|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
maler
|
![]() Sv: DialektdikkedarierFarrangen ja.
![]() |
#42 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DialektdikkedarierMellajula, kopptua, eg vask opp koppan, har håndduk (aldri håndkle), og bruker kopphåndduk og oppvaskbørste. :ranværing: |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Tatt på
|
![]() Sv: DialektdikkedarierFarrang, håklakul, kåpptuå, kåpphånduk, ruskfat, kakskiv, klar (sliten), alt e fole kjøle gale.
![]() |
#44 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: DialektdikkedarierDe flest av disse ordene har jeg jo hørt, men jeg må si jeg forundres litt over folk som tydeligvis ikke forstår at det er dialektuttrykk og dermed ikke i allmenn anvendelse. Jeg husker det ble himlet over at jeg seriøst ikke forstod hva det ble spurt etter i "Hvor ofte har deres barn farrangen?" på et forum.
![]() |
![]() |
#45 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: DialektdikkedarierMen akkurat "Hvem bil" og den slags, det må jeg innrømme at jeg har trodd var "rosabloggerspråk", og ikke en dialektvri.
![]() |
![]() |
#52 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: DialektdikkedarierJeg skjønte aldri hvilken fare jeg var i da en trøndersk venninne advarte meg om en "stor kongro".
![]() |
![]() |
#53 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Dialektdikkedarier
Hva var det?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Personlig pessimist
|
Edderkopp! Tenk hadde den vært giftig!
![]() |
![]() |
#56 |
maler
|
![]() Sv: DialektdikkedarierKongro er sånne edderkoppgreier som kryper på bakken, jeg har aldri kalt en som har spindelvev for kongro.
![]() |
#57 |
Slumrende Ullteppe
|
Kongro, ja - jeg kalte jo disse dyra kongro i mange år gjennom oppveksten, takket være mor og mormor som begge var livende redd for dem.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 21-10-14 kl 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: DialektdikkedarierTrøndersk er artig og meget uforståelig. Det var mye jeg ikke forstod da jeg gikk på folkehøgskole i/på
![]() |
#59 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: DialektdikkedarierPå nordlending, i hvert fall der jeg er fra, er kongero alskens edderkoppaktige greier, både med og uten spindelvev.
![]() |
#60 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Re: Dialektdikkedarier
Nå fikk jeg rare bilder i hodet.
![]() |
|
|