Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-15, 15:15   #1
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Vi hadde arbeidsuke på ungdomsskolen, og jeg jobbet på nevrofysiologisk lab på Rikshospitalet. Vasket elektrodepasta ut av håret til pasienter etter testing, fikk være med på et par undersøkelser, og hjalp til med arkivering. Det ble veldig spesielt av at tanta mi var innlagt på sengeposten og var til undersøkelser på laben akkurat da jeg jobbet der. Hun ble diagnostisert med MS.

Gammel 16-01-15, 15:15   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten også hatt praksis hos TOBB (Trondheims svar på OBOS) da satt jeg en uke og printet ut lapper til generalforsamlinger og skrev vaskelister.

Gammel 16-01-15, 15:17   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, i et "oljeselskap". Jeg gjorde forefallende kontorarbeid, leverte ut "Visitor"-skilt og tok telefonen. Egentlig ganske kjedelige greier, men jeg husker det som spennende. Og det var veldig stas å spise i kantinen der.

Gammel 16-01-15, 15:18   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I arbeidsuken i 8. klasse jobbet jeg en uke i et forsikringsselskap. Det er mulig jeg blander litt sammen med Operasjon Dagsverk-jobbene jeg hadde et par år senere, men jeg er ganske sikker på at arbeidsuken var i et forsikringsselskap og OD-jobbene i en bank. Begge deler fikk jeg i alle fall via bekjente av mine foreldre (naboer). Jeg husker det som en OK jobb og som om jeg ble ivaretatt og fikk mulighet til å gjøre noe ordentlig på kontoret.

Gammel 16-01-15, 15:20   #5
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde både arbeidsuke, og utplassering en dag i uken i 9 klasse.
Klarer ikke å huske hvor jeg var når, men jeg var på en klesbutikk og hotellkjøkken. Morsomste plassen var på hotellet, husker godt den tiden. ��

Gammel 16-01-15, 15:22   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Hadde både arbeidsuke, og utplassering en dag i uken i 9 klasse.

Du sier det, ja - da var det nok det vi hadde også. Helt galskap, egentlig!

Sist redigert av Bluen : 16-01-15 kl 15:36.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 15:38   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var fast bestemt på å være dekoratør i arbeidsuka mi og denslags jobber fantes kun i byen et par timer unna. Så jeg bodde hos onkel og tante og tok bybuss og følte meg liten, men voksen og var på forløperen til Adelsten der hun som var dekoratør bare litt av tiden og ellers butikk"dame" var strålende fornøyd med en hel uke plakatskrift og dandering av utstillingsdukker.

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg hadde arbeidsuke i 1987 *knirk*.

Mener at min arbeidsuke var i 1977. :knirk knirkere knirkest:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 15:43   #8
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde arbeidsuke på kiosk - den eneste kiosken som hadde smågodt på hjemstedet mitt den gang :knirk: Lenge før selvbetjente smågodt-hyller så vi ekspederte kunder som skulle ha "sånn for ei krone og sånn for ei krone: Kjempestas! Ellers så tror jeg det gikk mye i vasking og påfylling av varer

Gammel 16-01-15, 15:53   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Fantes ikke Adelsten i 1977? Det er jo Adelsten-som er den gamle butikken, senere fortrengt av KappAhl! Adelsten var veldig gjevt sånn rundt 1984, i alle fall, da vi begynte å få lov til å reise til Oslo alene.

Sist redigert av Bluen : 16-01-15 kl 15:58.
Gammel 16-01-15, 15:58   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Fantes ikke Adelsten i 1977? Det er jo Adelsten-som er den gamle butikken, senere fortrengt av KappAhl! Adelsten var veldig gjevt sånn rundt 1984, i alle fall, da vi begynte å få lov til å reise til Oslo alene.

Dere må ha hatt en annen Adelsten oppe hos dere, skjønner jeg, for kjeden starta opp i 1899.

Gammel 17-01-15, 10:59   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Adelsten, ja. Det var jo toppen av lykke å handle der.

