Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha og Lisa Williams

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-14, 11:01   #41
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha og Lisa Williams

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det som jeg synes nesten er mest provoserende er jo at Lisa Williams er så skikkelig lite flink til coldreading. Jeg har gjort det noen ganger og jeg har mye større treffsikkerhet enn henne.

Interessant. Kan du fortelle litt om dette? Hvorfor har du gjort det? Er det et talent du har? Eller er det tillært?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 11:13   #42
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jepp. Og at Märtha er med og reklamerer for dette, gjør henne til en del av svindelen. Uansett hvor søkende og undrende hun påstår hun er i forhold til dette.

Nemlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 11:29   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk vil jo alltid la seg svindle tenker jeg, være seg ting som dette, eller alle mulige dietter, pyramidespill, slankepiller, healing osv.
Så jeg kjenner at jeg ikke klarer å bli veldig opprørt. Men så er jeg ikke så engasjert i kongehuset heller. Uansett hva hun gjør vil hun jo bli kobla til at hun er en prinsesse. Men jeg synes ikke hun har gått ut og spilt så voldsomt på det i media?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 11:30   #44
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det at verden er full av godtroende/naive/kritikkløse/kunnskapsløse/dumme mennesker forsvarer svindel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 11:33   #45
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Folk vil jo alltid la seg svindle tenker jeg, være seg ting som dette, eller alle mulige dietter, pyramidespill, slankepiller, healing osv.
Så jeg kjenner at jeg ikke klarer å bli veldig opprørt. Men så er jeg ikke så engasjert i kongehuset heller. Uansett hva hun gjør vil hun jo bli kobla til at hun er en prinsesse. Men jeg synes ikke hun har gått ut og spilt så voldsomt på det i media?

Jeg har så veldig, veldig vanskelig for å forstå at Märtha Nordmann ville ha klart å få en slik skole til å gå rundt, selge ut show eller smykker eller hva-har-du på den måten uten prinsesse i navnet. Dama er kjendis. Kjendiser får oppmerksomhet. Oppmerksomhet selger. Hun trenger jo ikke å "spille" på det, all den tid oppveksten og familien hennes sørger for nok oppmerksomhet i seg selv.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 11:41   #46
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg har så veldig, veldig vanskelig for å forstå at Märtha Nordmann ville ha klart å få en slik skole til å gå rundt, selge ut show eller smykker eller hva-har-du på den måten uten prinsesse i navnet. Dama er kjendis. Kjendiser får oppmerksomhet. Oppmerksomhet selger. Hun trenger jo ikke å "spille" på det, all den tid oppveksten og familien hennes sørger for nok oppmerksomhet i seg selv.

Joda, det er klart. Men uansett hva hun hadde startet med, så ville jo hun ha hatt med seg det at hun er prinsesse. Hun får jo ikke rista av seg det. Og for meg er det forskjell på de som påstår de snakker med de døde (som Williams) og det Märtha gjør. Jeg synes det er mer svindling, å formidle kontakt fra de døde. Men at hun er med å si at dette er greit, når hun samarbeider med Williams, er jeg enig i. Men jeg klarer liksom ikke å bli så provosert av det uansett. Mange ønsker å la seg lure også, og ville nok ha oppsøkt denne typen opplegg uansett om det var en prinsesse eller ei. Det gjøres jo. Feks Snåsamannen. Han er ingen prins han heller. Og han tar ikke en gang betalt. Men svindler blir han likevel kalt.

Gammel 15-09-14, 11:54   #47
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Men uansett hva hun hadde startet med, så ville jo hun ha hatt med seg det at hun er prinsesse. Hun får jo ikke rista av seg det.

Men hun kunne ha valgt fysioterapi framfor engleskole. Det hadde blitt noe helt annet.

Gammel 15-09-14, 12:02   #48
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

.... Feks Snåsamannen. Han er ingen prins han heller. Og han tar ikke en gang betalt. Men svindler blir han likevel kalt.

Joda, han blir støtt og stadig kalt en svindler. Gunnar Tjomlid, for eksempel: http://tjomlid.com/2011/09/02/snasam...r-lyver-igjen/

Gammel 15-09-14, 12:10   #49
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Aegh, og jeg kan ikke en gang diskutere dette i lunsjen på jobb. For der jobber en dame som har vært på Williams-show, og hun fikk kontakt med sin avdøde mann for en del år siden. Nemlig.

Gammel 15-09-14, 12:44   #50
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Joda, han blir støtt og stadig kalt en svindler. Gunnar Tjomlid, for eksempel: http://tjomlid.com/2011/09/02/snasam...r-lyver-igjen/

Ja, det var jo det jeg sa At han BLIR kalt svindler, selv om han ikke tar betalt.

