|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så forferdelig!! Skjønner det er veldig ubehagelig. Håper de som har skrevet det får seg en vekker. En på den alderen skjønner jo hvor stygt dette er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så forferdelig at unger driver på sånn! Jeg håper dere kommer til bunns i dette og at sønnen din slipper flere kommentarer av den sorten.
![]() |
#4 |
Live and let live
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så fryktelig ubehagelig, Magica.
![]() |
#5 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så ekkelt! Jeg kan bare forestille meg hvor fælt det må være for dere.
![]() |
![]() |
#6 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/I dag har jeg vært i møte med politiet for å skrive en anmeldelse på ærekrenkelse. Vi ble ikke helt ferdig så skal tilbake på torsdag. De tar det veldig alvorlig. Politiet mente det enkleste for å finne ut hvem det er, er å gå på selve (klasse)miljøet rundt disse 11-åringene og nøste i hvem som har kommentert og følger hvor etc. I tillegg så skal de gå veien om Instagram, noe som er mer drygt med juss og oversettelse til engelsk før det blir via retten til Facebook som eier Instagram. De var veldig klare på at de var ukjent med dette her, så da er det greit de får prøve seg. Dette for å få ut ip-adresser og evt annet (epost) fra Instagram.
![]() |
#7 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Flott at dere følger saken helt til bunns, stå på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/
Jeg mener det er veldig bra at politiet tar saken. Det har vel vært en viss unnfallenhet tidligere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Noe så forferdelig! Godt å høre at dette raskt tas tak i på skolen, og virkelig flott at politiet tar skikkelig tak også. Jeg tror det er veldig viktig at slikt nøstes opp i umiddelbart, og at man finner vedkommende. Det er ikke bare for at h@n skal gjøre opp for seg, men det er også lærerikt for alle andre rundt når man ser hvordan dette blir tatt tak i. Man er forhåpentligvis ikke så anonym som man tror man er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
søt
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Helt enig, IzziCreo!
![]() |
#11 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/http://brukhue.com Kan være verdt å sjekke ut!
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så guffent å oppleve slikt. Jeg håper de finner ut hvem det er og får tatt det med vedkommende. Det er fint å høre politiet og skolen er så på med en gang. Håper alle klarer takle det bra hvis de finner ut hvem det er også. Dere får kanskje ikke vite hvem det er uansett?
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Forferdelig, Magica.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Helt enig, Nabojenta, jeg synes det er ekstremt viktig at slikt blir tatt på alvor og at det er en politisak.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/En liten historie: Min mor forteller at da hun var liten så var det en fæl sladderhistorie på bygda der. I og for seg ikke uvanlig, men denne gangen så gikk hun som det var satt ut løgner om hen og anmeldte saken. Helt uhørt den gangen, selvsagt. Men politiet tok tak i det, og fulgte rett og slett sladdersporet, fra kjerring til kjerring, fra hus til hus. Svært mange av de som hadde delt historien videre fikk besøk av lensmannen på døra, og en skikkelig alvorsprat. Det var en kjempevekker, fordi det tydeliggjorde at handlingen faktisk er ulovlig og uakseptabel, samme om det er "noe alle gjør" eller "bare deling av noe man har hørt". Så jeg tror prosessen med oppvask og politi og det hele er bra og en vekker uansett om dere finner synderen eller ikke.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så bra at de tar tak i dette, Magica! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
søt
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Skolen har vært inne i klassen i dag og snakket om saken. De håper de kan få frem synderen på den måten, enten ved at noen vet noe, eller at synderen står frem slik at det blir mulig å få ryddet opp i dette før det får enda større konsekvenser.
![]() |
#18 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/
Jeg synes det er kjempebra at du tar tak i dette, og at du signaliserer hvor uakseptabel slik atferd er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Det er jo skikkelig grovt, uansett om det er en 11 åring som står bak eller hva, og hvorvidt vedkommende evner å forstå alvor og konsekvens. Utrolig lite hyggelig å stå i, men jeg synes du har reagert på en god måte og det er fint å lese at dere også møter ører som hører ved kontakt med både skole og politi, at det blir tatt på alvor. Håper dette får gode følger, at synderen enten står frem eller at det om ikke annet fører til en effektiv slutt på denne type trakassering/mobbing ol.
![]() |
#20 |
søt
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Skal love dere at jeg har blitt ganske SJOKKERT over språkbruken her... Her er ett eksempel til.
![]() |
|
|