Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vært på besøk i fengsel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du væt på besøk i fengsel
Ja, det har jeg 43 25,29%
Nei, det har jeg ikke 125 73,53%
Vil ikke avgi svar, men vil se resultatet. 2 1,18%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 12:03   #41
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært i fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Svært mange innsatte kan ikke nrosk

Har aldri vært i fengsel eller på besøk i fengsel. Ikke kjenner jeg noen heller, så jeg lever nok i en beskyttet og lovlydig boble.

Jeg har saker jeg brenner sånn for at jeg er villig til å demonstrere ulovlig for det, og dermed risikere fengselsopphold, men ellers er jeg lovlydig og skikkelig.

Jeg skulle ønske at fengselsoppholdet ble brukt mer kosntruktivt og tilpasset enn hva jeg har inntrykk av at er tilfelle. Svært mange innsatte kan ikke nrosk, de kan ikke lese eller skrive (gjelder mange av de etnisk norske også), mange har ikke engang fullført grunnskolen. Svært mange har ADHD, mange har kjipe opplevelser fra skole, hjem og fosterhjem. Jeg tror det er god samfunnsøkonomi å bruke fengselsoppholdet til terapi, skolering og planlegging av livet etterpå, sosialt og karrieremessig.

Og nei, det er ingen ferie å være frarøvet friheten.

Jeg signerer dette.

Jeg "kjenner" mange som har sittet i fengsel (fordi jeg har vært frivillig i Bymisjonen), men har aldri vært på besøk hos disse -bare vært der for dem når de kom ut igjen.

Gammel 28-05-07, 12:08   #42
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ehm, studietur.

Må man det? Må jeg ha SETT eller BLITT KJENT MED kriminelle for å forstå dem? Jeg er ikke så glad i sånn sannhetsvitne-politikk, at man må kjenne noen eller å ha opplevd ting selv for å kunne si noe om det.

Nrosk, ja. De sliter med nrosk. Som meg.

Gammel 28-05-07, 12:08   #43
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lever tydeligvis i samme boble som Liven og Madam Mim, for jeg kjenner heller ingen som har sittet inne. Og ikke har jeg sittet inne selv heller

Gammel 28-05-07, 12:11   #44
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må man det? Må jeg ha SETT eller BLITT KJENT MED kriminelle for å forstå dem? Jeg er ikke så glad i sånn sannhetsvitne-politikk, at man må kjenne noen eller å ha opplevd ting selv for å kunne si noe om det.

Hæ? Om du må det? Jeg var på det. Pga samfunnsfag på vgs, der de har lagt inn studietur til fengsel.

Gammel 28-05-07, 12:22   #45
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har som tidligere skrevet en bror som er fengselsfugl, denne gangen er han så heldig at han er dømt til behandling.

Ja, han har hatt tv på rommet, men det er hans egen tv. Har man ikke egen tv får man ikke tv på rommet. Om det da ikke har blitt endring de siste årene da.
Ja, de kan få ta utdannelse i fengslet. Men i hvor stor grad vil de få bruk for den? Hvor mange vil ha en fengselsfugl ansatt....

Ettervern er så godt som ikke eksisterende.
Når en narkoman blir satt på gata etter endt soning med en søplesekk med eiendelene i og noen kroner i lommeboka (eller en konvolutt) uten å ha en formening om hvor han/hun skal gjøre av seg sier det det menste om ettervernet.
Og ikke minst gjør det nok "mirakler" for selvfølelsen...

Om hvtsnipp forbrytere fikk sone under de samme forhold som "vanlige" kriminelle tror jeg det haddde virket nesten mere forebyggende en lange straffer.

