Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Uniform (ala sykepleier) i barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-14, 12:20   #1
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?

Da jeg jobbet i bhg fikk vi vel rundt 1000,- i året i klestillegg. Ikke all verden med andre ord. Det står i hvertfall ikke i forhold til slitasjen på klærne.
Legg også til at man i bgh trenger alt det samme som ungene. Varmt tøy, vanntett tøy, og gode sko for alle forhold.
Vi fikk vel 1 t-skjorte eller 2 med bhg logo på. Men ikke mer enn det.

Jeg skjønner godt ønsket om noe annet ja. Så lenge du ikke ser ut som en sykepleier så for all del.

Gammel 19-06-14, 12:23   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 19-06-14, 13:13   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehageansatte er jo veldig nært ungene, tørker spy og bytter bleier. Derfor er det viktig at de har klær som kan vaskes på høy temperatur. Så det er veldig praktisk for dem å kunne bruke sånt tøy, og ungene kan jeg ikke tenke meg bryr seg, så da synes jeg at foreldrene sin estetikk blir et veldig svakt argument mot i forhold til de store fordelene.

Og om man tar type fargerike overdeler og ingen bruker like, så vil jeg tenke at minst halvparten av foreldrene ikke hadde lagt merke til det heller.

Gammel 19-06-14, 14:18   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg hadde stusset litt om en voksen person gikk med denne, men tenkt at det får da virkelig være hver sin smak.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 13:16   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Esme sa.

Gammel 19-06-14, 13:41   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får uteklær og ull og sko, men ikke inneklær.

Men vi bruker stellefrakker på badet, forkle og hansker når vi lager mat, for vi er nemlig en institusjon og ikke noe hjem.

Jeg har ikke behov for slik uniform, men hadde vært greit om noen ville brukt det. Jeg bruker ikke de fineste klærene mine på jobb.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 14:03   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kanskje stusset litt på hvit legefrakk, men aldri på noen av de plaggene som det er linket til i denne tråden.

Selvsagt kan barnehageansatte gå i praktisk, slitesterkt tøy uten at foreldrene har noe med å legge seg borti det eller synse om det. Jeg syns det er helt absurd bare tanken.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 14:37   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I lillesøsters barnehage får de faktisk en del klær hvert år. T-skjorter, collegegensere og fleecejakker i nøytrale farger og med en liten logo. De velger selv om de vil bruke det, og det er ikke slik at de ser uniformert ut siden det er helt vanlige klær.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 15:46   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får skalljakke i goretex, skallbukse i goretex, goretexsko vinter, goretexsko høst/vår, ullundertøy og innesko. Ja, og den fine vinterdressen da. Man kan også få tykt regntøy, men nesten ingen har det og bruker det. Kunne ønske vi fikk svarte joggebukser og enfargete trøyer også. Vi får ingen innetøy og heller ikke betaling siden vi får så mye yttertøy.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 16:41   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi får skalljakke i goretex, skallbukse i goretex, goretexsko vinter, goretexsko høst/vår, ullundertøy og innesko. Ja, og den fine vinterdressen da. Man kan også få tykt regntøy, men nesten ingen har det og bruker det. Kunne ønske vi fikk svarte joggebukser og enfargete trøyer også. Vi får ingen innetøy og heller ikke betaling siden vi får så mye yttertøy.

Det var jo ganske bra utstyrspakke, sånt koster!
Vi får 2400 kr i året, gikk opp 100% i fjor.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 20:48   #11
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg har jobbet med 1-3-åringer i 20(!!!) år, og jeg har sjelden/aldri bæsj, spy og snørr på klærne.
Men slitte knær i jeansen, det blir det fort.

Gammel 19-06-14, 20:50   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er mye mer problematisk at ansatte har klær som ikke vaskes på 60 grader. Det er egentlig ganske smittevernpolitisk betenkelig. Jeg synes de som jobber med unger skal ha hyggelige farger på seg, utover det må det først og fremst være vaskbart og praktisk.

