurt av de få prikkene i starten, når det går en stund så tenker man: Flott, han fikk det lett! Og dagen etter er det blemmer OVERALT. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Danskebåten og vannkopperJeg hadde kun 5 vannkopper da jeg hadde det.
|
|
|
#18 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danskebåten og vannkopperDa jeg fikk vannkopper for 9 år siden, dro jeg til legen første dagen. Hverken han eller jeg skjønte at det var vannkopper. Prikkene var så lyse, og så heller ut som en allergisk reaksjon. Dagen etter var det ingen tvil. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopperNå har vi vært his legen, alt er avbestilt/booket om, så får vi se når ungene er friske nok til tur.
|
|
|
#20 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Danskebåten og vannkopperHar alle fått det nå, eller mangler det fortsatt en? Hvordan går det hos dere?
|
![]() |
|
|