|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du brukte ting i gave?
Når det kommer til strykeinstrumenter er jo brukt bedre enn nytt. De skal jo være spilt inn, må vite. Og dess eldre og mer innspilt de er, jo dyrere er de. Splitter nye fioliner koster ikke all verden. For eksempel er jo Arve Tellefsens Stradivarius kjempegammel (fra 1700-tallet). Og kjempedyr.
![]() |
#42 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Gir du brukte ting i gave?Å gi bort ting man syns er kjipe, er jo ikke spesielt hyggelig, om det er nytt eller brukt. Jeg syns ikke det er noe bedre å gi bort en stygg vase man har kjøpt på salg enn en stygg vase man har har plukket ned fra loftet. I alle fall ikke hvis den nye vasen heller ikke kan byttes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Gir du brukte ting i gave?Jeg har gitt bort en brukt mikrobølgeovn til min tante en gang, som en ekstragave. Hun ønsket seg en og vi hadde en til overs etter at vi hadde flyttet. Den ble satt stor pris på og er i daglig bruk enda, nå 9 år senere.
![]() |
#44 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gir du brukte ting i gave?Selvsagt gir jeg brukt. Jeg kjøper jo brukt hele tida, så hvorfor ikke i gave? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Ikke sant? Jeg prøver i stor grad å gi noe jeg tror/vet at mottakeren ønsker seg/ blir glad for. Om det er nytt eller brukt kommer an på hva det er og mottaker.
![]() |
#46 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Gir du brukte ting i gave?Selvsagt, gjenbruk er en fin ting. Men det må være ting jeg vet med sikkerhet at mottakeren ønsker seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Siden det ikke går an å bytte så er jo dette litt viktig. Fikk en fin veske fra en venninne en gang og som hadde vært alt for dyr ny. Utstyr til ungene er typisk ting vi kjøper brukt. Ski, sykler osv. Jeg har også fått tlf som gave som var brukt, men da nesten ikke brukt. Vi har ikke økonomi til gaver for mange tusen, så om man kjøpet brukt får man finere gaver for pengene. Klær kjøper jeg ikke brukt i gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gir du brukte ting i gave?Jeg har kjøpt brukte iphoner og ipader og gitt i gaver til barna.
![]() |
![]() |
#49 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Gir du brukte ting i gave?Jeg har gitt bort brukte iphoner og en 1.generasjon ipad i gaver.
![]() |
|
|