Gammel 19-06-14, 21:01   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne godt tenkt meg noen sånne overdeler. Praktisk med tøy som tåler 60 graders vask og har lommer.
Jeg vil gjerne ha lommer så jeg kunne hatt noen engangshansker og litt tørkepapir, og nøklene. Der vi var tidligere(midlertidig i nesten halvannet år)måtte vi ha nøkler til enkelte dører, og det var liksom ikke bare en! Vi prøvde med nøkler som hang i snor, enten rundt halsen eller i linningen, men da ble det leketøy eller i veien.

Og det er stor forskjell på fireåringer og ettåringer!

Gammel 19-06-14, 21:07   #14
Guttemammis

Standard

Huff, nei, jeg kunne absolutt ikke tenke meg sånne overdeler.
Vi har veldig sjeldent syke barn, så våre klær smitter tydeligvis ikke videre.

Gammel 19-06-14, 22:29   #15
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo helt latterlig lite.

Derfor er det bra at vi tjener så godt.

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg har jobbet med 1-3-åringer i 20(!!!) år, og jeg har sjelden/aldri bæsj, spy og snørr på klærne.
Men slitte knær i jeansen, det blir det fort.

Her er det mest rester av snørr/pålegg/sikling som preger mine klær. Store mengder på skuldrene mine, så litt mindre nedover.
Ja, så hender det at føttene mine blir dusjet i melk. Det lukter jo aldeles strålende utover dagen.

Savner jobben min, og gleder meg til ryggen er bra nok så jeg kan komme tilbake igjen. Fineste jobben jeg kan tenke meg.

Gammel 19-06-14, 22:36   #16
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Derfor er det bra at vi tjener så godt.

Her er det mest rester av snørr/pålegg/sikling som preger mine klær. Store mengder på skuldrene mine, så litt mindre nedover.
Ja, så hender det at føttene mine blir dusjet i melk. Det lukter jo aldeles strålende utover dagen.

Savner jobben min, og gleder meg til ryggen er bra nok så jeg kan komme tilbake igjen. Fineste jobben jeg kan tenke meg.

I vinterhalvåret kan det også forekomme snørr skulderen (og i håret!).
Men ellers forekommer det sjelden at jeg blir så tilgriset som beskrevet i tråden,
det er ikke hverdags for meg.
Enda jeg er vel en av dem som koser og klemmer mest på ungene.
Har selvfølgelig fått både avføring, urin og oppkast på meg i løpet av 20 år,
men det er så sjelden at jeg ikke kan si at akkurat det sliter på tøyer mitt.

Og stinemor, jeg jobber 60% nå, det er deilig for psyken......, men ikke fysikken.
Så bli ordentlig bra.

Gammel 19-06-14, 23:04   #17
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

I vinterhalvåret kan det også forekomme snørr skulderen (og i håret!).
Men ellers forekommer det sjelden at jeg blir så tilgriset som beskrevet i tråden,
det er ikke hverdags for meg.
Enda jeg er vel en av dem som koser og klemmer mest på ungene.
Har selvfølgelig fått både avføring, urin og oppkast på meg i løpet av 20 år,
men det er så sjelden at jeg ikke kan si at akkurat det sliter på tøyer mitt.

Og stinemor, jeg jobber 60% nå, det er deilig for psyken......, men ikke fysikken.
Så bli ordentlig bra.

Jeg har alltid snørr på meg (flere er kronisk forkjølet det første året, og med kos og gjerne litt gråt, så er det fri flyt), men jeg ser at kollegaene mine sjeldent har det.
Skulle tro snørret var mitt.

Jeg jobber 25% i vinter, men så gikk jeg på en skikkelig smell, og ble satt LANGT (!!) tilbake ifht den lille progresjonen jeg hadde opparbeidet meg.

Gammel 19-06-14, 23:08   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttemammis: barnehage uten syke barn?

Gammel 19-06-14, 23:12   #19
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Samme har jeg undret meg over
Litt er det jo, men veldig lite til at det er småbarnsavdeling.

Gammel 19-06-14, 23:14   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Svært lite i vår nåværende bhg, lite i forrige også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.