Gammel 17-01-15, 00:15   #12
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg var fast bestemt på å være dekoratør i arbeidsuka mi og denslags jobber fantes kun i byen et par timer unna. Så jeg bodde hos onkel og tante og tok bybuss og følte meg liten, men voksen og var på forløperen til Adelsten der hun som var dekoratør bare litt av tiden og ellers butikk"dame" var strålende fornøyd med en hel uke plakatskrift og dandering av utstillingsdukker.

Jeg var ikke engang påtenkt i 77. :ungfole: Mange gamlinger her gitt!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 15:21   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Hos oss var de så ville og gale at vi både hadde arbeidsuke og en hel arbeidsdag - hver onsdag i hele 8. eller 9. klasse. Det høres jo egentlig helt underlig ut at de kunne kaste bort så mye skoletid, men det er slik jeg minnes det.

Arbeidsuka hadde jeg på Skjetten skole. Det var veldig gøy; jeg hadde alltid planer om å bli lærer. Onsdagene, derimot, tilbrakte jeg på Follestad klesbutikk i Lillestrøm. Jeg hadde hyggelige kollegaer, men det ble litt lange dager, da det knapt var en kunde i sikte.

Gammel 16-01-15, 15:25   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Æsj, ja.
Jeg jobbet i en kiosk. Broren min jobbet der året før og hadde det helt strålende som kunne spise så mye pølser og softis som han ville. Så da spurte jeg om jobb der året etter.
Makan til drittype. To av dagene var det en dame i kiosken sammen med meg som var hyggelig og viste meg ting ordentlig. Jeg fikk ikke spise av noenting og fikk heller ingenting da uken var slutt. Broren min fikk godteri.
Jeg husker ikke nå når jeg skjønte forskjellen men sjefen er homo.

Jeg merker det veldig nå igjen for sjefen min nå er,,,, ja... blæh.

Gammel 16-01-15, 15:27   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hva har egentlig det med saken å gjøre..?

Gammel 16-01-15, 15:27   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Æsj, ja.
Jeg jobbet i en kiosk. Broren min jobbet der året før og hadde det helt strålende som kunne spise så mye pølser og softis som han ville. Så da spurte jeg om jobb der året etter.
Makan til drittype. To av dagene var det en dame i kiosken sammen med meg som var hyggelig og viste meg ting ordentlig.

Jeg merker det veldig nå igjen for sjefen min nå er,,,, ja... blæh.

Nå skjønte jeg ingenting. "Sjefen er homo"? Hva var problemet med det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 15:28   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nei, daså.
Jo, han var så hyggelig og hjelpsom når broren min jobbet der men mot meg var han svært lite hyggelig.

Gammel 16-01-15, 15:30   #18
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vært utplassert i en stall og på ett kontor. Stallen var vel mest morsomt ettersom jeg husker. I 3. vgs var jeg og ei i klassen utplassert i vinterferieuken på ett høyfjellshotell. DET var utrolig slitsomt, ikke av det vi ble satt til å gjøre, men de fast ansatte drasset med oss på fester hele uken, og de var det mange av.

Gammel 17-01-15, 00:36   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hos oss var de så ville og gale at vi både hadde arbeidsuke og en hel arbeidsdag - hver onsdag i hele 8. eller 9. klasse. Det høres jo egentlig helt underlig ut at de kunne kaste bort så mye skoletid, men det er slik jeg minnes det.

Vi hadde det likt, dvs jeg hadde det som valgfag i 9. og var da utplassert hver onsdag, hele dagen. Så det året gikk jeg kun fire dager på skole.

Gammel 17-01-15, 00:44   #20
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi hadde det likt, dvs jeg hadde det som valgfag i 9. og var da utplassert hver onsdag, hele dagen. Så det året gikk jeg kun fire dager på skole.

Hadde man ikke all verdens valgfag i hin hårde dager? Jeg mener at vi hadde et 4 timers og et 2 timers, og at disse kunne slås sammen til en arbeidspraksisvalgfagdag i uka.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.