|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kylling
Ja, jeg tenkte på det, men de fleste av de er vel strengt tatt vegetarianere? Men jeg er for at alt som er halal stemples halal heller, mange nordmenn kjøper jo halal, har sett mange kjøpe Ytterøy-kylling feks på Coop, som ikke er muslimer, spesielt når det er på tilbud.
|
|
|
#42 |
|
Skrekkøgle
|
Det må være en troende fra Bokens folk (kristne eller jøder), en praktiserende, troende.
|
|
|
#43 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingSå ufattelig provoserende religiøse regler kan være. Er glad jeg har blitt såpass gammel at jeg ikke orker bry meg lenger.
|
|
|
#44 |
|
Yes, we can!!
|
Det er da ikke vanskeligere å skjønne at noen syns dét at det er bedt feil bønn/av feil person/til feil gud er like galt som at andre syns det ikke kan spises kjøtt det ikke er bedt over. Begge deler er basert på tro.
|
|
|
#45 |
|
Shake it out!
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingMen er halalslakt bare det at dyret er bedt for og ikke død? Jeg trodde det betydde at dyret også skal tømmes for blod? Og det betyr jo noe for smaken vil jeg anta (vanskelig med blodig biff feks?).
|
|
|
#46 |
|
Leser
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingKjenner ateismen min tar overhånd og er raus nok til at alle og enhver kan be over min mat (de kan be for meg også - tror fakstisk det siste er et reellt behov i motsetning til det første. Jeg håper det sier mer om kyllingen enn om meg.)
Genial reklame
|
|
|
#47 |
|
maler
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingMilfrid: det å tømme kjøtt for blod er del av en normal slakteprosess. Det har vel mer med hvem som slakter og om det er bedøvd på forhånd, hvor det gjøres og med hvilke midler. Metode mao.
|
|
|
#48 |
|
Shake it out!
|
Hm. Alt kjøtt? Jeg må innrømme at kjøttet både så og smakte annerledes ut i Tyrkia. Alt var relativt fargeløst i forhold til her hjemme. Jeg antok at det hadde med slaktemetoden å gjøre. Feks oksekjøtt her hjemme er jo alt annet enn tomt for blod.
|
|
|
#49 |
|
Sviiisj!!
|
Men det er ikke blod som gjør biffen "blodig", altså, det er noe fra muskelcellene som siver ut, ikke blod.
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er mer blod i kjøtt som er slaktet på tradisjonelt norsk vis og på halal/kosher-slakt ja. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Borte
|
Er det?
|
|
|
#52 |
|
Glamorøs
|
Og fargestoffer tilsatt kjøttet for å få det til å se friskt ut. Men det er det kanskje ikke så mye av det lenger?
|
|
|
#54 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingJeg spiser helst ikke kylling i det hele tatt, men det er mest på grunn av det soyabaserte foret de vokser opp på. Kylling burde fores med noe som ikke er fraktet halve verden rundt, selv om det vil bety at de da vokser saktere og blir dyrere for forbruker.
|
|
|
#55 |
|
En Som Trener
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingGlad jeg ikke har noen religiøse preferanser kjenner jeg, altfor mye å sette seg inn i bare for å få i seg mat da gitt! Og jammen glad jeg slipper å faste under ramadan også bare for å ha sagt det! Jeg er ikke sterk nok i troen på noe som helst til å klare et slikt regime!
|
|
|
#56 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg tror Ramadam kunne passet meg bra. Ikke mat om dagen, men vill fråtsing om kvelden. Passer min naturlige matrytme perfekt!
|
|
|
#57 |
|
maler
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingHva er det som er begrunnelsen for måten det skal slaktes på for å få det halal-riktig da?
|
|
|
#58 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingBedøvelsesmetoder varierer, strøm eller gass er vanlig. Men små lam kan "bedøves" ved svimeslåing, visstnok.
|
|
|
#59 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Men hadde du klart deg hele dagen uten å drikke? Mistenker at det ikke egentlig passer noen særlig bra. Ihvertfall ikke om man har tenkt å fungere på jobb og ikke minst trene... |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingJeg er litt der at jeg enten drikker jevnt og mye eller ikke, så det kunne vel godt, men jeg hadde nok ikke kunnet trene, nei.
|
![]() |
|
|