|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?
Det er jo ikke i utgangspunktet farlig å få bakterier på hendene, men man får det da ofte på kniven, på krana, på vasken, på dtekespaden osv. om man ikke er veldig påpasselig med hygienen.
![]() |
#42 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Jeg tar i kyllingen med hendene ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Jeg tar i maten jeg skal spise med hendene. Hvis jeg ikke kan ta i den så vil jeg heller ikke spise den, tror jeg.
![]() |
#44 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Jeg er og har alltid vært, mye mer nøye med hygienen når jeg håndterer kylling enn annen mat. Vasker alltid hendene grundig rett etter at jeg har håndtert den, og er nøye med å vaske kniv og fjøl med en gang.
![]() |
#47 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Jeg tar i kyllingen, bruker fjøla og kniven til det neste som skal i gryta og har i tillegg senka skuldre. Og kommer til å fortsette med det.
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Aaah. Ser for meg Marianne Sunde (forskeren) på kjøkkenet. Sperrebånd rundt huset og i denne drakten. Klar for en pakke kyllingfilet!
![]() |
#51 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Skyller ikke kylling men er nøye med egen fjøl til kylling og ellers annet kjøtt. Vasker kniven godt med Zalo og ny fjøl til løk og grønnsaker osv, som alltid skylles.
![]() |
#52 |
can-jur
|
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Jeg har ikke spist kylling på mange, mange år så problemstillingen for meg er jo ikke aktuell. Men det er en av flere grunner til at vi har kuttet kylling fra kostholdet vårt.
![]() |
![]() |
#53 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?For meg er dette enda en grunn til å støtte opp om kyllingindustri som ikke bruker antibiotika i normalproduksjon.
Offshore overlevelsesdrakt kan brukes til det meste!
![]() |
#54 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn jeg forsto innslaget når jeg hørte det i går, var det snakk om bakterier som finnes naturlig i bakteriefloraen til kyllinger som også kunne være uheldige både for dyrene og menneskene (nå er jeg på tynn is her, men sånn som streptokokker hos mennesker kanskje?). Nå var denne bakterien mer og mer resistent mot antibiotika. Så selv om det er bra at de ikke bruker antibiotika på Stangekyllingen, så må den håndteres på samme måte som annen kylling ved tilberedning, og den kan inneholde disse bakteriene i samme utstrekning som all annen kylling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Jeg vasker hender og kniv før jeg kutter annet. Fjøla blir kastet i maskin. Dette fortsetter jeg med. Kylling er det kjøttet jeg har mest problemer med sånn produksjonsmessig så har kuttet ned på bruken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Den dagen jeg må bruke hansker for å tilberede maten min, slutter jeg å spise de tingene.
![]() |
#58 |
Epikur
|
![]() Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Jeg ser at folk blir mer grisete når de har hansker enn bare hender. Har man bare hender husker man å vaske seg i større grad, det er jeg rimelig sikker på.
![]() |
#60 |
Leser
|
Innkluderte Stange, Holte også? (Jeg greier ikke å holde track på alt som skjer, så er opptatt av å få informasjon fra folk som kan mer enn meg
![]() |
|
|