|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Svært få trøyer, da gutta synes de klør fryktelig - det er kun når de har uteskole/når vi er på tur at trøye tvinges på. Longs har vi kanskje 4-5 av. Det er mer enn nok. De holder jo ganske lenge uten å måtte vaskes. (Og jeg har som mål å ikke vaske de for mye - de taper seg jo litt i vask, tross alt)
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?2 Ullsilketrøyer til hver, også skolebarna. De slites lite, vaskes sjelden, men luftes og da er det greit å ha bytte. Skolebarna har 2-4 sett, minsten har 5-6 sett. Han sliter knærne på alle sine stillongser, eldste sliter ingenting, mellomste søler en del og sliter litt på knær.
|
|
|
#3 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Eldste vil helst ikke ha ull, heller ikke longs. Da foretrekker han heller jeans og overtrekksbukse.
|
|
|
#4 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?De har en 4-5 longser og 6-7 ulltrøyer i tillegg til mellomlag av både ull og fleece. Tynne og tjukke ullsokker er det også mye av. Sikkert 10 par hver av de tynne.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Gjerne 10 sett i barnehagealder. Jeg gidder ikke vaske ull mer enn én gang i uken, så jeg tenker ett sett pr dag, pluss noen skift i barnehagen.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Vi har masse. Ikke alt som er hele sett, men minste (snart 2) har i hvert fall 10 ull/bambus/ullbomullkombi-bodyer og tilsvarende strømpebukser pluss en del stillongs, og eldste (snart 3,5) har vel 6 trøyer og tilsvarende strømpebukser og stillongs. De har sjelden annen genser utenpå når de er inne i barnehagen, så særlig minsten trenger ny hver dag. Jeg synes det er greit å bytte daglig uansett det som er innerst på kroppen, så vi har nok ull til at vi slipper å vaske mer enn 1-2 ganger i uken. Vi har i grunnen for lite nå etter at eldste sluttet med bleie og dermed bodyer, så jeg driver og hamstrer her og der, også siden noe ull har blitt forkastet på grunn av eksem.
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Jeg kjøper som regel to nye sett hvert år. Hvert sett holder i to år, så da har han ca fire sett i bruk til enhver tid. Jeg syntes ikke det er mer enn akkurat nok. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Ca 6-7 sett med trøye, longs og sokker (og noen truser). I tillegg kommer ulljoggebukser og ulljakker fra Janus og hel ulldress. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Klar
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Minsten har vel rundt 6 sett, tenker jeg. Et skal ligge i barnehagen, og så søles trøyene ofte ned av spising, så han må ha litt skift. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Poden (snart 12) bruker ulltrøyer som genser fra oktober til april, uten noe over, så de blir skitne og må byttes en del. Jeg har kjøpt fire trøyer til ham denne sesongen, og hvis det kniper, har han liggende noen med litt for korte ermer fra i fjor. Mulig jeg kjøper en eller to til hvis de blir slitt hull i. Hullete eller flekkete trøyer kan selvsagt fint brukes som undertøy, men til vanlig genserbruk på skolen foretrekker jeg at det ser helt og rent ut.
|
|
|
#13 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Minstemann har 7-8 sett, tror jeg. Muligens færre longser, siden de slites raskere enn trøyene. Eldste har 4 sett. Begge har 2-3 ulltrøyer og -singleter i tillegg, som brukes før det blir skikkelig kaldt.
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Ja, minsten går i bare ull om vinteren, og han trenger jo da omtrent like mange plagg som han trenger ellers i året i bomull? Han har mer enn to sett med klær ellers i året også.
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?
Det var det jeg tenkte også.
|
|
|
|
#16 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?
Jepp.
|
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Jeg vasker også all ull i maskin. Også det som er merket håndvask.
|
|
|
|
#20 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Bhg vil ha minst et sett i bhg og vi må skifte hver dag, i tillegg vasker jeg kun ull i helgene. Så da må vi minst 6 sett. Eldste har to og bruker da det kun er velling kaldt.
|
![]() |
|
|