|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
| Se resultatene: Åpen eller lukket kjøkkenløsning | |||
| Åpen løsning - fint og luftig |
|
38 | 46,34% |
| Må ha dør - separate rom |
|
37 | 45,12% |
| Jeg har noe enda bedre |
|
1 | 1,22% |
| Tja ... |
|
6 | 7,32% |
| Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?
Jeg vil veldig gjerne ha gjestene på kjøkkenet mens jeg lager mat. Ikke til å hjelpe til, men for å holde meg med selskap. Det er det jeg savner mest med vårt kjøkken. Det og at Hiawata kan sitte der og spise frokost mens vi lager matpakker, eller gjøre lekser mens middagen er underveis. Allikevel vil jeg ha to soner. Slik at Hiawata og venner kan spille dataspill på stua, og jeg kan lese bok og høre på radio på kjøkkenet.
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Gjester?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Hadde jeg hatt stort hus så ville jeg hatt eget kjøkken med dør. Men bor i et rekkehus på 110 kvadrat og planløsningen og kvadratene tillater ikke det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?
Det er sånn vi har det hos oss også.
|
|
|
|
#5 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Kommer an på.
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Jeg pleier alltid å virre rundt med matlaging en times tid etter at gjestene har kommet, så jeg har stor glede av at jeg kan røre i grytene, drikke champagne og føre springende konversasjon med gjestene med vår planløsning – enten de velger å sitte ved kjøkkenbordet eller i sofaen.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 09-10-14 kl 11:17. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Åpent. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Det kommer veldig an på huset. Drømmen er et allrom med salong og kjøkken slik vi har nå, men i tillegg ha en stue som er bare stue. Men må jeg velge så er det store kjøkkenallrommet viktigere enn stue for meg, så jeg sier åpent. Jeg liker slik vi har det nå hvor folk kan sitte ved spisebord, ved kjøkkenøya og i salongen og gjøre litt forskjellig og samtidig være i samme rom.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Da vi kikket etter hus for 6 år siden, så var egentlig kjøkken på eget rom et av kriteriene mine. Det fikk jeg ikke, og jeg er langt mer fornøyd med den åpne løsningen enn jeg hadde trodd. Vi har stue i L-fasong, så tv-kroken er rundt hjørnet. Jeg hadde nok bygget med åpen løsning om vi skulle finne på noe sånt en gang i tiden.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Vi har hatt åpen løsning i 13 år. Når vi skal pusse opp neste år vil vi gjøre plass til kjøkken på et rom ved siden av stua. Er kjempelei av å ha os og mat/kjøkkenrot i stua. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Jeg ønsker meg lukket kjøkken, så nay.
|
|
|
#12 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Jeg har én gang hatt åpen kjøkkenløsning, og likte det ikke noe særlig. Det aller beste, slik jeg ser det, er eget kjøkken med spiseplass.
|
|
|
|
#13 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Eg har åpent. Og likar det godt. Stue/kjøkken er i en U på nesten 70 Kvm og tv-delen er heilt i andre toppen av U-en så der merke eg ingen forskjell. Ved kjøkkenet har eg to lenestolar og litt lengre borte ei egen sofagruppe. Dei som sitte der blir heller aldri forstyrra. Oppvaskmaskina er svært stille da, det hjelpe nok på.
|
|
![]() |
|
|