Gammel 15-09-14, 13:19   #51
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Joda, det er klart. Men uansett hva hun hadde startet med, så ville jo hun ha hatt med seg det at hun er prinsesse. Hun får jo ikke rista av seg det. Og for meg er det forskjell på de som påstår de snakker med de døde (som Williams) og det Märtha gjør. Jeg synes det er mer svindling, å formidle kontakt fra de døde. Men at hun er med å si at dette er greit, når hun samarbeider med Williams, er jeg enig i. Men jeg klarer liksom ikke å bli så provosert av det uansett. Mange ønsker å la seg lure også, og ville nok ha oppsøkt denne typen opplegg uansett om det var en prinsesse eller ei. Det gjøres jo. Feks Snåsamannen. Han er ingen prins han heller. Og han tar ikke en gang betalt. Men svindler blir han likevel kalt.

Märtha er da i høyeste grad med på det. Selv om det ikke er hun
som snakker med de døde så er det jo hun som i kraft av sitt navn får massiv oppmerksomhet og greier å lure folk inn på dette. Svindel så godt som noe.

Gammel 15-09-14, 13:21   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var jo det jeg sa At han BLIR kalt svindler, selv om han ikke tar betalt.

Tja, han sier vel ikke nei til gaver.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 13:39   #53
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må dessverre innse at jeg er skuffet over Märtha. Jeg har alltid hatt sansen for henne personlig (altså, kun gjennom intervjuer etc på TV, i aviser). Jeg forholder meg til det åndelige aspektet ved tilværelsen som henne - men der stopper likheten. Jeg syntes ikke hun og makkeren overbeviste i særlig grad i forbindelse med engleskolen. Nå kan jo det ha en sammenheng med at jeg selv ikke er opptatt av engler og derfor ikke kjente at det kunne resonnere på noe vis, men jeg synes generelt de framsto som fnisete og overflatiske i markedsføringen. Selve engleskolen og bøkene har jeg dog ikke hatt noe mot, da folk av egen interesse har betalt for dette og kanskje har de fått noe ut av det óg.

Når det gjelder det å fronte Lisa Williams, så synes jeg det blir mer problematisk. Jeg er ingen ekspert på det hun driver med heller, men jeg misliker konseptet sterkt. Å samle en hel haug med mennesker i en sårbar situasjon og ta godt betalt for det og kanskje bidra til psykisk eller emosjonell skade, er utenfor det jeg ser på som etisk forsvarlig.

Gammel 15-09-14, 13:41   #54
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tja, han sier vel ikke nei til gaver.

Nei han gjør ikke det og han har nok fått nokså mye penger opp gjennom årene.

Om han er svindler eller ikke, det er nå et definisjonsspørsmål. Men det er ikke spesielt mye tvil (dersom man faktisk har et åpent sinn og prøver å sjekke litt) at han er nok ikke så utstyrt med overnaturlige evner som han påstår.

Gammel 15-09-14, 15:15   #55
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg meiner at der religionen var meir og meir "ut" etter 30-, 40,- 50- og 60-talet, så starta de en bølge som begynte med at østens religioner kom, og at det at det åndelige skulle forsvinne meir og meir, slik ein gjerne tenkte då, skjedde ikkje. Det vi ser no tenkjer eg, er at ein del menneske søkjer svar og meining og trøst her og der, og det baner veg for f eks slike som williams og mærta. Dei treff noko hos veldig mange som "vanlige", tradisjonelle religionar ikkje klarer, fordi menneske set saman det dei vil tru på sjølv.

Det er det eg kallar for resakralisering av samfunnet.

Gammel 15-09-14, 15:22   #56
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går det an å slå ned på det Williams holder på med gjennom Forbrukerloven eller noe? Villedende markedsføring? Annet?

Gammel 15-09-14, 15:25   #57
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Går det an å slå ned på det Williams holder på med gjennom Forbrukerloven eller noe? Villedende markedsføring? Annet?

Jeg tror ikke det. Ikke så lenge hun ikke gir opplevelsesgarantier og/eller det ikke går an å direkte bevise at det hun lover er umulig.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 15:44   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok litt for kynisk. Jeg blir nemlig vel så oppgitt over folk som bruker penger på dette som over de som selger det.

Det er vel hevet over enhver tvil at Märtha Louise har god nytte av å være prinsesse for å få ting til å gå rundt. Samtidig kjenner jeg at jeg ikke klarer å opprøres sånn veldig.

Gammel 15-09-14, 15:54   #59
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er nok litt for kynisk. Jeg blir nemlig vel så oppgitt over folk som bruker penger på dette som over de som selger det.

Det er jeg uenig i. Jeg føler meg heldig som er født med et hode som er noenlunde riktig skrudd på og har vokst opp i et miljø der kritisk tenkning blir verdsatt. Selvfølgelig er det mennesker som kjøper dette konseptet som vet godt hva de betaler for, og dem om det lksom, men det er også mange som er i en sårbar situasjon av ulike grunner. At Märtha og røkla utnytter dem gjør meg rett og slett kvalm.

Gammel 15-09-14, 16:03   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er vel derfor jeg innrømmer at jeg er litt for kynisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.