|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Textrovert
|
Sv: Märtha og Lisa Williams
Interessant. Kan du fortelle litt om dette? Hvorfor har du gjort det? Er det et talent du har? Eller er det tillært?
|
|
|
#43 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsFolk vil jo alltid la seg svindle tenker jeg, være seg ting som dette, eller alle mulige dietter, pyramidespill, slankepiller, healing osv.
|
|
|
#45 |
|
Smugleser
|
Jeg har så veldig, veldig vanskelig for å forstå at Märtha Nordmann ville ha klart å få en slik skole til å gå rundt, selge ut show eller smykker eller hva-har-du på den måten uten prinsesse i navnet. Dama er kjendis. Kjendiser får oppmerksomhet. Oppmerksomhet selger. Hun trenger jo ikke å "spille" på det, all den tid oppveksten og familien hennes sørger for nok oppmerksomhet i seg selv.
|
|
|
#46 |
|
Erfaren nok
|
Joda, det er klart. Men uansett hva hun hadde startet med, så ville jo hun ha hatt med seg det at hun er prinsesse. Hun får jo ikke rista av seg det.
|
|
|
#47 |
|
Dig for victory!
|
Men hun kunne ha valgt fysioterapi framfor engleskole. Det hadde blitt noe helt annet.
|
|
|
|
#48 |
|
Crazy Cat Lady
|
|
|
|
|
#49 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Märtha og Lisa WilliamsAegh, og jeg kan ikke en gang diskutere dette i lunsjen på jobb. For der jobber en dame som har vært på Williams-show, og hun fikk kontakt med sin avdøde mann for en del år siden. Nemlig.
|
|
|
#50 |
|
Erfaren nok
|
Ja, det var jo det jeg sa
|
|
|
#51 |
|
Off the map.
|
Märtha er da i høyeste grad med på det. Selv om det ikke er hun
|
|
|
#53 |
|
By the Sea
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsJeg må dessverre innse at jeg er skuffet over Märtha. Jeg har alltid hatt sansen for henne personlig (altså, kun gjennom intervjuer etc på TV, i aviser). Jeg forholder meg til det åndelige aspektet ved tilværelsen som henne - men der stopper likheten. Jeg syntes ikke hun og makkeren overbeviste i særlig grad i forbindelse med engleskolen. Nå kan jo det ha en sammenheng med at jeg selv ikke er opptatt av engler og derfor ikke kjente at det kunne resonnere på noe vis, men jeg synes generelt de framsto som fnisete og overflatiske i markedsføringen. Selve engleskolen og bøkene har jeg dog ikke hatt noe mot, da folk av egen interesse har betalt for dette og kanskje har de fått noe ut av det óg.
|
|
|
#54 |
|
Mother of Dragons
|
Nei han gjør ikke det og han har nok fått nokså mye penger opp gjennom årene.
|
|
|
#55 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Märtha og Lisa WilliamsEg meiner at der religionen var meir og meir "ut" etter 30-, 40,- 50- og 60-talet, så starta de en bølge som begynte med at østens religioner kom, og at det at det åndelige skulle forsvinne meir og meir, slik ein gjerne tenkte då, skjedde ikkje. Det vi ser no tenkjer eg, er at ein del menneske søkjer svar og meining og trøst her og der, og det baner veg for f eks slike som williams og mærta. Dei treff noko hos veldig mange som "vanlige", tradisjonelle religionar ikkje klarer, fordi menneske set saman det dei vil tru på sjølv.
|
|
|
|
#56 |
|
This is normal!
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsGår det an å slå ned på det Williams holder på med gjennom Forbrukerloven eller noe? Villedende markedsføring? Annet?
|
|
|
|
#57 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg tror ikke det. Ikke så lenge hun ikke gir opplevelsesgarantier og/eller det ikke går an å direkte bevise at det hun lover er umulig. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsJeg er nok litt for kynisk. Jeg blir nemlig vel så oppgitt over folk som bruker penger på dette som over de som selger det.
|
|
|
|
#59 |
|
This is normal!
|
Det er jeg uenig i. Jeg føler meg heldig som er født med et hode som er noenlunde riktig skrudd på og har vokst opp i et miljø der kritisk tenkning blir verdsatt. Selvfølgelig er det mennesker som kjøper dette konseptet som vet godt hva de betaler for, og dem om det lksom, men det er også mange som er i en sårbar situasjon av ulike grunner. At Märtha og røkla utnytter dem gjør meg rett og slett kvalm.
|
|
![]() |
|
|