Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-15, 14:41   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Skjønner at disse to forfatterene nok er helt feil for meg. Takk for alle tips.
Nå har jeg jo massevis å lese, må bare bli ferdig med en tjukk historisk roman på over 700 sider og den siste til Sylvia Day først.( Herregud så mye sex... Spørs om jeg gidder å lese ferdig)

Jeg begynner øverst og har bestilt en bok av Hjort og en av Mons Kallentoft, den siste har allerede kommet til biblioteket og venter på meg.

Gammel 02-01-15, 15:09   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg likte Jørn Lier Horst sine bøker om William Wisting. (så nå at de var lest)

Ellers har jeg lest noen av Arnaldur Indridason. Bra de også. Han følger også en etterforsker - Erlendur Sveinsson.

Sist redigert av Dronningen : 02-01-15 kl 15:16.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 19:23   #3
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Liker også Indridasson - han følger vel ikke bare en hovedperson, men veksler på hvilken politimann/-kvinne som har hovedrollen.

Ellers så syns jeg at Chris Tvedt skriver ok krim. Hvis du liker Lier-Horst, så vil du antagelig like Chris Tvedt også. Han har to serier (som jeg vet om). Den første med Mikael Brenne og den andre med Edvard Matre. Personlig hadde jeg nok begynt med Matre hvis jeg ikke hadde lest Tvedt fra før, jeg syns han er bedre nå enn han var i de første bøkene.

Og Gunnar Staalesen. Jeg leser stort sett hans krimbøker. Dessverre var ikke den siste bra, men sånn stort sett så syns jeg at bøkene med Varg Veum i hovedrollen er ok.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.