Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du sagt noe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 11:40   #1
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du sagt noe?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

I slike situasjoner er jeg ofte såpass impulsiv at jeg mest trolig hadde plumpet ut med: "Hæ? Tok du bollen min?". Og det er jo egentlig et kurant spørsmål?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:45   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I slike situasjoner er jeg ofte såpass impulsiv at jeg mest trolig hadde plumpet ut med: "Hæ? Tok du bollen min?". Og det er jo egentlig et kurant spørsmål?

Hadde det vært mat hadde jeg nok gjort dette jeg også. Men ikke på snop.

Gammel 31-05-07, 11:59   #3
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 13:10   #4
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er endel ting jeg ikke gidder å bry meg med i hverdagen, men akkurat en sånn ting som dette hadde jeg nok absolutt kommentert - og sannsynligvis hadde jeg sagt det sånn:

"Hæ? Tok du bollen min?"

og sett lettere forbløffet ut, tenker jeg.

Hadde vedkommende spurt på forhånd, hadde h*n selvsagt fått.

Gammel 31-05-07, 11:49   #5
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok ikke sagt noe. Men bare lært at man ikke lar mat ligge framme. Jeg har dessverre lært "the hard way" og folk ikke respekterer ditt og mitt. Jeg måtte slutte å ha pålegg i kjøleskapet på spiserommet, fordi det jevnt og trutt ble oppspist. Ikke bare en engangsforeteelse, og hvem det nå enn var tok seg til og med friheten av å åpne uåpnede pakninger. Og selvsagt var alt merket behørig med sprittusj, så vedkommende visste godt at det var mitt.

Hvis jeg hadde sagt noe hadde jeg valgt den helt direkte varianten: "Tok du bollen min?" Det jeg hater mest av alt er varianter som "værsågod", "Håper det smakte" og andre åpenbart spydige utsagn.

Når jeg tenker meg om har jeg EN gang kommentert, og da gjaldt det noen som hadde tatt pålegget mitt, og satt med det ved lunsjbordet. Jeg lette og lette i kjøleskapet uten å finne pålegget, og tok derfor et annet av mine egne pålegg, og satte meg ved bordet. Plutselig ser jeg navnet mitt lyse på smøreosten et par plasser lengre ned ved bordet. "Kan jeg få osten min?" spurte jeg - hvorpå vedkommende ikke en gang reagerte. Jeg brukte navn, og gjentok spørsmålet - før hun motvillig sendte meg osten, som var nesten oppspist. "Når jeg setter navnet mitt på så er det fordi det er min ost. Du kan gå i butikken og kjøpe din egen" sa jeg kvasst. Hun himlet med øynene, og reiste seg og forlot med maten sin, uten et ord.

Folk er utrolig frekke.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:50   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde sagt UUUUUÆÆÆÆÆ!!!HUN SPISTE BOLLA MIIIIII!!! UUUUÆÆÆÆ!!!!!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:53   #7
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nok ikke sagt noe. Men kun fordi jeg er en pyse på slike ting. Jeg synest faktisk det var frekt!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:55   #8
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyt og tydlig: "Ha ha! Noen har spist en av de muglete bollene som jeg skulle kaste! Håper ikke vedkommende blir dårlig ..."

Gammel 31-05-07, 12:04   #9
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Høyt og tydlig: "Ha ha! Noen har spist en av de muglete bollene som jeg skulle kaste! Håper ikke vedkommende blir dårlig ..."

Den var god!!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:35   #10
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er mest irriterende, er at småfrekke folk bare kan fortsette å ta seg til rette fordi vi andre ikke helt vet hva vi skal si eller gjøre...

Gammel 31-05-07, 12:29   #11
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Egentlig veldig morsom!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:57   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvis jeg hadde sagt noe hadde jeg valgt den helt direkte varianten: "Tok du bollen min?" Det jeg hater mest av alt er varianter som "værsågod", "Håper det smakte" og andre åpenbart spydige utsagn.

For min del så ville det vært humoristisk ment - ikke spydig - ettersom jeg ville tatt utgangspunkt i at det var en feiltakelse - ikke at folk er "utrolig frekke". Har enda til gode å møte "utrolig frekke" folk i RL.

Gammel 31-05-07, 12:36   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har enda til gode å møte "utrolig frekke" folk i RL.

Seriøst? Heldig du har vært da.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:44   #14
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En periode bodde jeg i kollektiv med tre andre jenter, og vi hadde hver vår hylle i kjøleskapet. Imidlertid lærte jeg fort hva jeg ikke kunne ha stående framme. Juice, knekkebrød og hvitost forsvant alltid ganske raskt, og det var alltid den samme jenta som "lånte" av meg. Da jeg til slutt konfronterte henne med det, ble hun bare fornærmet og kunne ikke forstå hvorfor hun ikke kunne forsyne seg av min mat. Noen bryr seg bare ikke om å respektere andres ting.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:47   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg hadde sagt UUUUUÆÆÆÆÆ!!!HUN SPISTE BOLLA MIIIIII!!! UUUUÆÆÆÆ!!!!!

Det tenker jeg nok, ja!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 14:58   #16
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det kommer nok an på dagsformen/humøret. I dag hadde jeg garantert sagt i fra om noen stjal maten min!:sur og grinete:

Jeg er også av de som skygger unna endel konflikter, men jeg finner meg ikke i alt heller.

Gammel 31-05-07, 12:51   #17
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok ledd og sagt "tok du bollen min nå"? Eller noe.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 00:02   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen historie om mat-tyver - ikke for sarte sjeler:

Da jeg jobbet med industrimaling ved bygging av oljeplattformer en gang (ja, jeg har hatt mange rare jobber ) hadde jeg en del "røffe" kolleger. Noen av disse malerne var skikkelig tøffe rallartyper. Reiser fra jobb til jobb, bor i brakker og en del av dem har ikke ubetydelige løsemiddelskader. En av dem fortalte meg, litt lystig, over lunsjen en dag:
Malerkollega: - Vi hadde sånn trøbbel på brakka med en som stjal mat fra kjøleskapet. Vi visste hvem det var, og advarte ham mange ganger, men han ga seg ikke. Så en dag tok vi ham på fersken om spikret ham til gulvet. Sånn korsfesting, gjennom hendene.
Polyanna:
Kollega: - Vi HADDE advart ham altså!
Polyanna: - Men hvordan GIKK det med ham??
Kollega: :trekker på skuldrene: - Ja, han måtte jo på sykehus, da!

Kanskje du skal dra den historien i lunsjen en dag?

Gammel 31-05-07, 15:26   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

For min del så ville det vært humoristisk ment - ikke spydig - ettersom jeg ville tatt utgangspunkt i at det var en feiltakelse - ikke at folk er "utrolig frekke". Har enda til gode å møte "utrolig frekke" folk i RL.

Oj! Jeg kunne skrive bok om frekke, ja usannsynlig frekke folk. Enkelte er så frekke at man faktisk ikke tror det man hører eller ser. Enkelte er så frekke at de faktisk ikke forstår selv at de er frekke en gang. Samtidig vet jeg at folk definerer frekt på forskjellige måter.

I dette bolletilfellet så ville jeg antakeligvis med et ekte smil og blunk sagt "smakte det? ", håpet at vedkommende ville reagert på den ene eller andre måten og tatt det derfra.

Gammel 31-05-07, 13:02   #20
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok sagt noe ja. Jeg tåler også tapet av en bolle, men dette var så frekt at jeg ikke hadde klart å la det passere.:amper:

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.