|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøk
![]() |
#43 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkJeg synes dette er utrolig vanskelig. Ja - man må finne seg i en del, men for min del hadde det vært helt krise om det flyttet en festival inn rett ved huset vårt og holdt meg og/eller barna våkne mange timer utover normal leggetid. Jeg fungerer ikke hvis jeg ikke får regelmessig hvile, og måtte muligens tatt med meg ungene og flyttet så lenge det pågikk. En ting er hvis det virkelig ble stille kl 23, men hvis det da er fyll og bråk til kl 1 flere dager i strekk så ville jeg mest sannsynlig ikke klare å skjøtte jobben min. Det ville bety fri uten lønn. Hvis man i tillegg opplever hærverk, urinering, flaskeknusing etc., da skjønner jeg at naboene reagerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkJeg tenker at hvis man overhode ikke takler to uker med anleggsarbeid og fire dager med musikk, type "kan absolutt ikke fungere", ikke "blir sur og grinete", så vil det være vanskelig å være bosatt i sentrale områder av en hvilken som helst større by. Da bør man helst bosette seg mer perifert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkMå man tåle "alt" om man bor i by? Hvor mye høyere går grensa der enn på landet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
maler
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkJeg synes vel egentlig at en festival eller et arrangement som ikke respekterer hviletid bør få rødt kort, dvs ikke lov til å arrangere året etter. Det bør være helt unødvendig å vekke folk før hanegal med bråkete rigging.
![]() |
#48 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkJeg bodde i flere år rett over elva for Marinen, der russen hadde fester til langt på natt hele russetiden. Det ble rutinemessig politianmeldt (siden det kolliderte spektakulært med eksamenstid for de fleste beboerne i området). Så nei, jeg syns ikke man trenger å tåle hva som helst selv om man bor sentralt, men noe må man leve med, og jo mer sentralt jo mer må man regne med å leve med. Man kan ikke bo på Bakklandet eller Grünerløkka og forvente at det er tyst rundt en kl 21 altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Glamorøs
|
Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er snakk om høy eller lav grense, men ulike grenser. F.eks. er det vanskelig å bo på landet om man ikke tåler kugjødsellukt. En festival kan dukke opp på et jorde, eller det kan dukke opp i en park. Selvsagt er det noe "ekstraordinært", og jeg ser at det kan være belastende med høy musikk i fire dager, og byggestøy en uke før og etter. Men det er jo også en begrenset periode, som det ikke er umulig å reise bort i.
![]() |
#50 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkHvis det er snakk om 160 enheter er jeg enig i at billige billetter eller annen smøring kan være verdt det.
![]() |
#51 |
kamerat
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkJeg tror også at dette vil være bra for Tøyen som bydel.
![]() |
#52 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkBanana: jeg tror ikke det blir fyll til kl 1, altså. Alle forsvinner raskt mot byen eller hjemover, man får ikke med seg øl ut, og det er mye vakthold rundt.
![]() |
#53 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det er jo bra. Jeg er så delt i slikt, fordi jeg vet at jeg bør tåle en del, også gjør jeg det ikke i praksis. Jeg må aldri flytte til et sted hvor slikt kan komme til å foregå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkEin by er jo eigentlig per definisjon eit støyutsatt område, så viss ein ikkje taklar støy bør ein jo ikkje busette seg midt i sentrum.
![]() |
#55 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkAntiblogger Magnhild kommer med en realitetsorientering!
![]() |
#56 |
Epikur
|
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkJeg har bodd nær Ullevål Stadion og hatt urinerende fotballidioter i buskene utenfor leiligheten på lørdager og søndager, kunnet sitte på verandaen og høre konserter og sånn. Det er nå litt sånn jaja, når man bor i sentrale strøk, så er det litt slik. Det var også tidvis utfordrende å bo i nabohuset til Jean Krohns fødested, han stiftet nemlig Nordnes Bataillon og buekorpset valgte å feire en rekke merkedager ved å tromme en times tid utenfor dette huset. Dvs, utenfor mitt soveromsvindu. Flere av disse merkedagene sammenfalt med eksamenslesing eller dager der jeg hadde jobbet til 0400 dagen før.
![]() |
#58 |
Eg budde i nabohuset til Dreggen bataljon første året eg var student
![]() |
#59 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Øya ut av boligstrøkHm, har alltid trodd at denne Øya-greia var på en øy? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Det begynte som ein øy-festival, på Kalvøya. Så var det i Middelalderparken i mange år og no altså i Tøyenparken.
![]() |
|
|