|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Støtter du lærerstreiken? | |||
| Ja. Jeg er ikke lærer |
|
99 | 51,83% |
| Nei. Jeg er ikke lærer |
|
38 | 19,90% |
| Vet ikke |
|
26 | 13,61% |
| Ja. Jeg er lærer |
|
26 | 13,61% |
| Nei. Jeg er lærer |
|
2 | 1,05% |
| Deltakere: 191. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Ja, jeg støtter streiken. Jeg er førskolelærer, men jobber i skolen nå. Når jeg stemte nei på uravstemningen så stemte jeg nei både fordi jeg syns den nye arbeidstidsordningen er for dårlig, men også fordi jeg syns barnehagelærerne kom veldig dårlig ut. Jeg syns det har kommet for dårlig fram.
|
|
|
|
#3 |
|
Ad astra
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Ja. Jeg er ikke lærer.
|
|
|
#4 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg er delt. Jeg støtter kravene, definitivt. Men jeg synes retorikken fra lærerne bidrar til å underminere viktigheten av det arbeidet de gjør, slik at de framstår som en gruppe av storforlangende sutrere.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Støtter du lærerstreiken?
Man skal vel gjerne ikke argumentere i denne tråden, men vi sutrer jo, som du kaller det, på vegne av elevene, ikke oss selv. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Støtter du lærerstreiken?Retorikken fra lærerne på FP er helt klart bedre enn retorikken fra lærere de fleste andre steder. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Derfor presiserte jeg at det var hun som kalte det sutring. Personlig blir jeg så adrenalin-aggressiv over å bli beskyldt for å sutre at jeg muligens bør pelle meg ut av denne tråden også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Støtter du lærerstreiken?Eg stemte "Vet ikke". Er veldig i tvil.
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Nå er vi for sikkerhetsskyld rammet av streiken fra torsdag av. Jeg er ikke imponert.
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Ja, jeg gjør nok det tror jeg, i hvertfall det jeg tror er grunnlaget for streiken. Jeg vakler og kommer nok til å lande på nei hvis den rettes mer inn mot yngre elever slik at det blir ringvirkninger for andre yrkesgrupper.
|
|
|
#11 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du lærerstreiken?Stemte ja, er ikke lærer. Støtter etter god argumentasjon her på forumet.
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?jeg synes ikke utdanningsforbundet gjør en spesielt god figur i dnene saken og jeg synes mange av de lærerne som har uttalt seg i mediene, ikke har gort en spesielt god jobb. Men jeg støtter streiken likevel - jeg er imot NPM-inspirert detaljstyring.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
This is normal!
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Dere som trekker fram New Public Management. Er det 7,5-time pr. dag dere viser til, eller er det annet ved avtalen? Jeg vet ikke om jeg skjønner den helt.
|
|
|
|
#14 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg støtter lærerne i kampen, men jeg synes ikke streik der det i hovedsak er 3.part som rammes er en god ting. KS lider ingen nød under denne streiken.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva mener du man skal gjøre da?
|
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Ja, jeg støtter lærerne, og jeg er ikke lærer sjøl. Dog er jeg pedagog (barnehage) og da jeg var i jobb som pedagog, satte jeg stor pris på fleksibiliteten den ubundne arbeidstiden medførte. Ubunden arbeidstid handler om tillit mellom arbeidsgiver og arbeidstaker - så lenge jobben blir gjort, tilfredsstillende, innen tidsfristens utløp, bør det være det samme hvor denne jobben blir gjort.
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Sv: Støtter du lærerstreiken?For meg er gapet digert. Det handler ikke om noen timer her eller der, det handler om mer grunnleggende og dypereliggende ting enn det. |
|
|
|
![]() |
|
|