Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som vet hva slags vegger dette er?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-15, 22:52   #1
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Vi har også malt panel. Nå viste det seg at det var eikepanel, og svigermor holdt på å svime av da vi "vandaliserte" panelen med å male den. Nu vel, hennes mening ble ikke tatt til etterretning.

Jeg vasket ikke, bare hadde på to strøk med heftgrunn, og to strøk med maling. Det gikk kjapt og greit. Hefgrunn tørker fort og jeg tror jeg fikk på to strøk i løpet av en dag, og to strøk med maling påfølgende dager. Brukte rulle og pensel i mellomrommene.

Gammel 24-01-15, 23:23   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Mannen sier det er møbelpanel, mye dyrere enn koreapanel.

Gammel 24-01-15, 23:30   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Heft og maling så er du i mål!

Gammel 24-01-15, 23:32   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

"Koreapanel" finnes vel i litt forskjellige "implementasjoner". I praksis er vel dette snakk om laminerte plater. Det kunne videre være helt tynne plater man la utenpå eksisterende veggplater e.l., eller det kunne være litt tykkere sponplater som kunne benyttes direkte som "hovedveggplater".

I vårt hus har jeg funnet begge deler. Trodde det på stuen var tynne plater slik som på det ene soverommet jeg pusset opp og fjernet det, men da jeg skrudde ned en stikkontakt så jeg at det var laminering på tykkere sponplate.

Kraftvask e.l. + heftgrunn + vanlig veggmaling kan være en løsning. Hvis platene ikke gir noe etter kan man jo også spakle over - da enten bare ha spakkel i form av helspaklet vegg som man maler eller at man legger tapet e.l. over. I mitt tilfelle viste det seg at platene var litt ujevne, noe som gir litt skygge fra lampene som står på samme vegg (men som ikke er merkbart ellers).

Gammel 26-01-15, 15:02   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Takk jeg trenger et spark bak!! Prøver på neste helg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 15:03   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Har fjernet det gardinbrettet. Heldigvis.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 14:16   #7
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Har fjernet det gardinbrettet. Heldigvis.

Det kommer til å gjøre vinduene så mye penere. Bra du kunne ta det ned uten å skade veggen.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 14:43   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Takk jeg trenger et spark bak!! Prøver på neste helg.

Motivasjonen holder seg nok når du ser hvor lyst og fint det blir bare etter at du har hatt på heftgrunnen. Skal du kun male panelveggen, eller hele stua?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.