Gammel 28-05-07, 12:29   #46
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stemte litt kjapt, at jeg ikke har vært i fengsel. Men jeg var på besøk i fengsel på en studietur på ungdomsskolen.
En venninne av meg måtte forøvrig sone 30 dager etter at hun lappet til ei jente på fest, og en kamerat satt inne for råkjøring, så sånn sett kjenner jeg faktisk to kriminelle (eller iallfall tidligere kriminelle). begge to er nå god etablert med samboer og barn, og lever lovlydig.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 12:30   #47
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Spørsmålet var jo om man hadde vært på besøk i fengsel, og Sitron har, i likhet med meg, vært på skoletur i fengsel.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 12:49   #48
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Hva gjør man på en skoletur til et fengsel?

Innrømmer gladelig at jeg ser for meg rene dyrehageturen, man går rundt og ser på de forskjellige innsatte på lik linje som man ser på dyr i bur.

Gammel 28-05-07, 12:51   #49
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Aldri vært i fengsel, verken på besøk eller som innsatt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 12:58   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Hva gjør man på en skoletur til et fengsel?

Innrømmer gladelig at jeg ser for meg rene dyrehageturen, man går rundt og ser på de forskjellige innsatte på lik linje som man ser på dyr i bur.

Fniis, rene dyrehagen. Neida, det begynner å bli mange år siden, men hvis jeg ikke husker feil så ble det holdt et foredrag for oss av en politimann eller fengselsbetjent.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 13:34   #51
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Har vært på studiebesøk i fengsel, intervjuet drapsdømt.

Gammel 28-05-07, 13:45   #52
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg har aldri vært i fengsel. Verken på besøk eller som innsatt. Jeg vet riktignok hvordan en glattcelle ser ut, men det er heller ingen "kriminell" grunn til det. Da det nye politihuset i byen var ferdig fikk jeg nemlig en omvisning på nesten hele huset, glattcellene inkludert.

Jeg må si jeg er glad jeg har sluppet å tilbringe tid i noe slikt. :grøss:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 13:46   #53
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bare vært på glattcelle, jeg...

Gammel 28-05-07, 13:56   #54
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Har vært på besøk i fengsel kun de gangene jeg har spilt Monopol/Millionær

Jeg har aldri vært på innsiden av en fengsel, ikke engang på studietur på videregående.

Gammel 28-05-07, 13:59   #55
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, ikke kjenner jeg noen kriminelle heller. (Ikke som jeg vet om, i alle fall.)

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:06   #56
Snuta
Fullverdig medlem

Snuta sin avatar

Hvor: Nittedal
Snuta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har vært i fengsel ja.. På besøk altså. I moss fengsel og på bastøy fengsel...

Snuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:09   #57
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Ja, var en gang på besøk hos en daværende flamme for mange år siden. Han måtte spikre paller på Hof i 30 dager etter å ha fyllebråket på by'n. Nå er vel Hof en av de mer åpne soningsinstitusjonene, så jeg fikk ikke den helt store fengselsfølelsen. Men stusselig var det.

Der har jeg også vært på besøk, men det var en som hadde fyllekjørt. Hof er jo åpent og ganske fritt, men alikevel, de sitter jo inne.

Gammel 28-05-07, 14:14   #58
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har vært på besøk i fengsel i forbindelse med skolen. Fikk snakke med flere innsatte, har også en eks-svoger som jobber i Drammen fengsel. Fengsel er ihvertfall ikke noe hyggelig....Det har blitt mer et rekrutteringssted for kriminelle, der de utvider sine nettverk.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:16   #59
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde faktisk glemt at et familiemedlem satt inne og spikret paller noen ganger på grunn av totalnekting av militæret. Ikke er det lenge siden heller ... :selektiv hukommelse:

Gammel 28-05-07, 14:29   #60
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært i fengel en gang, sammen med et kor jeg gikk i. Etter at vi hadde sunget for dem, skulle vi spise kaker og sånt sammen. Jeg husker jeg fikk helt noia av en fyr som ble litt innpåsliten og nærgående. Jeg ble rett og slett redd, han var skummel. Lurer på om det var på Ila?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.