|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?
Leste du ikke artikkelen Mav? http://www.budstikka.no/nyheter/juri...tene-1.7811218
Jeg liker å gå på ski, og synes det er skikkelig trasig om løypa blir ødelagt av fotspor og hundemøkk ja. Det gir neppe veldig god glid, eller spesielt godt feste under skiene.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?Litt på siden, men jeg kom til å tenke på dette nå. Jeg er med ungene oppi skistadioen oppi bøgda på torsdager på skiskole. Mine to er såpass uerfarne (iallefall eldste trenger mye hjelp), så jeg bør gå på siden av han, og ikke med ski på beina, fordi at da er det ikke like mye hjelp i meg.
![]() |
![]() |
#4 |
kan tilsettes alkohol
|
Det er helt sikkert ikke noe problem. Det er mange som går ved siden av løypene og hjelper til.
![]() |
#5 |
This is normal!
|
Jeg har hatt skilek for de aller minste (3-7 år), og da er det helt greit for foreldre å gå rundt på beina sammen med ungene. Men vi oppfordrer foreldrene til å ha på ski de også. Både for at de ikke skal tråkke i stykker løyper, men også for å kunne komme i gang på ski selv. (Pluss at ungene liker det godt.) Hvis du ikke fikser å hjelpe ham med ski på beina selv, er jo saken grei.
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja, jeg kan høre med de, jeg kom bare på det nå.
![]() |
![]() |
#7 |
This is normal!
|
Er det skiskole, må det være innafor med hjelpende foreldre på beina/med sko altså.
![]() |
![]() |
#9 |
kan tilsettes alkohol
|
Det var noe slikt jeg så for meg også.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?Er ikke marka stor da? Eller tar jeg fullstendig feil? Er alt skispor? At det ikke brøytes der hvor det ikke er skispor er forståelig, men det er vel flere veier enn spor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Joda, det bare ble fryktelig klønete og langt å komme seg til steder med lys uten å krysse eller måtte følge skispor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?Jeg synes Mav skal finne frem skiene.
![]() |
#15 |
villende
|
![]() Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?Du kan da fint ha med deg hunden på skitur. Det er jo et lass med hunder i skiløypa til en hver tid. Men det er fint hvis du sørger for at eventuell hundebæsj ikke blir liggende igjen midt i løypa (på samme måte som det er fint at du sørger for at den ikke blir liggende igjen midt i veien). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?Det som måkes måkes vel for skogsdrift, tror jeg. Det er mulig det i skogen vest i marka drives mer aktiv skogdrift enn i nord og øst?
![]() |
#17 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Ja, Løvenskiold Skog holder skogsbilvei. Og serveringshyttene.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?Jeg skjønner godt at det er frustrerende hvis det er sånn at skiløypene blokkerer for andre (ubrøytede) veier å ri på - selv om jeg synes det må være selvsagt at man ikke ødelegger preppede løyper som det er kostnadskrevende å holde (og er gratis! Det er virkelig helt fantastisk!).
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?De rytterne jeg kjenner har ikke noe problem med marka, men de har nok ikke mørkredde hester, og rir egenopptråkkede stier med hodelykt.
![]() |
#20 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|